Lectură de 4 minute

21 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Compania care deține Primark, retailer care va intra pe piața din România, anunță scumpiri de prețuri și face 400 de concedieri

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Associated British Foods (AB Foods), compania care deține retailerul Primark, care și-a anunțat intrarea pe piața din România, și compania de băuturi Ovaltine și Twinings, va face concedieri care vizează funcțiile de management și va crește prețurile anumitor produse, ca urmare a inflației și a scumpirilor materiei prime care îi afectează veniturile, scrie BBC.

AB Foods (ABF) a declarat că va reduce 400 de locuri de muncă la Primark, ca parte a unor eforturi de simplificare a structurii de management. Compania mai adaugă că prețurile mai mari la transport și energie riscă să ducă la creșterea anumitor prețuri în cadrul companiilor pe care le are în portofoliu. Cu toate acestea, în ciuda presiunilor inflaționiste și a pandemiei de COVID-19 care au afectat vânzările Primark, ABF a spus că grupul a înregistrat tranzacții mai puternice.

Primark, care are 29.000 de angajați în total în 191 de magazine din Marea Britanie, a declarat că se va consulta cu personalul în următoarele două luni cu privire la acest lucru.

„Schimbările pe care le propunem vor oferi o structură simplificată și mult mai consistentă a structurii de conducere în cadrul departamentelor în toate magazinele noastre, vor oferi mai multe oportunități de progres în carieră și vor oferi și o mai mare flexibilitate. Acum ne focusăm pe oferirea de sprijin colegilor care sunt afectați de aceste măsuri propuse și cu care ne vom consulta'', a spus Kari Rodgers, directorul de retail al Primark în Marea Britanie.

Compania a avut probleme și cu privire la aprovizionare, ca urmare a problemelor globale și se confruntă în continuare cu o serie de întârzieri cu privire la livrare.

Astfel, Grupul a spus că vânzările comparabile ale Primark din Marea Britanie au fost cu 10% mai mici în cele 16 săptămâni până la 8 ianuarie, în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei de acum doi ani, numărul de cumpărători fiind afectat de creșterea rapidă a cazurilor de Omicron. Vânzările totale la nivelul întregului grup la Primark au înregistrat o creștere de 36% de la un an la altul, dar raportările din ultimul trimestru sunt mai slabe.

„Am implementat planuri pentru a le compensa prin economii de costuri operaționale și, acolo unde este necesar, prin implementarea unor creșteri de prețuri”, a declarat compania în timp ce John Bason, directorul financiar al AB Foods a declarat că prețurile vor rămâne la nivelul la care sunt acum.

Industria de fashion va crește prețurile produselor

Retailerul rival Next a semnalat creșteri ale prețurilor de 3,7% în prima jumătate a anului 2022 și de 6% în a doua jumătate, din cauza tarifelor de transport mai mari și a costurilor de producție crescute. Marks & Spencer a indicat, de asemenea, că sunt posibile creșteri de preț. Cu toate acestea, în ciuda presiunilor inflaționiste, Primark nu va crește prețurile pentru gama de primăvară/vară, mai scrie BBC.

Citeste si:
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii

Unii reprezentanți ai Primark sunt de părere că retailerul are de pierdut în privința vânzărilor ca urmare a unei prezențe mai slabe în online, acesta fiind canalul principal în perioada pandemiei prin care consumatorii aleg să achiziționeze produsele.

„Insistența continuă a Primark de a nu lansa o ofertă de comerț electronic – în ciuda faptului că a primit o lovitură de 11% la vânzări– ar putea fi începutul sfârșitului pentru îndrăgitul brand. În ciuda creșterii recente a vânzărilor, Primark a rămas împotriva experimentării cu vânzarea de bunuri online, chiar dacă rivalii săi din fast fashion precum Boohoo și ASOS raportează vânzări fulgerătoare. Dacă Primark continuă să ignore comerțul electronic online, ar putea merge în același mod, din rău în mai rău, în ciuda popularității mărcii'', a spus Sam O'Brien, CMO al platformei de marketing Affise.

AB Foods are operațiuni și în zona de producție de zahăr, agricultură, ingrediente pentru sectorul panificației.

Primark, un retailer irlandez, a fost înființat în Dublin, Irlanda acum mai bine de 50 de ani și deține în prezent peste 400 de magazine pe 14 de piețe. Oferta include și o selecție amplă de parteneriate cu licențe precum NBA și Disney. Retailerul s-a angajat să deschidă alte patru magazine în Polonia, dintre care două noi magazine în Lodz și Wroclaw. Compania intenționează să intre și în Slovacia la începutul anului viitor cu un magazin în Bratislava – țara ar deveni astfel piața cu numărul 16 pentru Primark, după România.

Anul trecut, compania a deschis 15 noi magazine în Europa și a anunțat că vrea să accelereze ritmul extinderii pe piața din SUA și să ajungă la aproximativ 60 de magazine în următorii cinci ani. Primark își propune să se extindă și în Franța, Italia și Peninsula Iberică astfel încât să atingă un număr total de 530 de magazine în această perioadă de cinci ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Compania care deține Primark, retailer care va intra pe piața din România, anunță scumpiri de prețuri și face 400 de concedieri