"Anul acesta oferta noastră este mai mare decât cea din 2020, când am avut cele mai scăzute vânzări. Noi preconizăm că anul acesta vom ajunge la circa 90-95% din cât am vândut în 2019, adică vom ajunge la circa 6,5 milioane de cozonaci. În perioada similară din 2020, vânzările au scăzut sub 50% faţă de oferta noastră de 7,5 milioane de cozonaci din anii trecuţi. Bineînţeles că industria de panificaţie vine pe piaţă şi cu oferta de pască; aceasta probabil va fi în jur de 600.000 - 700.000 de bucăţi", a declarat Aurel Popescu, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (Rompan).
Potrivit acestuia, cel mai vândut cozonac pe piaţa românească este cel cu nucă, stafide şi cacao, urmat de cozonacul cu rahat şi de cel care conţine toate aceste umpluturi, însă foarte bine se vând şi alte specialităţi.
În ceea ce priveşte preţul cozonacilor, Popescu susţine că acesta va fi similar cu cel din luna decembrie a anului trecut, deşi "nu prea mai face faţă costurilor de producţie".
Prețul cozonacilor rămâne același
„Majoritatea colegilor din industrie au decis să nu modifice preţurile acum, de Paşte, mai ales după un an cu vânzări proaste, considerând că trebuie impulsionat consumul. Mai vinzi şi la nivelul preţului de cost numai ca să creşti vânzările şi să dai de lucru la oameni. Şi aici este o problemă. Forţa de muncă este un lucru foarte, foarte important, pentru că dacă ai pierdut-o nu o mai recâştigi. Aşa că îi ţinem ca pe un bibelou", a subliniat Popescu.
El a afirmat că nu există niciun risc ca după Paşte să se majoreze preţul la produsele de panificaţie, deoarece vânzările scad de aproape 10 ori. "Probabil către Crăciun, vom vedea ce va mai fi", a transmis el.
La ora actuală, cozonacii se vând cu preţuri cuprinse între 12 lei/kg şi 50 de lei/kg.
ROMPAN este prima asociaţie constituită în România în 1990 şi cuprinde 215 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.