Lectură de 2 minute

19 Mai 2021 - Știri și Noutăți

eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

eMAG a neutralizat amprenta de carbon generată de operațiunile sale prin compensare și se angajează să reducă amprenta de carbon a produselor și serviciilor pe întregul lanț de aprovizionare la zero în următorii 10 ani. În ultimul an, grupul eMAG a redus emisiile generate de operațiunile sale cu 8%, de la 9.993 tone în 2019 la 9.216 în 2020, potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam.

Atingerea obiectivului “net zero” în ceea ce privește impactul direct al operațiunilor eMAG face parte dintr-un plan de măsuri pentru protecția mediului aplicate în trei zone principale de impact: operațiuni sustenabile, lansarea unui angajament pentru mediu și susținerea inițiativelor sustenabile la nivel local.

Rețeaua easybox a redus emisiile de carbon cu circa 16%

Pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, eMAG a adoptat deja o serie de măsuri ce implică operațiuni cu o abordare sustenabilă, precum rețeaua easybox, care a ajuns în prezent la peste 1.000 de unități în toată țara. Prin intermediul acestora, nivelul emisiilor directe de carbon pentru operațiunile din România a fost redus semnificativ, cu 15,8%.

Impactul este generat de livrările last mile, având în vedere că un curier efectuează un singur traseu pentru livrarea unui număr mai mare de colete la easybox, situație în care nivelul emisiilor este redus cu 95%, în comparație cu o livrare standard, potrivit unui studiu din 2019.

Până la sfârșitul anului 2021, eMAG are în plan extinderea flotei de mașini electrice la 100 de vehicule, care le vor înlocui pe cele convenționale.

Panouri fotovoltaice în centrul logistic din Joița

eMAG a investit în infrastructură cu impact redus asupra mediului, precum centrul logistic din comuna Joița care va fi alimentat în totalitate cu energie din surse regenerabile generate la fața locului. Acesta va dispune de un total de 40.000 de panouri fotovoltaice și de un proiect de împădurire pe o suprafață de 10 hectare.

Compania participă la programul guvernamental „Rabla pentru electrocasnice”, prin intermediul căruia este stimulată achiziția de produse eficiente din punct de vedere energetic.

Un alt demers prin intermediul căruia eMAG susține reducerea amprentei de carbon este implicarea în inițiative de conservare și de împădurire a pădurilor din munții Făgăraș, printr-un parteneriat cu Fundația Conservation Carpathia.

Citeste si:
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN

Totodată, eMAG colaborează cu Green Tech și își compensează amprenta de carbon prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european. Green Tech închide circuitul deșeurilor de plastic PET, reciclând două miliarde de sticle folosite anual și utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, cum ar fi granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.

Companie românească fondată în 2001, eMAG activează în domeniul comerțului electronic din România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale