Lectură de 2 minute

22 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Creșterea costului vieții și angajamentul consumatorilor pentru un stil de viață mai sustenabil au făcut ca în prezent să nu mai existe nicio rușine în a cumpăra articole la mâna a doua sau în a repara bunurile stricate pentru a le prelungi durata de viață, potrivit unui expert Euromonitor. 

Sursa foto: Unsplash

După cum se arată în Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023, 24% dintre consumatorii globali cumpără produse second-hand pentru a duce o viață mai sustenabilă, în timp ce 41% aleg să repare articolele stricate în loc să cumpere altele noi.

"Creșterea costului vieții împinge comportamentele consumatorilor către practici durabile ca soluții alternative rentabile. Acțiuni precum oprirea încălzirii, reducerea risipei alimentare, alegerea unor opțiuni de mobilitate mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, reducerea utilizării aparatelor electrocasnice, pregătirea meselor acasă, repararea obiectelor și cumpărarea de produse second-hand nu numai că îi ajută să reducă costurile și să evite achizițiile inutile, dar le permit să rămână fideli valorilor lor și să adopte un stil de viață sustenabil”, a declarat Jorge Zuniga, Senior Sustainability Insights Consultant la Euromonitor International.

America Latină, Europa și Asia-Pacific domină piața de reciclare

Euromonitor International a identificat 12 tipuri de consumatori sustenabili pe baza valorilor și atitudinilor acestora. "Cei care evită carnea" și "Zero risipitori" sunt principalele tipuri de consumatori sustenabili, fiecare reprezentând 36% din piața sustenabilă. Acești consumatori sunt îngrijorați de schimbările climatice și reciclează sau repară obiectele stricate, în loc să le înlocuiască, și cumpără produse la mâna a doua sau produse deja deținute.

Obiceiurile de reciclare și reparare sunt cele mai răspândite în America Latină, Europa și Asia-Pacific. Aproximativ 31% dintre consumatorii din America de Nord, 36% din Europa și Asia-Pacific și 40% din America Latină aleg un stil de viață fără deșeuri. Filipine este țara cu cel mai mare procent (56%) de "zero deșeuri" în 2023, în condițiile în care 76% din populație este preocupată sau extrem de preocupată de schimbările climatice.


Cumpărăturile la mâna a doua sunt impulsionate în principal de generațiile tinere

Zuniga a declarat că adoptarea reciclării este deosebit de importantă pentru Generația Z și Millennials. Mai mult de 40% dintre consumatorii mai tineri optează pentru cumpărături la mâna a doua la fiecare câteva luni, în timp ce peste 50% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 15 și 44 de ani intenționează să achiziționeze un articol la mâna a doua în viitorul apropiat.

Repararea produselor este mai importantă pentru generațiile mai în vârstă, dintre care mult mai multe au devenit active din punct de vedere ecologic. Aproximativ 40% dintre consumatorii de 45-60+ în 2023 (28% în 2021) intenționează să cumpere produse second-hand sau produse deținute anterior.

Citeste si:
Nordic Group, investiții de 250.000 de euro în dotarea a două mari depozite cu panouri fotovoltaice moderne
Nordic Group, investiții de 250.000 de euro în dotarea a două mari depozite cu panouri fotovoltaice moderne
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător