Lectură de 3 minute

07 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Nike a vândut încălțăminte de peste 23 de miliarde de dolari anul trecut, mai mult decât cele mai importante patru branduri sportive împreună

Angela Alexandru

Printre cele mai populare și cunoscute mărci de articole sportive și vestimentare din lume, Nike este unul dintre liderii industriei pentru echipamente și încălțăminte. Deși criza de Covid-19 a pus piedici în derularea afacerilor gigantului american, acesta a reușit să înregistreze vânzări de 23,3 miliarde de dolari în 2020, pe segmentul de încălțăminte. Ceea ce face ca profitul său să fie mai mare decât totalul înregistrat de cei mai importanți rivali similari.

 

 

Conform datelor prezentate de publicația online Finaria, vânzările de încălțăminte pentru Nike au atins 23,3 miliarde de dolari în 2020 - conform raportului de venituri al companiei, acestea au reprezentat 62% din valoarea totală de vânzări de produse, mai exact 37,4 miliarde de dolari. Suma este mai mare decât vânzările combinate ale celorlalte patru mari mărci sportive ca importanță: Adidas a vândut în 2020 încălțăminte în valoare de 13,3 miliarde de dolari, Puma de 2,9 miliarde, iar Asics și Under Armour de 2,9, respectiv 0,9 miliarde de dolari.

Anul trecut, Nike își anunțase intenția de a se concentra mai mult pe comerțul online, după ce vânzările deja erau cu 80% mai mari în pandemie. Tot din mișcările proactive, compania a renunțat la colaborarea cu mai multe lanțuri de retail, inițial nouă la număr, iar apoi la alte șapte, în ideea fidelizării consumatorului și pentru a se axa exclusiv pe magazinele proprii.

Pierderi mari pentru Nike

Deși vânzările de încălțăminte Nike au scăzut cu 910 milioane de dolari în 2020 față de aceeași perioadă din 2019, pe fondul crizei COVID-19, pierderea a fost considerabil mai mică decât a celui mai mare rival al său, Adidas, ale cărui venituri au scăzut cu 1,5 miliarde de dolari (doar în trimestrul doi pierduse aproape 400 milioane de dolari, deși vânzările online se dublaseră). Pierderile sunt puse pe seama închiderea a mii de magazine în perioada de lockdown. 

În timp ce Nike are deja o prezență puternică pe mai multe piețe emergente, încă există potențial semnificativ de dezvoltare. Economiile în creștere rapidă precum China, India și Brazilia au capacitatea de a spori viitoarele venituri ale companiei.

Citeste si:
Alexandrion Group lansează în România Grande Couronne, un single malt scotch whisky, disponibil în ediție limitată

Puțin sub 6 miliarde de dolari sau 25% din veniturile de încălțăminte ale Nike ale anului trecut au fost generate în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu 400 de milioane de dolari mai puțin decât în 2019. Veniturile din China Mare au crescut cu 380 de milioane de dolari într-un an și au atins peste 4,6 miliarde de dolari în 2020. Aproape 3,5 miliarde de dolari au venit de pe piețele emergente din Asia-Pacific și America Latină, cu 170 de milioane mai puțin în comparație cu cifrele anterioare COVID-19.

Piețele de vânzare de încălțăminte

Cu toate acestea, America de Nord a rămas cea mai mare piață pentru vânzările de încălțăminte Nike, reprezentând 9,3 miliarde de dolari sau 40% din venitul total al anului trecut. Totuși, această regiune a înregistrat și cea mai mare scădere a vânzărilor pe fondul crizei pandemiei, cu până la 720 de milioane de dolari diferență YoY.

Compania americană a achiziționat mai multe firme de încălțăminte și îmbrăcăminte de-a lungul istoriei sale, inclusiv Converse, Cole Haan, Starter, Bauer Hockey, Umbro și Hurley International. În prezent sponsorizează mai mulți sportivi profesioniști de renume precum Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal, Lebron James și Rory Mcllroy și realizează uniforme pentru diverse echipe sportive, inclusiv Barcelona, Chelsea și Paris Saint-Germain.

Citeste si:
Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nike a vândut încălțăminte de peste 23 de miliarde de dolari anul trecut, mai mult decât cele mai importante patru branduri sportive împreună