Lectură de 2 minute

13 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Carrefour cumpără magazinele Cora şi Match din Franţa cu peste un miliard de euro

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Carrefour anunță achiziția celor 55 de hipermarketuri și 77 de supermarketuri care operează sub bannerele Cora și Match. Tranzacția, care ar trebui să se încheie în vara anului 2024, evaluează activele achiziționate la o valoare de 1,05 miliarde de euro, a precizat Carrefour, într-un comunicat.

Sursa foto: Carrefour

Cora și Match au generat împreună vânzări nete de 5,2 miliarde de euro în 2022 (4,3 miliarde de euro) și un EBITDA de 189 de milioane de euro, notează ESM.com.

Odată cu achiziția Cora și Match, Carrefour anunță prima sa achiziție majoră în Franța din ultimii peste 20 de ani.

Alexandre Bompard, directorul general al Carrefour

Carrefour a achiziționat operațiunile din România ale Louis Delhaize

În luna mai, Carrefour a achiziționat operațiunile din România ale Louis Delhaize, care includeau 10 hipermarketuri și opt magazine "Cora Urban". Lanțurile de magazine Cora și Match operează 60 de hipermarketuri și, respectiv, 115 supermarketuri și au aproximativ 24.000 de angajați în Franța.

Cel mai recent anunț vine la doar câteva zile după ce Carrefour a anunțat un parteneriat cu Nexity pentru a-și îmbunătăți portofoliul imobiliar din Franța.

Carrefour a declarat că achiziția oferă "un potențial semnificativ de sinergii" și extinde amprenta grupului în estul și nordul Franței, unde prezența sa este limitată. De asemenea, Carrefour a prelungit recent mandatul lui Alexandre Bompard în funcția de director general al Carrefour pentru încă trei ani.

Mai multe hipermarketuri?

Potrivit analistului de retail Olivier Dauvers, retailerul s-ar putea confrunta în continuare cu provocări în a-și convinge acționarii de beneficiile acestei mutări.

Citeste si:
Programul magazinelor Penny de Paște, în 2024
Programul magazinelor Penny de Paște, în 2024

În iunie, Carrefour a lansat o inițiativă majoră de reducere a prețurilor - la 400 de produse de marcă și 100 de mărci private - pe fondul creșterii costului vieții în Franța.

Carrefour este prezent de 22 de ani în România, ajungând, actualmente, la o cifră de peste 400 de magazine în toate formatele, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară (sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect și platformele BRINGO și Glovo). Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L. și Supeco Investment S.R.L.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour cumpără magazinele Cora şi Match din Franţa cu peste un miliard de euro