Lectură de 2 minute

14 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Glovo își extinde divizia de comerț rapid și cumpără companiile de livrare de produse alimentare Lola Market și Mercadão

Roxana Vasile

Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători mondiali de livrare în mai multe categorii, a anunțat astăzi că a ajuns la un acord pentru achiziționarea companiilor de livrare de produse alimentare Lola Market și Mercadão. Diviza de Q-Commerce (comerț rapid) Glovo este pe cale să înregistreze peste 300 de milioane de euro în valoare brută a tranzacției anul acesta și se așteaptă să depășească o rată de execuție de un miliard de euro până la sfârșitul anului 2022. 

Lola Market și Mercadão sunt platforme de livrare la cerere care conectează supermarketurile, piețele tradiționale și magazinele independente locale cu clienții. Lola Market funcționează în Spania, în timp ce Mercadão este prezent exclusiv în Portugalia, însă cele două companii au un portofoliu comun de peste 30 de parteneri în cele două țări.

Achiziția celor două branduri, Lola Market și Mercadão, dar și cea a afacerilor Delivery Hero din Europa de Est din luna mai a acestui an, precum și parteneriatul companiei cu firma imobiliară elvețiană Stoneweg, de 100 milioane euro, completează strategia de creștere a Glovo și își propune să contribuie la consolidarea diviziei Q-Commerce.

Prin achiziția celor două marketplace-uri, Glovo acoperă principalele trei ocazii de cumpărare de produse alimentare: produse esențiale / urgente, produse de conveniență și acces rapid și achiziții planificate (comenzi / coșuri mai mari).

În urma achizițiilor, Glovo își va consolida poziția în Europa pe piețele cheie. Ambele branduri își vor păstra identitățile și vor opera independent de Glovo, iar managementul lor va fi preluat de Gonçalo Soares da Costa, CEO al Mercadão. Scopul va fi de a reproduce atât succesul Mercadão, cât și al Lola Market în toate țările în care Glovo își desfășoară activitatea, extinzându-se inițial în Polonia și Italia.

Citeste si:
Cum să ai o afacere cu trufe și alune: care este investiția și când scoți profitul. Exemplul Il Tartufo din Alba Iulia

Glovo este o aplicație de livrare în mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme tehnologice din lume care intermediază în industria livrărilor la cerere. Fondată la Barcelona în 2015, operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Aplicația conectează utilizatorii cu restaurante, lanțuri alimentare, farmacii, unde legea o permite, magazine cu amănuntul și include, de asemenea, o categorie „orice” care permite utilizatorilor să comande orice doresc în orașul lor.

Mercadão este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de livrare la cerere din Portugalia .Lansată în 2018, compania oferă consumatorilor posibilitatea de a comanda dintr-un singur loc cu livrare gratuită timp de 2 ore pentru coșuri mari de la retaileri de top precum Pingo, Doce, Decathlon și alții.

Lola Market este unul dintre cele mai importante marketplace-uri de produse alimentare din Spania, prezent în 14 orașe, care servește consumatorul cu livrări la domiciliu în doar o oră sau la o oră programată. Lola Market combină cea mai bună aplicație tehnologică cu experiența unui Personal Shopper care merge fizic și face cumpărături pentru clienți direct de la retaileri de top precum Lidl, Carrefour, Dia, sau din piețe tradiționale și magazine specializate.

Citeste si:
Carrefour continuă dezvoltarea în Franța, în ciuda situației instabile interne, generată de zvonurile de vânzare și retragerea lui Arnault
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Glovo își extinde divizia de comerț rapid și cumpără companiile de livrare de produse alimentare Lola Market și Mercadão