Lectură de 3 minute

26 Apr 2021 - Știri și Noutăți

De Paște, jumătate dintre români prepară cozonacii acasă. Când cumpără, 89% preferă brandurile romanești

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Jumătate dintre români intenționează să prepare cozonacii în propriile bucătarii, nu să îi cumpere din magazine, cu ocazia sărbătorilor de Paște. Dacă aleg să cumpere cozonacul, 89% dintre consumatori declară că preferă brandurile romanești, care au rețete tradiționale, în detrimentul mărcilor internaționale, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de panificație.

România înregistrează cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar și cel mai mic preț pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftină față de media europeană, potrivit datelor Eurostat. Exportăm produse de panificație în Europa, dar și în afara continentului, inclusiv cozonaci și produse congelate.

38% dintre români consumă zilnic pâine albă

Pâinea albă este preferata românilor, astfel că 38% dintre consumatori declară că o consumă zilnic. Ca sortimente, 37% dintre respondenți spun că pâinea feliată/ambalată se află zilnic pe masă, urmată de franzelă menționată de către 33%.

Vedem că românii se arată mari consumatori ai produselor de panificație, dar preferă să le cumpere, nu să le prepare singuri. Astfel că 70% dintre respondenți le achiziționează din magazinele fizice, în special pâinea feliată/ ambalată (88%), covrigii (85%), franzela (80%) și chiflele (78%). Deși comenzile online au luat cu asalt industria alimentară în ultimul an, atunci când vine vorba despre produse de panificație, doar 3% aleg această variantă.

Conform studiului, 36% dintre respondenți au spus că în ultimele 12 luni au preparat pâine sau alte produse similare în propria bucătărie, în timp ce 48% declară că și-au păstrat aceleași obiceiuri, preferând să le cumpere, nu să le pregătească singuri. Apoi, există un segment al celor care au intenționat să înceapă această activitate, dar au renunțat, deoarece li s-a părut dificil (16%).

Jumătate dintre români vor să prepare cozonacii acasă

Deși în general pâinea este achiziționată din magazin, atunci când vine vorba despre cozonaci, cei mai mulți dintre români (42%) păstrează tradițiile și îi prepară acasă. Pentru că aproape jumătate dintre respondenți (47%) afirmă că obișnuiesc să consume cozonac doar cu ocazia sărbătorilor.

Pe Paștele din 2021, cei mai mulți (48%) declară că vor coace cozonacul în cuptoarele de acasă, în timp ce 37% preferă să-l achiziționeze dintr-un magazin. Cei care aleg varianta a doua spun că obișnuiesc să cumpere cozonaci din supermarketuri sau hipermarketuri în cea mai mare măsură (65%), iar 45% se duc la brutărie. Doar 24% cumpără cozonaci de la cofetării.

Motivul principal pentru care unii români evită să prepare cozonaci în casă este faptul că produsele din comerț sunt evaluate ca fiind mai bune decât ceea ce ar găti singuri, aspect menționat de către 37% dintre respondenți. Totodată, 30% dintre ei sunt de părere că este un proces prea îndelungat, iar 18% consideră că rețeta este prea complicată.

Citeste si:
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise

Românii preferă brandurile romanești în detrimentul celor internaționale

Dacă aleg să cumpere cozonacul, majoritatea respondenților (89%) declară că preferă brandurile românești, care au rețete tradiționale. Alți 26%, deși aleg mărcile din România, spun că le preferă pe acelea care urmează rețete internaționale, cum ar fi cozonacul Panettone.

Doar 9% dintre români aleg branduri străine de cozonac. Apetența pentru produsele și brandurile locale se reflectă și în preferințele consumatorilor în ceea ce privește pâinea. Întrebați cât de des consumă anumite tipuri de pâine, 38% dintre români spun că nu consumă niciodată ciabatta, iar 32% nu consumă niciodată focaccia.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1013 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 13-20 aprilie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Credit FOTO: Pain Plaisir

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  De Paște, jumătate dintre români prepară cozonacii acasă. Când cumpără, 89% preferă brandurile romanești