Lectură de 6 minute

14 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Analiză: În prima jumătate a anului, românii au cheltuit online cu 22% mai mult decât anul trecut pe produse de fashion

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Valoarea vânzărilor pentru magazinele online din categoria fashion din platforma 2Performant.com a crescut cu 22,3% în prima jumătate a anului 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut. Românii au reînceput să cumpere haine de stradă și de birou și alocă mai mult și pentru coșul mediu de cumpărături pentru articole Fashion: 46,87 euro fără TVA, mai mult cu 20,8% față de primele șase luni ale anului trecut.

O categorie considerată de mulți specialiști cea mai matură din comerțul online, cu comportamente de cumpărare specifice, puternic influențate de pandemie, categoria Fashion a cunoscut în primele șase luni ale acestui an o creștere a valorii vânzărilor cu 22,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 6,81 milioane de euro fără TVA.

Compania de tehnologie 2Performant observă creșteri în valoarea vânzărilor pentru produsele din categoria Fashion, dar și în valoarea medie a coșului de cumpărături pe acest segment, în prima jumătate a acestui an.

72% din vânzările de produse fashion sunt făcute cu telefonul mobil

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, aproape 72% din vânzările din categorie sunt făcute de pe device-uri mobile, în timp ce aproximativ 27% de pe desktop, în timp ce valoarea coșului de pe desktop rămâne mai mare cu 14,6% față de cea de pe mobil.

Dacă anul trecut, în plină pandemie, românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport și activități în natură, noul context al anului 2021 cu reluarea anumitor activități și evenimente i-a determinat pe români să cumpere haine de stradă și ocazii (nunți, botezuri), pentru birou, pe fondul revenirii unor angajați la lucrul la birou, dar și încălțăminte.

Categoria Fashion a înregistrat creșteri în comerțul online de la lună la lună în 2021, atât ca valoare a vânzărilor, cât și ca valoare medie a coșului de cumpărături. Luna martie a anului în curs a adus o creștere consistentă a numărului de vânzări, cu peste 45%, și o valoare a vânzărilor mai mare cu 66% față de martie 2020, când românii se aflau la început de pandemie.

Luna martie este în mod tradițional o perioadă foarte bună pentru comerțul online, mai ales pentru categoria Fashion, care a fost afectată anul trecut dar și-a revenit anul acesta cu ajutorul unui coș de cumpărături de valoare mai mare. De asemenea, luna martie 2021 a înregistrat și o cerere semnificativă pentru încălțăminte.

Românii au trecut de la haine de casă la haine de stradă

În primăvara lui 2021 s-a simțit în online și prezența clienților cu o putere de cumpărare mai mare și interes pentru branduri mai scumpe. În intervalul aprilie – mai 2021 valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu peste 33% față de aceleași luni ale anului anterior, când România era în lockdown. Deși numărul vânzărilor în aceste două luni este mai mic ca anul trecut, coșul de cumpărături cu articole diferite de anul acesta are o valoare semnificativ mai mare. Cu alte cuvinte, românii au trecut de la haine de casă, la haine de stradă.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

În iunie 2021, odată cu relaxarea restricțiilor și reluarea evenimentelor, dar și a vacanțelor și călătoriilor, s-a observat un interes crescut pentru produsele din categoria Fashion, cu o preferință pentru hainele și accesoriile pentru evenimente, în special pentru botezuri și nunți. Valoarea vânzărilor în această lună a crescut cu peste 40% față de iunie 2020, iar traficul adus magazinelor online din platforma 2Performant este și el cu 21,2% mai mare.

Un magazin online a câștigat 12,54 eu pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat

Aproximativ 133 de magazine online din categoria Fashion din platformă au fost active în primele șase luni ale anului și au colaborat cu specialiști în digital care le promovează produsele pentru a genera vânzări.

În acest interval, pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat, un magazin online a câștigat în medie 12,54 euro, cu 24,3% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Rata de conversie la nivelul categoriei Fashion a fost în acest interval de 2,04%. De asemenea, comisionul câștigat de afiliați la fiecare vânzare din categoria Fashion a fost în medie de 8% în primele șase luni ale anului.

În marketingul afiliat, categoria Fashion reprezintă o nișă aglomerată, cu multe provocări pentru specialiștii în digital care colaborează cu magazine online de profil și care trebuie să dea dovadă de multă creativitate pentru a obține rezultate, traduse în trafic și vânzări pentru aceste magazine. Tocmai de aceea afiliații cu rezultate în această categorie, cea mai matură din comerțul online, muncesc foarte mult, inovează des și sunt consecvenți”, explică Raluca Negrea, country manager România și Bulgaria 2Performant.

În platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în categoria Fashion se regăsesc magazine online precum: answear.ro, fashiondays.ro, dyfashion.ro, epantofi.ro, depurtat.ro, otter.ro, starshiners.ro, footshop.ro, zonia.ro, manzara.ro, astratex.ro, sneakerindustry.ro, ccc.eu, wevelvet.ro. Cele mai noi lansări în categorie sunt magazinele ccc.eu, reserved.com, vgeneration.ro. Magazinele online din platformă colaborează cu afiliați, cele mai întâlnite tipuri pe categoria Fashion fiind: PPC, CSS, cashback-uri, creatori de conținut care fac review-uri de produse și sugestii de ținute, inițiatori/ manageri de comunități pe teme legate de modă și stil de viață, specialiști sau antreprenori în digital, dar și companii mari precum bănci cu programe de cashback.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Compania este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P.

În 2011 compania a intrat pe piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).

2Performant a intermediat în anii de activitate prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 259 de milioane de euro, prin mai mult de 458 de milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Analiză: În prima jumătate a anului, românii au cheltuit online cu 22% mai mult decât anul trecut pe produse de fashion