Lectură de 2 minute

24 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Nike pariază pe comerțul online, după vânzări cu 82% mai mari în pandemie

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Nike este de părere că digitalul este "noul normal", mai ales că în perioada iunie-august a acestui an vânzările online ale retailerului au crescut cu 82%, iar profitul a fost în ușoară creștere. Acest lucru a compensat declinul continuu al vânzărilor din magazinele fizice, la care a contribuit și pandemia de coronavirus. 

Nike a înregistrat o cifră de afaceri de 10,6 miliarde de dolari (9 miliarde de euro) în ultimul trimestru, din iunie până în august. Aceasta este cu doar 1% mai mică decât în anul precedent, în principal datorită fluctuațiilor cursului de schimb. În medie, analiștii se așteptau la afaceri de 9,3 miliarde dolari pentru acest trimestru, notează Retail Detail.

Totuși, în timp ce vânzările au crescut pe principalele piețe, inclusiv China, Japonia, Coreea de Sud și Regatul Unit, vânzările pe piața internă din America de Nord au scăzut.

Nike, stabilitate în ciuda Covid-19

Producătorul de îmbrăcăminte sport a reușit astfel să obțină o performanță destul de stabilă, în ciuda vânzărilor fizice încă limitate, în principal din cauza noului coronavirus și a măsurilor de siguranță încă impuse.

Potrivit CEO-ului John Donahoe, numărul mai mic de vizitatori este parțial compensat de faptul că vânzările online au crescut cu 82%.

Nike, pariu pe eCommerce

De asemenea, schimbarea digitală pare să fie de interes pentru Nike, deoarece profitul net s-a ridicat la 1,52 miliarde de dolari sau 0,95 dolari pe acțiune. Acesta este de două ori mai mare în comparație cu 0,42 dolari pe acțiune cât estimaseră analiștii și puțin mai mult față de anul trecut, când era 0,86.

Motivul principal pentru această reușită îl reprezintă costurile mai mici pentru fieacare articol vândut. Poate și pentru că, mai exact, compania a reușit să economisească la costurile de marketing, deoarece au existat puține evenimente sportive majore, dar și la costurile administrative sau de vânzare, care au fost mai mici.

CEO-ul John Donahoe crede că trecerea la online va deveni o tendință de durată. "Știm că digitalul este noul normal. Astăzi, consumatorul este conectat digital și pur și simplu nu se va întoarce la cum era înainte", a spus acesta pentru BBC.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Ultimele raportări ale Nike sunt, totuși, în contradicție cu o știre recentă când se anunțaseră concedieri masive în cadrul companiei, ca urmare a unor pierderi financiare majore. Nike a anunțat, de asemenea, că renunță la colaborarea cu nouă dintre cei mai importanți parteneri din retail din Statele Unite ale Americii pentru a se axa mai mult pe magazinele proprii și pe mediul online - Nike Digital.

Chiar dacă pandemia de Covid-19 a dus la o accelerare a digitalăzii, magazinele fizice continuă să joace un rol esențial, chiar și în vânzările de comerț electronic, arată Global Data, agenție de cercetare.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nike pariază pe comerțul online, după vânzări cu 82% mai mari în pandemie