Lectură de 12 minute

17 Nov 2020 - Interviuri și Analize

Livrări la domiciliu: aplicații și magazine de unde poți comanda mâncare și alte produse

Angela Alexandru

Serviciile de livrări la domiciliu s-au extins foarte mult de la izbucnirea pandemiei, tot mai mulți consumatori optând pentru comenzi online. În ultimele luni tot mai multe lanțuri de retail și-au dezvoltat propriile servicii de livrare sau au încheiat parteneriate cu aplicațiile de livrare rapidă, astfel că acum poți comanda online și poți primi produsele într-un interval de timp scurt de la supermarketul preferat. 

Livrările la domiciliu sunt disponibile fie prin aplicații partenere, fie prin comenzi făcute direct de pe site-ul magazinelor online ale retailerilor. Serviciile de livrare rapidă ajută mai ales când nu ai posibilitatea să te deplasezi la locațiile fizice sau când nu ai vreo unitate în proximitatea locuinței. Sunt perfecte și pentru atunci când nu ai timp de pierdut, pentru că altcineva se va ocupa să aleagă ce ai nevoie și să le aducă direct la ușă. Ai nevoie doar de conexiune la internet, câteva minute pentru comandă, debit pentru plăți online, iar un livrator se va ocupa - prin serviciile de delivery disponibile - de tot.

Noi am făcut o scurtă trecere în revistă a principalelor aplicații de livrare și parteneriatele cu lanțurile de retail alimentar, dar și cu diverși alți retaileri, cum ar fi IKEA, Decathlon sau Sensiblu. Iată mai jos opțiunile disponibile pentru livrări la domiciliu, cu mențiunea că s-ar putea, totuși, ca odată cu schimbările sociale sau privind volumul de cereri, și condițiile și taxele de livrare să sufere modificări. 

Poate te interesează și care sunt farmaciile online cu livrări la domiciliu.

Aplicații pentru livrări la domiciliu 

Aplicațiile de livrări la domiciliu au început inițial cu comenzi de mâncare de la restaurante, cafenele și terase. Ulterior, pe măsură ce criza covid s-a intensificat și retailerii s-au văzut nevoiți să migreze tot mai mult în online, s-au realizat tot felul de parteneriate astfel încât acum poți comanda printr-un astfel de serviciu de livrare cina, câteva alimente și produse dintr-un supermarket și chiar niște decorațiuni de la IKEA. Iată mai jos care sunt principalele aplicații de online delivery și ce costuri implică.

Citeste si:
Glovo lansează serviciul Q-Commerce: livrare la cerere a cumpărăturilor în maxim jumătate de oră

Tazz by eMAG 

Platforma Tazz by eMAG este o aplicație de livrări la domiciliu de mâncare, medicamente și nu numai. Tazz by eMAG este disponibil în București, Timișoara, Cluj- Napoca, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Oradea, Baia Mare, Ploiești, Sibiu, Deva, Brăila, Galați, Alba Iulia, Craiova și Pitești. Aplicația Tazz by eMAG cuprinde peste 2.000 de restaurante, printre care lanțuri internaționale precum McDonald’s sau Hard Rock Café, dar și restaurante recomandate de ghidul Gault&Millau, primul ghid gastronomic internațional prezent în România. Printre retailerii prezenți pe platforma Tazz by eMAG se numără Mega Image, Decathlon, Cărturești, Dr. Max, dm drogerie markt - parteneriatele sunt în extindere cu restaurante și alți retaileri, iar de curând aplicația a atras investiții de peste 25 de mil. de lei în ultimele 6 luni.

Glovo

Glovo este o platformă de livrare rapidă care îți permite să cumperi, să trimiți și să primești orice produs, din și în perimetrul orașului în care te afli. Aplicaţia Glovo cuprinde categorii predefinite, care pot fi selectate de utilizatori în funcţie de nevoile lor: mâncare, supermarket, livrare rapidă, sau magazine (aici sunt secțiunile - cadouri, pentru copii, cosmetice, decorațiuni, electronice, flori, haine și accesorii, jucării, gustări și vinuri). În anul 2020, pe fondul creșterii cererii pentru livrări la domiciliu, Glovo s-a tot extins, ajungând în acest moment la un număr de 33 de orașe în care aplicația este disponibilă (cu 23 de orașe peste anul trecut). 

Cel mai recent partener Glovo este IKEA, care livrează prin intermediul Glovo o gamă restrânsă de articole home&deco, doar în București. Pe lângă IKEA, alți retaileri de la care poți face comenzi prin aplicația Glovo sunt cora, Kaufland, Lensa, Ruvix, editura Nemira, evoMAG, OMV, MOL, Sara Gourmet, Leonidas etc.

Bringo

Bringo a fost prima platformă cu livratori specializați ce fac cumpărăturile în locul tău. Platforma și-a accelerat businessul în 2018, majorându-și substanțial cifra de afaceri, iar rețeaua Bringo numără acum peste 30 de orașe: Baia Mare, Botoșani, Brașov, Brăila, București, Buzău, Cluj-Napoca, Constanța, Drobeta Turnu-Severin, Focșani, Galați, Iași, Oradea, Piatra Neamț, Pitești, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Roman, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Târgu Jiu, Timișoara, Zalău, Mangalia, Craiova, Arad, Vaslui, Bacău, Reșița, Giurgiu, Oltenița, Deva, Câmpulung și Târgu Mureș.

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

Printre magazinele disponibile în aplicație se numără supermarket-uri ca farmaciile SensiBlu și Dr. Max, drogheria DM, Help Net, pet-shop-uri Animax, florării și mulți alții, dar și Carrefour, care și-a mutat magazinul online în aplicație.

foodpanda

foodpanda.ro este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 6.000 de comercianți (restaurante și retaileri) din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu, Pitești, Târgu Mureș, Baia Mare, Bacău, Buzău, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Focșani, Târgoviște, Alba Iulia, Drobeta-Turnu Severin, Mioveni, Roman, Târgu Jiu, Deva, Bistrița, Botoșani și Suceava. Din acest an, serviciile au fost extinse în zona comerțului rapid și asigură livrare imediată de la zeci de parteneri din retail, doar anul acesta înrolând peste 1.000 de magazine.

Livrări de la restaurante: de unde poți comanda mâncare 

Bolt Food

Serviciul de livrare de mâncare Bolt Food a fost lansat anul acesta în România, mai întâi în București, de serviciul de transport Bolt, cunoscut anterior ca Taxify. Pentru a comanda mâncare, utilizatorul trebuie să descarce aplicația Bolt Food din App Store sau Google Play, iar apoi să selecteze restaurantul din cele disponibile și meniurile acestora. Înainte de a confirma comanda, aplicația va afișa prețul și timpul estimat de livrare. 

TakeAway 

TakeAway este unul dintre cele mai mari servicii de livrare de mâncare din țară.  Aplicația a preluat mare parte din operatiunile de catering ale restaurantelor, cafenelelor, fast-food-urilor, iar anul acesta a redus comisioanele pentru restaurantele din orașele grav afectate de pandemie. Platforma are exclusiv restaurante, iar aceasta este disponibilă în aproape toate județele din țară.

mobilPay Delivery 

O platformă nou intrată în lista celor care permit comenzi și livrări la domiciliu este mobilPay Delivery, lansată de procesatorul de plăți Netopia. În principiu este axată pe livrări de la restaurante, dar va putea permite și includerea de magazine din domenii precum legume&fructe, apicultură, înghețată, vinuri, cafea sau produse tradiționale. 

Printre comercianții parteneri alimentari se numără, momentan peste 20 de restaurante din București, printre care La Mama, Speed Pizza, Sushi House sau Burger Van. Până la finalul acestui an, compania estimează listarea a peste 100 de restaurante partenere.

Livrări de la retaileri - de unde poți comanda online 

Ți-am arătat principalele aplicații de livrare de mâncare, alimente, produse de casă și multe altele mai sus. O bună parte din retailerii pe care ii vom menționa mai jos au parteneriate cu acești operatori de livrări, pe lângă magazinele proprii.

Mega Image 

Dacă dorești să comanzi produse de la Mega Image, ai mai multe variante disponibile: supermarketul propriu, marketplace-ul eMAG sau platforma Tazz by eMAG. Despre cum poți face comenzi din magazinul online propriu al Mega image, citește aici un ghid complet. În ceea ce privește comenzile făcute pe magazinul online dedicat Mega Image, în primul rând trebuie să ai un cont de utilizator. Pentru orice comandă mai mare de 250 de lei nu se achită taxă de transport, altfel fiind de 20 de lei.

Anul acesta, în contextul Covid, Mega Image a extins parteneriatul cu eMag pentru a oferi acces rapid la produse alimentare și pentru casă livrate în 60 de minute prin platforma online Tazz by eMag. Astfel, Mega Image a crescut capacitatea de livrare într-un timp de 60 de minute în București, Timișoara și Cluj.

cora 

Cora România are  magazin online propriu de unde poți face comenzi de produse direct. De altfel, a fost primul lanț de hypermarket din România care a venit cu acest serviciu. Clienții pot alege să facă comenzi pentru alimente sau alte produse și de pe platforma cora.ro.cu livrare la domiciliu în București, Constanța, Cluj, Ploiești sau de ridicare comenzi prin coradrive.

De curând, cora a anunțat un parteneriat cu aplicația Glovo, prin intermediul căruia livrează peste 3.000 de produse din hipermarket. Nu există comandă minimă, iar livrarea costă 15,99 lei în București și 13,99 lei pentru restul orașelor în care este prezentă cora, respectiv Constanța, Ploiești, Bacău, Cluj-Napoca, Drobeta-Turnu Severin și Baia Mare. Găsești aici mai multe detalii.

