Lectură de 5 minute

17 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Vânzările Sphera au crescut cu 6,6% în primele 3 luni din an. Profit pentru KFC, dar pierderi de milioane raportate de Pizza Hut și Taco Bell

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Sphera Franchise Group, care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, a încheiat primul trimestru din 2021 cu vânzări în restaurante de 211,4 milioane de lei, în creștere cu 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar comenzile înregistrate din livrare s-au menținut la nivelul ultimelor trei luni din 2020, potrivit unui comunicat de presă.

Articol actualizat marți, 18 mai:

Sphera a raportat în primul trimestru (T1) din 2021 vânzări în restaurante de 211,4 milioane de lei, cu 1,5% față de trimestrul patru (T4) din 2020 și cu 6,6% comparativ cu primele trei luni din 2020, susținute de performanțele KFC România, Taco Bell România și KFC Moldova.

Vânzările din Italia au crescut cu 2,5%, în timp ce Republica Moldova a raportat vânzări cu 19% mai mari față de primul trimestru din 2020, având a doua cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de la debutul pandemiei, determinată de o creștere cu 8% a vânzărilor cu livrare față de T4 2020.

KFC România și Moldova, profit de 14 milioane de lei

Ca performanța individuală, KFC România și KFC Moldova au încheiat primele trei luni cu un EBITDA cumulat de 19,6 milioane de lei și un profit net de 13,9 milioane de lei, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane de lei, dar pierderi de 1 milion lei.

Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane de lei, iar KFC Italia a avut un rezultat negativ de 8 milioane de lei, ca efect al restricțiilor anti-Covid severe impuse de autoritățile italiene.

Pizza Hut, pe de altă parte, a reușit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri din T2 2020 și să reducă pierderile cu 20,5%, datorită deciziei grupului de a închide locațiile neperformante, începând cu T3 2020.

Taco Bell și Pizza Hut, pierderi de aproape 5 milioane de lei în T1

În aceeași perioadă, veniturile grupului au crescut cu 6,9% față de perioada similară a anului trecut și cu 1,7% față de T4 2020. Sphera a înregistrat un EBITDA normalizat de 13,1 milioane de lei, cu 271% mai mare față de perioada similară a anului anterior, și o marjă de 6,2%.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

”Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al grupului Sphera pe piața românească de la debutul pandemiei în ceea ce privește vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creștere a vânzarilor de peste 6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricții.

În aceste prime trei luni ale anului curent ne-am axat pe dezvoltarea vânzărilor prin parteneriate cu agregatoarele de alimente, promoții pentru canalele de livrare și Drive Thru, precum și am continuat investițiile în dezvoltarea rețelei de magazine în România și Italia”, declară Călin Ionescu, CEO Sphera.

Livrări de 66 milioane de lei

Vânzările obținute prin livrări de către agregatori sau prin propria capacitate au rămas la același nivel ca în T4 2020, 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei piețe de activitate ale grupului, iar valoarea acestora a fost de 65,9 milioane de lei.

Sphera are un serviciu propriu de livrare în România pentru KFC și Pizza Hut, în timp ce pentru Taco Bell, precum și pentru KFC în Italia și Republica Moldova, Grupul livrează exclusiv prin intermediul platformelor de agregare a alimentelor precum Glovo sau Uber Eats.

”Ponderea relativ ridicată a livrărilor în totalul vânzărilor în primul trimestru al anului 2021 a fost menținută în principal din cauza vremii reci, precum și a restricțiilor asupra mesei în interior în majoritatea restaurantelor operate de grup. Pe măsură ce vremea se îmbunătățește, campania de vaccinare progresează și restricțiile la interior se ridică, ponderea vânzărilor prin livrare este de așteptat să scadă, atingând niveluri similare cu cele înregistrate în T3 2020.

De altfel, Sphera, care a fost prima companie HoReCa din România care a amenajat în propriile restaurante centre de vaccinare pentru angajați și familiile lor, a oferit, în perioada 14-16 mai, și posibilitatea rapelului pentru cei care au dorit acest lucru”, declară Valentin Budes, director fiannciar Sphera.

În perioada menționată, cheltuielile grupului au crescut cu 2,5%, pe fondul gestionării nivelului datoriei și al creșterii volumelor vânzărilor. De asemenea, cheltuielile cu salariile și beneficiile angajaților au scăzut cu 6,1% față de perioada similară a anului trecut, consecință a reducerii numărului de ore lucrate.

Totodată, Sphera a obținut reduceri de 1,25 milioane de lei la chiria fixă, din care 0,72 milioane de lei au fost acordate în România, 0,52 milioane de lei în Italia și 11.000 de lei în Republica Moldova.

Șomaj tehnic de 1 milion de lei

Indemnizațiile de șomaj tehnic au atins în primul trimestru valoarea de 919.000 de lei, din care 840.000 de lei în România și 79.000 de lei în Italia.

La sfârșitul primului trimestru al anului 2021, grupul avea în total 4.787 de angajați pe toate cele trei piețe în care activează. În T1 2021, aproximativ 4% dintre angajații din România și 17% dintre angajații din Italia au fost în șomaj tehnic.

Ne menținem estimările bugetare ambițioase pentru 2021, pe baza recuperării progresive a vânzărilor pe parcursul anului 2021. T1 2021 a fost un trimestru excelent având în vedere circumstanțele. Ne așteptăm ca începând cu S2 2021, să ne reluăm activitatea cât mai aproape de normal. În consecință, estimăm 1.158 milioane de lei vânzări în restaurante în 2021, 150,5 milioane de lei în profit de exploatare a restaurantelor și un EBITDA normalizat de 95 milioane de lei excluzând impactul IFRS 16. Preconizăm că vânzările prin livrare vor continua să aibă o pondere semnificativă în vânzările totale în 2021, de aproximativ 25%”, a mai spus Valentin Budes, director financiar Sphera.

În primul trimestru, Sphera a deschis două restaurante KFC, unul în Sfântu Gheorghe, România și unul în Lazio, Italia, acesta din urmă fiind primul magazin Drive Thru din afara României.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările Sphera au crescut cu 6,6% în primele 3 luni din an. Profit pentru KFC, dar pierderi de milioane raportate de Pizza Hut și Taco Bell