Fondată în 1976 de Michel Leclercq, Decathlon este deținută majoritar de AFIR și Association Familiale Mulliez, cel mai mare conglomerat de retail din Franța. În 2022, Decathlon a înregistrat vânzări de 15,4 miliarde de euro din 1.751 de magazine, potrivit justretail.news.
Decathlon, care are un rating de investiții, operează în peste 70 de teritorii din întreaga lume, inclusiv 27 în Europa, 14 în Asia și patru în America Latină.
În medie, magazinele din portofoliu sunt în funcțiune de 18 ani, iar Decathlon este prezent în țările din portofoliu de peste 20 de ani.
Lazard și Savills au acționat în calitate de consilieri de tranzacție pentru Realty Income, în timp ce Rothschild & Co. a consiliat Decathlon.
Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români, prin oferirea unui raport calitate - preț foarte bun. Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist.