Lectură de 3 minute

10 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Oportunități în pandemie: care au fost nișele din retail cu magazinele asaltate și programul prelungit

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

"Cred ca anul 2020 poate fi privit ca un an care ne-a adus pe lângă multe provocări și multe oportunități dacă ne uităm în ansamblu la tot ceea ce înseamnă domeniul retail”, a declarat Mihaela Petruescu, Partner Asset Services Cushman & Wakefield Echinox, în cadrul retailArena 2020- retailAboveCorona: Retailing in times of crisis, unde a vorbit despre câștigătorii și perdanții din retail în perioada pandemiei.

În cadrul panelului Reset Retail din prima zi a retailArena - Retail Strategy & Marketing Day - am discutat despre creșterile și investițiile din retailul alimentar, situația delicată a retailului de fashion, precum și alte domenii care au reușit să se adapteze la noua realitate de consum.

“Sunt domenii afectate, domenii foarte afectate și domenii care au prosperat. (...) În retailul de fashion, am observat că unii retaileri au avut totuși creșteri în perioada pandemiei, au beneficiat de un avantaj, chiar dacă chiar dacă autoritățile au închis centrele comerciale, sunt retailerii care și-au continuat activitatea pentru că aveau intrare din exterior”, spune Mihaela.

Un alt segment din zona de fashion care a performat și s-a adaptat în perioada pandemiei este retailul de sport. “Cei mai mulți dintre ei au avut cifre bune, mă uit la parteneriatul Decathlon - eMAG. Chiar dacă overall piața de fashion suferă (...) mă uit cu inspirație către retailerii care caută variante, încearcă să-și adapteze businessul astfel încât să facă sens în realitatea de azi”, spune reprezentanta Cushman Wakefield Echinox.

Pe de altă parte, din zona de retail offline, retailul alimentar a ieșit câștigător “pentru că așa a fost contextul și nevoile principale au primat. Performanța este bună, dar trebuie să luăm în calcul că vine la pachet și cu o serie de costuri pentru că trebuie să investești pentru a face comerțul sigur”.

Alte categorii din comerț care s-au adaptat foarte bine perioadei dar cărora le-a priit contextul sunt retailul do-it-yourself și nișa de pet shops. “Unele magazine do-it-yourself au fost asaltate de cumpărători, avem operatori de acest tip unde consumatorii au cerut să se prelungească programul de funcționare. Și magazinele specializate pentru animale au performat bine. Sunt retaileri care continuă expansiunea, dar și retaileri care au pus totul pe hold”, spune Mihaela Petruescu.

Tot în cadrul retailArena, Cornelia Nicolae, retail operations director Fashion House Group, a declarat că, în timp ce multe sectoare și industrii au fost grav afectate de pandemia de Covid-19, businessul de outlet trece prin cea mai bună perioadă. “Cred că în momentul acesta este cel mai favorizat. Consumatorii sunt tot mai atenți la cheltuielile pe care le fac și sunt mai sensibili la preț”, a spus Cornelia.

Pe de altă parte, Adrian Câzu, development & retail manager Benvenuti, consideră că industria de fashion este aproape de colaps și că în 2021 cel mai probabil vom vedea închideri de magazine sau chiar de rețele naționale, precum și disponibilizări.

Citeste si:
Angajări Primark: Retailerul de fashion caută angajați pentru magazinul din Timișoara
Angajări Primark: Retailerul de fashion caută angajați pentru magazinul din Timișoara

“Retailul de fashion a înregistrat scăderi dramatice. După trei luni fără vânzări, am avut scăderei de 30% - 50%, unele segmente chiar de 70% în vânzări. Vorbim de vânzări fără marjă de profit, toată lumea a făcut promoții pentru a vinde”, a declarat Adrian Câzu.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.

Sursă foto: Danila Shtantsov/Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Oportunități în pandemie: care au fost nișele din retail cu magazinele asaltate și programul prelungit