Lectură de 3 minute

16 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Retailerul de modă Marks&Spencer înregistrează pierderi pentru prima oară în 94 de ani

Angela Alexandru

Marks & Spencer, retailer britanic specializat în fashion și home&deco, a înregistrat pierderi financiare pentru prima oară în 94 de ani de când este cotat la bursă. Deși profiturile din ultimele șase luni au fost sub zero, există și semne de recuperare, notează Retail Detail.

De la jumătatea anului și până la 26 septembrie, Marks & Spencer a înregistrat o pierdere de 87,6 milioane de lire sterline (97,3 milioane de euro). În comparație, în aceeași perioadă a anului trecut retailerul genera un profit de 158,8 milioane de lire sterline (176,3 milioane de euro). Astfel, pentru prima dată în 94 de ani când Marks & Spencer este listat la bursă, compania a ieșit pe pierdere, principala cauză fiind scăderea vânzărilor de haine. Concret, vânzările totale pentru această perioadă au scăzut cu 15,8%, adică cu până la 4,09 miliarde de lire sterline.

Lanțul britanic a avut și anterior probleme în vânzarea articolelor din portofoliu, dar blocajele induse de pandemia coronavirus și izolarea au îngreunat și mai mult situația. De exemplu, în perioada iulie-septembrie, vânzările de îmbrăcăminte în magazinele au scăzut cu 53%.

În plus, au existat costuri suplimentare ridicate, ca urmare a închiderii anunțate a aproximativ 110 magazine și concedierii a aproape 8.000 de angajați. Costurile de restructurare se ridică la 92 de milioane de lire sterline (102 milioane de euro) și au fost deja suportate în ultimul semestru. Se estimează că până la 120 de milioane de lire sterline (aproximativ 133 de milioane de euro) din costurile de restructurare vor fi suportate în viitor.

În pofida detaliilor negative, există speranțe și optimism - atât în rândul investitorilor din conducere, cât și din partea investitorilor bursieri. Se anticipează ca pierderea anunțată să fie o încercare din care Marks & Spencer să-și revină în curând. Directorul executiv Steve Rowe a spus că performanța a fost „mult mai robustă decât părea posibilă la început”.

Citeste si:
cora a lansat cora Pro, serviciu de comenzi pentru companii

Totodată vânzările online au fost mai puternice ca niciodată, mulțumită mai ales partenerului alimentar Ocado. Această platformă online furnizează produse alimentare și de bază M&S de la începutul lunii septembrie, rezultând o creștere a vânzărilor cu 47,9%. De asemenea, profitabilitatea s-ar fi îmbunătățit și se așteaptă ca cererea de îmbrăcăminte casual și de ocazie să revină.

Steve Rowe a completat că pandemia a obligat Marks & Spencer să "înghesuie" trei ani de schimbări într-unul singur. Acesta a declarat: „Știm că provocările cu care ne confruntăm vor continua” și că în timpul celui de-al doilea blocaj, lanțul de magazine este deja „într-o poziție mult mai bună” pentru a construi un „brand mai digital într-o lume care nu va mai fi niciodată la fel ". Investitorii par să creadă acest aspect, deoarece prețul acțiunilor a crescut cu 4% imediat după anunț.

Perioada de izolare și măsurile impuse de autortități pentru limitarea răspândirii virusului au un impact negativ puternic în industria retailerilor de modă. Deja mai multe magazine au anunțat disponibilizări sau închideri de magazine, printre acestea numărrându-se Debenhams, care renunță la 2500 de angajați în Marea Britanie, Under Armour care disponibilizează 600 de angajați, Nike și mulți alții despre care poți citi aici.

Marks&Spencer a fost înființat în anul 1884 de Michael Marks și Thomas Spencer.

Citeste si:
METRO lansează platforma digitală DISH, în sprijinul afacerilor din HoReCa

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul de modă Marks&Spencer înregistrează pierderi pentru prima oară în 94 de ani