În luna aprilie, cora România și foodpanda au încheiat un parteneriat pentru a mări capacitatea de livrare rapidă la domiciliu a comenzilor de produse din hipermarketurile cora. În ceea ce privește costul livrării se percepe o taxă de 15 lei. Serviciul de livrare express prin aplicația foodpanda este disponibil în toate hipermarketurile cora (cora Lujerului livrează la domiciliu în sectoarele 1, 4, 5 și 6 și zonele limitrofe, iar cora Pantelimon livrează la domiciliu în sectoarele 2 și 3 și zonele limitrofe). 

Carrefour

Carrefour face livrări prin Bringo, aplicația de delivery controlată de retailer. Prima comandă făcută în aplicație este gratuită (cod GOBRINGO), pentru ca ulterior fiecare comandă să aibă și un cost fix de transport de 19,99 lei, indiferent de valoarea produselor din coș. Desigur, poți face comenzi direct de pe site, și aici existând taxe diferite dacă faci comenzi mai mici de 150 de lei și gratuit pentru peste valoarea asta. Poți citi mai multe despre asta aici.

Kaufland 

Liderul retailului alimentar livrează încă din 2019 prin intermediul Glovo, dar nu se transportă mai mult de 9 kilograme. De regulă, taxa de livrare are un preț cuprins între 9,99 și 19,99 lei, fiind menționată concret, în aplicație, în momentul în care plasezi comanda - depinde de distanța față de punctul de ridicare și cel de livrare. Comenzile se fac direct în aplicație și poți citi mai multe detalii despre aici.

Kaufland a anunțat de curând că livrează și prin intermediul foodpanda. Prin secțiunea Shops a platformei foodpanda, utilizatorii au acces la peste 3500 de produse alimentare și nealimentare comercializate de Kaufland, disponibile pentru comandă rapidă la domiciliu. 

Potrivit foodpanda, timpul mediu de livrare a produselor comercializate de Kaufland va fi de aprox. 60 de minute de la momentul plasării comenzii în aplicație. Pentru început, se pot efectua comenzi zilnic în intervalul de timp 10:00-22:00, urmând ca până în decembrie programul să fie extins la 8:00-23:00 la nivel național și 8:00-1:00 în București. Valoarea minimă a unei comenzi este de 50 lei, iar greutatea maximă acceptată este de 20 kilograme. Taxa de livrare pentru fiecare comandă are o valoare unică de 4,99 lei.

La începutul pandemiei, Kaufland a lansat kauflandlivrează.ro, o nouă modalitate de livrare a produselor la domiciliu, ce vine în sprijinul tuturor persoanelor care nu au acces ușor la cumpărături, fie că locuiesc în medii izolate, fie nu pot ieși din casă sau locuiesc departe de magazine. Serviciul pune la dispoziție 2 pachete standard cu alimente de bază de 39, respectiv 46 de kg, cu alimente de bază. Mai multe detalii, aici. 

Auchan 

Pentru produsele din catalogul Auchan, cei din București pot opta pentru comenzi de pe site. Poți plăti direct cu cardul online, compania având o taxă unică de transport, în valoare de 15 lei pentru comenzile care conțin produse alimentare și nealimentare, indiferent de valoare, cu o greutate maximă de 30 kg. În ceea ce privește modalitățile de livrare, poți opta pentru click&collect (puncte dedicate în toate cele 33 de hipermarketuri Auchan, la Serviciul Clienți) sau pentru livrarea la domiciliu.

O altă variantă ar fi să folosești contul făcut pe site pentru a folosi aplicația cu același nume sau aplicația Lola Market pentru livrări în București, în maxim o oră. Aici afli mai multe despre acest serviciu de livrare. 

Selgros 

Retailerul Selgros Cash&Carry România are un parteneriat cu operatorii platformei online MegaMarket.ro, unde pune la vânzare 11.000 de produse alimentare şi nealimentare pentru comenzi. Produsele se livrează direct cumpărătorilor, în 24 de ore, putând fi alese pe website sau prin intermediul aplicaţiei disponibilă în Google Play şi App Store. Se impune o comandă minimă de 200 de lei, iar transportul este gratuit. 

Penny

Penny România alege să își livreze la domiciliu produsele din magazine prin platforma Lyvra, serviciu disponibil din luna august. Pentru coșul de cumpărături se poate alege dintre peste 1.400 de produse, inclusiv mărci proprii și promoțiile aferente. Serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu costă 19,99 lei.

Profi 

De la debutul pandemiei, Profi a încheiat parteneriate cu retaileri online precum elefant.ro sau Noriel pentru livrări de produse la domiciliu. Mai mult, prin intermedul platformei și miscării VecinulTau.ro, Profi livrează gratuit cu ajutorul ONG-uri pachete de alimente pentru persoanele vulnerabile, care au nevoie de sprijin în perioada pandemiei.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Livrări la domiciliu: aplicații și magazine de unde poți comanda mâncare și alte produse