Lectură de 3 minute

17 Jun 2024 - Interviuri și Analize

Via Profi a ajuns la un total de circa 400 de producători. Ce se va întâmpla cu proiectul după preluarea rețelei de către Mega Image 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Platforma Via Profi a apărut ca o simplă idee, în 2022. În mai puțin de șase luni, ideea a devenit un proiect care a ajuns să numere peste 200 de producători locali din 12 județe. În prezent, la un an de la lansarea oficială, Via Profi și-a dublat platforma cu încă 12 județe, plănuind să mapeze încă 11 județe până la finalul anului, iar totalul producătorilor locali se apropie de 400. Despre continuitatea acestui proiect, în contextul preluării rețelei de către Mega Image, retail.ro a vorbit cu Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate al lanțului de magazine Profi. 

Sursa foto: Via Profi

Gabriela Sîrbu, director de Sustenabilitate al Profi Rom Food S.R.L, este și cea care a deschis primul magazin Profi, în Timișoara, cu 23 de ani în urmă și speră ca Via Profi să devină cea mai mare platformă de explorare culinară din România.

Mai mult, întrebată ce se va întâmpla cu Via Profi după ce compania va fi preluată de Mega Image, aceasta a explicat faptul că își dorește ca acest proiect să continue și să devină una dintre cele mai mari platforme cu produse locale.

„Noi ne dorim foarte mult să continue aceste proiecte pentru că sunt proiectele comunității mai mult decât ale noastre și credem că e nevoie să rămână în continuare. Mi-ar plăcea ca oamenii, atunci când doresc să afle informații despre un produs local sau despre un producător local, să se gândească prima dată la platforma Via Profi. Acesta a fost scopul nostru, de a crea această conexiune între consumatorii de la orașe și comunitățile cu producătorii locali. M-au uimit poveștile acestor oameni, motivația pentru care au început să producă și continuă să o facă în ciuda tuturor provocărilor”, a declarat directorul de sustenabilitate al Profi, pentru retail.ro.

Sursa Foto: Profi

În prezent, Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, intenționează să preia Profi Rom Food S.R.L., ceea ce a generat o serie de incertitudini legate de continuitatea brandului.

în ultimii ani, acești mici producători locali, întorși acasă după ani de înstrăinare, au devenit un sprijin important al comunității lor, în ciuda faptului că principala problemă este, în continuare, lipsa forței de muncă în localitățile din care provin.

Citeste si:
Povestea soților asistenți medicali întorși din Spania să facă apicultură: Simțim concurența mierii venite din Ucraina foarte mult
Povestea soților asistenți medicali întorși din Spania să facă apicultură: Simțim concurența mierii venite din Ucraina foarte mult

„Una din motivațiile proiectului Via Profi a fost aceea că satele se depopulează, oamenii pleacă să lucreze la orașe sau în străinătate, ceea ce pentru România, pe termen lung, este un lucru foarte grav, ca și țară, ca și societate. Ne-am dat seama că tradițiile locale, producția locală și economia locală este important să fie susținute, iar acesta a fost modul prin care am încercat să ajutăm micii producători artizanali, care nu pot sau nu au cantități suficiente pentru a-și vinde produsele în magazinele foarte mari”, a mai spus directorul de sustenabilitate al Profi.

Ce este Via Profi?

Via Profi este o platformă online unde oricine poate găsi producători care păstrează gusturile românești și ingrediente sănătoase din grădina lor sau din grădinile comunităților din care fac parte.

Cu ajutorul unei hărți interactive, producătorii locali pot fi filtrați după județe sau după produsele pe care le realizează. Fiecare dintre ei are câte o pagină dedicată, cu informații documentate și verificate de echipa Profi, cu date de contact complete și, foarte important, cu imagini reale ale produselor.

Anul acesta, Profi a inaugurat încă șapte magazine până în luna martie 2024. Cu aceste deschideri, retailerul a ajuns la o rețea națională de 1.717 magazine.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Via Profi a ajuns la un total de circa 400 de producători. Ce se va întâmpla cu proiectul după preluarea rețelei de către Mega Image