Lectură de 2 minute

27 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Inditex schimbă macazul în rivalitatea cu Shein: proprietarul Zara extinde brandul cu prețuri mai mici Lefties

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Inditex, proprietarul Zara, cea mai mare companie de fast fashion listată la bursă din lume în funcție de vânzări, își extinde marca Lefties, axată pe generația Z și cu prețuri mici, pentru a contracara rivalul Shein, fondat în China. Creșterea rapidă a brandului Shein, cu prețurile sale de buget, a exercitat o presiune semnificativă asupra proprietarului Zara și a grupului rival de fast fashion H&M.

Sursa foto: Unsplash

Creșterea rapidă a Shein, o piață online fără magazine fizice, pune presiune asupra retailerilor precum Inditex și H&M din Suedia pentru a găsi modalități de a răspunde la prețurile sale de buget.

Zara a devenit mai puțin competitivă în ceea ce privește prețurile de când Inditex a început să majoreze prețurile la brandul său principal pentru a proteja marjele de profit de inflație și ca parte a unei reorientări către clienți mai pretențioși. Dar compania spaniolă își dezvoltă în liniște și gamele de produse de buget.

Extinderea Lefties, care vinde blugi de 17,99 euro, rochii de doar 7,99 euro (8,64 dolari) și poșete de 5,99 euro, este o parte esențială a acestei strategii.

Lefties, fratele mai sărac al Zara

Lefties, care a început ca un outlet pentru stocurile rămase de la Zara, are în prezent magazine în 17 țări, printre care Egipt, Mexic, România, Arabia Saudită, Turcia și Emiratele Arabe Unite.

Creșterea sa arată că Inditex dorește să se impună pe segmentul valoric al pieței, chiar dacă a reușit să sporească profiturile la Zara, care este mult mai mare decât Lefties în ceea ce privește vânzările și numărul de magazine.

Lefties este în creștere pe piața sa de origine, Spania, precum și în Portugalia, într-un moment în care mulți consumatori fac schimburi de produse, iar prețurile foarte mici ale Shein pun presiune asupra rivalilor.

În Spania, unde Lefties are 25 de magazine, potrivit site-ului său, a crescut de la aproximativ 3,5 milioane de clienți în 2019 la 5 milioane de clienți în 2023, ceea ce îl plasează imediat după Shein, cu 5,2 milioane, pe baza estimărilor firmei de cercetare de piață Kantar.

Citeste si:
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale

Strategia Shein, copiată de Lefties

Prezența Lefties pe mai multe piețe emergente sugerează că este o modalitate pentru Inditex de a deservi cumpărătorii care ar putea fi mai puțin dispuși să cheltuiască bani la Zara, a declarat Swetha Ramachandran, manager de portofoliu la Artemis Fund Managers din Londra, al cărui fond investește în Inditex.

Impactul Shein pe piața fast fashion și modul în care Inditex poate concura cel mai bine cu acesta sunt teme care revin mereu în cadrul întâlnirilor cu conducerea Inditex, a adăugat Ramachandran.

Shein, care nu este cotată la bursă, este cel mai mare retailer de fast-fashion din lume, cu o cotă de piață estimată la 18%, potrivit Coresight Research.

Pe Instagram și TikTok, Lefties folosește strategii similare cu Shein, prezentând micro-influencerii în majoritatea postărilor sale - în contrast cu estetica de înaltă modă a marketingului de social media al Zara.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Inditex schimbă macazul în rivalitatea cu Shein: proprietarul Zara extinde brandul cu prețuri mai mici Lefties