Lectură de 2 minute

18 Nov 2021 - Interviuri și Analize

Perioada Black Friday - Cyber Monday a crescut valoarea comenzilor cu 36% față de anul trecut

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Perioada Black Friday - Cyber Monday a adus cu 20% mai multe vânzări și o creștere de 36% în valoarea comenzilor anul acesta față de evenimentul similar din 2020, arată o analiză a MerchantPro, platformă ce oferă soluții Saas pentru eCommerce și care găzduiește peste 1.500 de magazine online. Cele mai dinamice segmente în perioada 12-15 noiembrie au fost fashion, IT&electronice, home&deco, sport, articole pentru copii și bijuterii.

Creșterea de la an la an la nivelul zilei de Black Friday, 12 noiembrie 2021 față de 13 noiembrie 2020, a fost de 10% la numărul de comenzi, respectiv 27% ca valoare. Coșul mediu a crescut cu 16%.

Creșterea înregistrată în ziua de luni, Cyber Monday, a fost de 30% la nivel de comenzi, respectiv 53% valoric.

Analiza pe domenii: vedetele campaniei Black Friday

În topul evoluțiilor pozitive s-au situat și articolele sportive, unde s-a observat o creștere de aproape 70% în numărul comenzilor plasate în perioada Black Friday 2021 față de evenimentul similar din 2020, respectiv o dublare în valoarea acestora.

De asemenea, pe segmentul de produse dedicate copiilor s-a înregistrat o creștere de aproape 60% în numărul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorică. Valoarea coșului mediu a scăzut însă pe acest segment, de la 38 euro anul trecut, la 31 euro anul acesta.

Segmentele cu tradiție în achizițiile de Black Friday, precum IT&electronice, respectiv fashion & accesorii, au înregistrat creșteri mai mari în valoarea comezilor versus numărul acestora. Astfel, la nivelul magazinelor care comercializează produse IT&electronice s-au plasat cu 28% mai multe comenzi în perioada 12-15 noiembrie față de 13-16 noiembrie 2020, iar valoarea acestora a fost cu 58% mai mare. Comenzile pe segmentul Fashion au cunoscut o dinamică similară, respectiv creșteri de 46% în numărul comenzilor plasate, respectiv de 58% în ceea ce privește valoarea lor.

Home&deco rămâne în continuare un segment important în online-ul românesc înregistrând creșteri constante în ultimii doi ani. Nici evenimentul dedicat reducerilor nu a făcut excepție, românii plasând în weekend-ul ce leagă Black Friday de Cyber Monday (12-15 noiembrie) cu 42% mai multe comenzi față de aceeași perioadă Black Friday din 2020 (13-16 noiembrie), acestea având o valoare totală cu 49% mai mare față de anul precedent.

Buget crescut de la an la an

O creștere care se menține de la an la an este valoarea medie a coșului de cumpărături, semn că românii alocă bugete din ce în ce mai consistente pentru achizițiile de Black Friday. Astfel, creșterea coșului mediu de cumpărături față de evenimentul similar din 2020 este de 14%.

Citeste si:
Noutăți de la Sezamo: retailerul a creat o secțiune cu 100 de rețete sănătoase și lansează un concurs cu 150 de premii
Noutăți de la Sezamo: retailerul a creat o secțiune cu 100 de rețete sănătoase și lansează un concurs cu 150 de premii

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități de ecommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1500.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Perioada Black Friday - Cyber Monday a crescut valoarea comenzilor cu 36% față de anul trecut