Lectură de 5 minute

28 Dec 2023 - Interviuri și Analize

Vanya Panayotova, General Manager L'Oréal România: Femeile din România acordă o atenție sporită îngrijirii personale

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Vanya Panayotova, General Manager L'Oréal România, spune că 2023 a fost un an bun pentru companie. „Piața de beauty rămâne dinamică, iar la nivel global continuăm să ne consolidăm leadership-ul cu o creștere de 12,6% like for like în primele nouă lunii ale anului. Vedem și în România aceeași dinamică de creștere de două cifre procentuale. Cu toate acestea, provocările continuă să vină din mediul extern, astfel că în continuare navigăm într-un context economic și geopolitic incert”. 

 

Sursa foto: Unsplash

Întrebată ce perspective are compania pentru 2024, Vanya Panayotova spune că previziunile sunt unele optimiste în ceea ce privește piața de beauty.

Ne propunem să continuăm să fim pionieri și că combinăm peste un secol de experiență în industrie cu puterea tehnologiei. Un exemplu este lansarea recentă a aparatului Lancôme Skin Screen, care oferă un diagnostic minuțios al pielii în magazine, folosind baze de date vaste și inteligență artificială. În baza rezultatelor, consumatorului i se recomandă o rutină personalizată de îngrijire adaptată nevoilor tenului său”, a declarat aceasta.

L'Oréal va dezvolta o nouă generație de produse cosmetice

Anul trecut, la nivelul de grup, au avut loc investiții de peste 1 miliard de euro în cercetare și inovare, fiind depuse 561 de brevete. În 2024, compania asigură că va continua să vină cu inovații.

În ceea ce privește achiziția Lactobio, reprezentanta companiei a afirmat că expertiza laboratoarelor daneze Lactobio, recent achiziționate, este complementară grupului.

Unind cunoștințele științifice și progresele tehnologice ale grupului L'Oréal cu formulele Lactobio bazate pe organisme vii, compania și-a propus să dezvolte o nouă generație de produse cosmetice care ar putea asigura un nou nivel de perfomanță.

Care au fost cele mai vândute produse în 2023

Printre cele mai bine vândute produse anul acesta se numără cele de îngrijire a pielii, precum gama Cicaplast de La Roche Posay, dar și apa micelară de la Garnier. O altă categorie de produse preferate de clienți sunt cele de colorare a părului, cum ar fi Color Naturals, dar și de îngrijire, precum gama Absolut Repair Molecular de la L’Oréal Professionnel și Elseve Hyaluron Hydration de la L’Oréal Paris.

Și parfumurile sunt la mare căutare, în special în sezonul sărbătorilor. În această categorie sunt incluse parfumuri best seller deja emblematice, precum Lancôme La Vie est Belle, dar și parfumul Yves Saint Laurent MYSLF, recent lansat pe piață.

Citeste si:
L'Oréal intenționează să transforme Aēsop într-un brand de lux
L'Oréal intenționează să transforme Aēsop într-un brand de lux

„Poziția de lider ți-o menții dând dovadă de o foarte mare capacitate de adaptare”

Întrebată care au fost cele mai importante schimbări cărora L'Oréal a trebuit să le facă față în 2023, reprezentanta companiei a afirmat că digitalizarea a reprezentat cea mai mare schimbare, constituind o adevărată provocare.

„Poziția de lider ți-o menții dând dovadă de o foarte mare capacitate de adaptare și rămânând în permanență deschis către schimbare, atitudine ce te conduce către evoluție. Cea mai mare schimbare a fost influențată de transformarea digitală – am trecut de la un marketing tradițional la crearea de conținut informativ, cu scop și interactiv. În prezent, investim cu scopul de a deveni leader în beauty tech. În acest sens, am lansat deja câteva device-uri care transformă industria de beauty și expriența clienților, precum Yves Saint Laurent Beauté Rouge Sur Mesure”, a spus Panayotova.

Cu ajutorul acestui device, consumatorii își pot crea propriile versiuni ale iconicului ruj YSL Velvet Cream Matte Finish. Creat de Incubatorul Tehnologic L’Oréal, cu ajutorul unor cartușe color din universul iconic YSL (roșu, nude, portocaliu și fucsia) device-ul permite consumatorilor să-și creeze mii de nuanțe personalizate de ruj cu o singură atingere.

În plus, anul acesta, au fost aduse în România dispozitivele Water Saver, în peste 21 de saloane partenere ale brandului L'Oréal Professionnel și în Academia L'Oréal. Water Saver este un cap de duș care folosește o tehnologie patentată de fragmentare a apei, cu ajutorul căruia se va putea economisi până la 69% din consumul de apă din saloanele de coafură.

Cum a influențat inflația evoluția companiei în 2023

Industria de beauty s-a dovedit a fi rezilientă în perioade dificile din punct de vedere economic. Faimosul indice al rujului roșu arată că, în perioade de recesiune, vânzările produselor de beauty au crescut, pentru că nevoia de îngrijire, de răsfăț, este cu atât mai prezentă în perioade dificile.

Potivit companiei, ce s-a schimbat în astfel de perioade a fost atitudinea consumatorilor – aceștia acordă o atenție sporită produselor pe care se gândesc să le achiziționeze, cântărind decizia de cumpărare. Consumatorii vor să facă achiziții “sigure”, devin mai exigenți și vor produse eficiente, care să le satisfacă nevoile.

Avantajele pieței românești față de alte piețe din Europa?

România prezintă numeroase avantaje în comparație cu alte piețe din Europa: este una dintre cele mai mari piețe din Europa Centrală și de Est, având un grad mare de stabilitate în regiune. Totodată, este stat mebru al Uniunii Europene și are un grad ridicat de penetrare al internetului.

În plus, potrivit L'Oréal, femeile din România o acordă o atenție sporită îngrijirii personale, având, totodată și o mare deschidere față de produsele inovatoare și eficiente.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Vanya Panayotova, General Manager L'Oréal România: Femeile din România acordă o atenție sporită îngrijirii personale