Lectură de 2 minute

04 Oct 2023 - Știri și Noutăți

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Prețurile la raft se vor scumpi cu 15-20% dacă noile măsuri fiscale se vor concretiza

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Noile măsuri fiscale, propuse de guvernul Ciolacu, au pus pe jar companiile care activează la nivel naÈ›ional. Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România, avertizează că preÈ›urile băuturilor răcoritoare, care conÈ›in zahăr, se vor scumpi cu 15 - 20% dacă noul cod fiscal intră în vigoare. 

Sursa foto: Pixabay.com

”2023 a fost un an dificil, deoarece atât inflaÈ›ia, cât È™i creÈ™terea TVA-ului pentru băuturile răcoritoare au dus la o scădere de 10% la nivelul acestei categorii de produse. Dar dacă noile măsuri fiscale se concretizează, această categorie de produse va mai înregistra o scădere de 10%. BineînÈ›eles, comparativ cu momentul actual, consumatorii vor vedea preÈ›urile la raft mai mari cu 15-20% dacă acciza la zahăr va fi acceptată”, a adăugat Radosavljevic.

Sursa Foto: LinkedIn

Șeful Coca-Cola HBC România precizează, totuÈ™i, că are încredere că Guvernul României va lua măsurile corecte, astfel încât să nu afecteze populaÈ›ia sau companiile.

”Am încredere că Guvernul înÈ›elege presiunea pusă pe companie. Când totul merge în jos, trebuie să îÈ›i adaptezi activitatea. Iar în cazul nostru, activitatea implică È™i retaileri, È™i parteneri de logistică, È™i furnizori de materie primă etc”, a mai declarat Radosavljevic.

Potrivit noului cod fiscal propus de Guvern, este posibilă introducerea unei accize de 40 lei/hl pentru băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat, pentru care nivelul total de zahăr este cuprins între 5g – 8 g/100 ml sau 60 lei/hl pentru băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este peste 8 g/100 ml.

Coca-Cola este o companie care oferă produse în peste 200 de țări È™i teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul include Sprite, Fanta È™i alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea È™i ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest È™i Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriÈ›ionale, sucuri, lapte È™i băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife È™i AdeZ. Împreună cu partenerii de îmbuteliere, sunt peste 700.000 de angajaÈ›i, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare

În România, ca în toate ţările în care îÅŸi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deÅ£ine ÅŸi funcÅ£ionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii ÅŸi distribuÅ£iei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) ÅŸi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază ÅŸi distribuie produsele Coca-Cola sub licenÅ£a The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezenÈ›a acestui sistem pe piaÈ›a locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: PreÈ›urile la raft se vor scumpi cu 15-20% dacă noile măsuri fiscale se vor concretiza