Lectură de 2 minute

08 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Mango, cu magazin online de 20 de ani, iese câștigător în pandemie: vânzări online duble

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Lanțul spaniol de fashion Mango a atras 900.000 de consumatori noi în online în ultimele luni, aproape dublându-și vânzările online. Transformarea digitală rămâne o prioritate pentru Mango, care are magazin online din 2000, și nici nu e de mirare, cu situația tot mai dezastruoasă din retailul fizic. 

Din 15 martie și până la începutul luni iunie, retailerul de fashion Mango a înregistrat până la 140 de milioane de vizite pe platformele sale online. Retailerul a atras 900.000 de clienți noi în eCommerce și și-a dublat vânzările online în perioada de lockdown, când oamenii erau închiși în case și nu puteau face shopping în mall, scrie retaildetail.eu.

Drept urmare, Mango a fost în creștere în această perioadă cu 20% în comparație cu perioada similară a anului trecut. În 2019, vânzările online ale grupului s-au ridicat la 564 de milioane de euro, în creștere cu 26,7%. Online-ul reprezintă 24% din cifra de afaceri totală. Lanțul de fashion are acum aproape șase milioane de clienți în eCommerce.

"Pandemia de Covid-19 a accelerat procesul de transformare digitală în industrie ", spune Toni Ruiz, CEO Mango. "Faptul că suntem în online de 20 de ani ne-a permis să înfruntăm această situație excepțională cu garanții depline și cu capacitatea de a face față creșterii comerțului online. Vom continua să accelerăm transformarea digitală a Mango", a mai spus acesta.

Tot mai multe branduri de fashion își întorc față către online după ce pandemia de Covid-19 a dus la scăderea retailului fizic: cu magazinele închise, aceștia nu au avut vânzări și au ieșit în pierdere. H&M și Inditex, cele mai mari grupuri de modă din lume, au anunțat deja investiții majore în online, precum și închiderea a sute de locații fizice care nu mai sunt rentabile dar și pentru a eficientiza businessul.

Inditex a anunțat că închide 1.200 de magazine la o zi după ce a garantat investiții masive, de până la 3 miliarde de dolari, în comerțul online. Planul grupul de fashion spaniol este ca peste 25% din totalul vânzărilor să provină din zona de eCommerce până în 2022. La finalul anului 2019, vânzările online ale Inditex reprezentau 14% din total.

Vânzările online ale H&M au crescut cu 36% în pandemie, de unde și mișcarea strategică a retailerului de a extinde operațiunile online ale brandurilor din portofoliul său în mai multe piețe, inclusiv în România. Este vorba despre brandurile COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arket, COS fiind disponibil din 2016 în România, dar doar în retailul fizic.

Sursă foto: On the road again

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mango, cu magazin online de 20 de ani, iese câștigător în pandemie: vânzări online duble