Lectură de 4 minute

18 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Directorul tipografiei Rottaprint: Creșterile de preț ale hârtiei nu sunt o consecință directă a războiului din Ucraina

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Prețul hârtiei nu a crescut din cauza războiului din Ucraina, ci pentru că sindicatul finlandez al lucrătorilor din industria hârtiei sunt în grevă de la 1 ianuarie, ceea ce a determinat și probleme la livrările celorlalți furnizori de autocolant și anumite lipsuri pe piața produselor de hârtie, a explicat Cristi Nechita-Rotta, director general al tipografiei producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile Rottaprint, pentru Retail.ro.

„În prezent, creșterile de preț ale hârtiei nu sunt o consecință directă a războiului din Ucraina, ci sunt legate de situația fară precedent în întrega industrie provocată de greva Sindicatului finlandez al lucrătorilor de hârtie (The Finnish Paperworkers’ Union) începută încă din 1 ianuarie anul acesta și prelungită până pe 2 aprilie, fiind un eveniment de forță majoră cu impact negativ direct asupra industriei.

Această grevă prelungită are consecințe majore și în cazul livrărilor celorlalți furnizori de autocolant, întrucât Sindicatul finlandez al lucrătorilor de hârtie este cel mai mare producător de suport de tip liner de pe piața europeana. De asemenea, această situație are efecte directe și asupra disponibilității pe piață a tuturor produselor fabricate din hârtie.

În acest context, efectele majore se simt deja în livrările realizate de principalii furnizori de hârtie, care au adoptat o procedură de limitare a livrărilor de materie primă pe baza istoricului de comenzi al companiei din 2021. De altfel, putem spune că am observat creșteri ale cererii în ceea ce privește hârtia încă din urmă cu aproape doi ani, imediat după debutul pandemiei de coronavirus, care au dus la întârzieri în lanțul de aprovizionare”, a explicat Nechita-Rotta.

Rottaprint nu are furnizori din Rusia și nici nu exportă produse în Rusia, Ucraina sau Belarus, însă se așteaptă ca industria hârtiei să fie afectată de creșterile de prețuri ale materiei primie și de problemele logistice care au apărut și vor continua.

„Majorarea prețurilor în rândul materiilor prime la nivel mondial, procesele de aprovizionare și logistică puternic constrânse de evenimentele internaționale, cererea în continuă creștere în mai multe sectoare de activitate, dar și noile provocări întâlnite în întregul lanț de ofertă vor continua să impacteze, din păcate, întreaga industrie și anul acesta.

Astfel, situația fără precedent cu care continuăm să ne confruntăm are consecințe directe asupra creșterii termenelor de livrare a comenzilor, cât și a prețurilor pentru etichetele autoadezive și produsele care au drept componentă aluminiu. De asemenea, criza materiilor prime este potențată și de majorările de preț aduse tuturor componentelor esențiale din industrie precum: celuloză, chimicale, adezivi, cerneală, dar și de creșterea costurilor la energie, gaz și combustibil”, a mai explicat directorul tipografiei.

Rottaprint cere firmelor să trimită comenzile mai devreme

Rottaprint susține că va asigura în continuare continuitatea comenzilor, chiar și în situația unor disponibilități scăzute ale unor materii prime.

Citeste si:
Primele declarații ale reprezentanților Carrefour în urma protestelor. Ce le oferă retailerul angajaților 
Primele declarații ale reprezentanților Carrefour în urma protestelor. Ce le oferă retailerul angajaților 

„Suntem pregătiți pentru solicitările viitoare, însă ne îndemnăm partenerii să aibă în vedere și termenul de aprovizionare pentru materiile prime în momentul lansării comenzilor. Prin trimiterea comenzilor mai devreme, ne dorim ca, în situația în care anumite materiale nu vor mai fi disponibile în timp util, să avem răgazul necesar pentru a recomanda și variante alternative”, mai spune Nechita-Rotta.

Rottaprint a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 26,2 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent. Anul acesta, compania plănuiește investiții în produse, digitalizare și condiții de muncă.

În cei 30 de ani de activitate, tipografia Rottaprint a înregistrat o creștere medie anuală a cifrei de afaceri de 22%. De la înființarea companiei în anul 1991, au fost dezvoltate aproximativ 15 produse principale și mai multe soluții pentru diferite domenii precum: alimente și băuturi răcoritoare, vinuri și băuturi alcoolice, automotive, cosmetice și îngrijire personală, detergenți și îngrijirea casei, logistică, sănătate și suplimente alimentare. Compania are sediul în Apahida, județul Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Directorul tipografiei Rottaprint: Creșterile de preț ale hârtiei nu sunt o consecință directă a războiului din Ucraina