Lectură de 4 minute

11 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Lidl, mai bine 90 de ONG-uri susținute național. Peste 30 de milioane de lei investiți în dezvoltarea comunităților locale

Angela Alexandru

Lidl România s-a implicat în diverse parteneriate ce urmăresc cele trei direcții de investiții sociale ale companiei - educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență - astfel că în 2020 retailerul a investit 30 milioane de lei în dezvoltarea societății românești sub umbrela "Pentru un viitor mai bun".

Peste 90 de organizații non-guvernamentale au beneficiat de sprijinul Lidl, dintre care 35 în mod direct și alte 59 au fost susținute prin programele de granturi finanțate de retailer. La finanțarea proiectelor au contribuit și clienții Lidl, cu peste 260.000 de lei, prin donațiile de la casele de marcat. Prin investițiile sociale, Lidl își propune să contribuie la rezolvarea nevoilor reale ale societății, în 3 arii-cheie: educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență, astfel că în anul financiar 2020, compania a investit 30 milioane de lei în comunitățile din România.

Peste 9,5 milioane de lei pentru protejarea mediului

Pentru a susține combaterea poluării cu plastic, Lidl a investit peste 7,7 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, sumă care s-a concretizat în 2020 în demararea unui program pilot în cele 43 de școli gimnaziale și licee din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea un sistem eficient de colectare separată a deșeurilor în vederea reciclării. Proiectul își propune să creeze acest sistem în toate școlile din România;

Peste 14 tone de deșeuri au fost colectate de pe apele Dunării și a afluenților săi, contribuind la combaterea și prevenirea poluării cu plastic, de la începutul programului de granturi Cu Apele Curate. În plus, oentru reducerea risipei alimentare, în 2020, Lidl a contribuit cu peste 1,5 milioane de lei, sprijinind înființarea a două noi Bănci pentru Alimente, în Timișoara și Constanța, a Federației Băncilor pentru Alimente din România, dar și funcționarea întregii rețele ce are 7 bănci funcționale în România (București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara și Constanța).

În educație, Lidl a investit peste 8 milioane de lei

În 2020, Lidl a lansat prima inițiativă care promovează beneficiile pe care educația timpurie le aduce în dezvoltarea copiilor împreună cu Centrul Step by Step. Printre alte lucruri din acest domeniu se numără și:

Citeste si:
Pantofii sport de la Lidl ajung din nou în magazine. Retailerul din Italia reintroduce la vânzare colecția de adidași

- recrutarea a 72 de cadre didactice din comunitățile vulnerabile din 22 de județe pentru a beneficia de dezvoltare prin training în cadrul programului implementat de Teach for Romania;

- peste 1.200 de copii din 27 de comunități vulnerabile au beneficiat zilnic de servicii socio-educaționale de tip afterschool în cadrul programului „Pâine și mâine” implementat de World Vision;

- peste 64.000 de copii din 114 școli au fost susținuți pentru a continua școala, cu ajutorul specialiștilor în educație și business din cadrul programului EduNetworks;

- accesul la educație de calitate pentru copiii din medii vulnerabile care fac tranziția de la gimnaziu la liceu, prin programul Educație Incluzivă de Calitate dezvoltat de UNICEF;

Citeste si:
L’Oréal România va folosi ambalaje din plastic reciclat și va avea o flotă auto hibridă

- împreună cu Fundația Leaders, retailerul a încurajat 500 de liceeni să-și descopere vocația și să exploreze oportunități de carieră.

Dezvoltarea infrastructurii serviciilor de urgență

În plus, în 2020, Lidl s-a alăturat programului Bucureștiul pregătit, finanțând astfel proiecte destinate pregătirii pentru cutremure și alte dezastre majore. Programul s-a concretizat în acțiuni de educare și simulare în caz de cutremur în școli, cursuri de prim-ajutor și pregătire pentru dezastre, echiparea cu tehnologie. De asemenea, Lidl a donat bani pentru achiziția a:

- 50.000 de kit-uri de recoltoare pentru exudat nazal și faringian/mediu transport viral necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular în debutul pandemiei;

- primei secții de terapie intensivă mobilă din România;

 - 4 motociclete de intervenție urbană, echipate cu toate dispozitivele medicale necesare acordării extrem de rapide a primului ajutor, care deservesc județele Brașov și Galați;

- 20 de concentratoare de oxigen pentru Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” din Botoșani.

Peste 3 milioane de lei pentru comunități

Anul trecut Lidl a demarat un program de investiții sociale prin care oferă micro-granturi nerambursabile pentru inițiativele locale. Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități s-a adresat inițiativelor din 6 localități: Brașov, Buftea, Cluj, Oradea, Vaslui, Brăila. În total, 49 de proiecte din domeniile educație și mediu au fost alese, inclusiv 3 proiecte implementate în premieră în comunități: prima grădină comunitară de legume din Oradea, prima școală dotată cu panouri solare din Vaslui și primul curs de alfabetizare digitală din Pata Rât, Cluj.

Mai mult, Lidl a continuat parteneriatul strategic cu Ambasada Sustenabilității pentru a promova dezvoltarea durabilă a comunităților și împreună au lansat proiectul „România cu un singur chip”. De asemenea, Lidl s-a implicat în digitalizarea României și a susținut Code4Romania, a doua cea mai mare comunitate de tehnologie civică din lume.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl, mai bine 90 de ONG-uri susținute național. Peste 30 de milioane de lei investiți în dezvoltarea comunităților locale