Lectură de 4 minute

07 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Topul retailerilor alimentari: Lidl rămâne lider, urmat de Kaufland și Carrefour

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lidl rămâne și în 2021 liderul retailului alimentar, după ce a detronat în 2020 compania Kaufland, parte din același grup Schwarz. Podiumul este completat de grupul francez Carrefour, care cumulează afaceri de peste 13 miliarde de lei prin toate formatele de magazine deținute pe piața locală, inclusiv Supeco.

Erată

În articolul inițial, Carrefour era menționat în tabel prin compania care administrează lanțul de hipermarketuri cu același nume, Carrefour România. În tabelul din articolul actualizat este menționat rezultatul financiar al grupului Carrefour, prin cele patru companii pe care le deține și prin care administrează formatele hipermarket, market, express și magazinele Supeco. În total, grupul are o cifră de afaceri de 13,1 miliarde de lei și ocupă locul 3 pe podium, înaintea Profi. Regăsiți mai jos articolul corectat.

Lidl rămâne liderul retailului alimentar din România și lasă Kaufland în urmă, după ce raportează o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în 2021. Discounterul a detronat în 2020 compania soră în clasamentul celor mai mari retaileri locali, iar în 2021 și-a majorat afacerile cu peste 15% și se distanțează cu 900 de milioane de lei.

Lidl a raportat o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în creștere cu 15,6% față de anul anterior, un profit de 737 de milioane de lei, în scădere cu 2,5% și 9.092 angajați, cu 313 mai mulți salariați în 2021 față de 2020, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Cifra de afaceri a retailerului german Kaufland, parte din grupul Schwarz, a crescut cu 8,8% în al doilea an al pandemiei, ajungând la 13,96 miliarde de lei, în timp ce profitul a scăzut cu 8,5%, până la 886 milioane de lei, în 2021, după ce în 2020 trecuse de 970 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor. Compania a angajat anul trecut 404 persoane și avea la final 13.512 angajați, în anul în care a inaugurat opt magazine în România.

Grupul Carrefour, afaceri de 13,1 miliarde de lei

Grupul francez Carrefour operează prin patru entități la nivel local. Carrefour România, care controlează hipermarketurile cu același nume, are o cifră de afaceri de 9,3 miliarde de lei, în creștere cu 4% și un profit de 329 de milioane de lei. Artima, care controlează brandurile Carrefour Market și Express, are o cifră de afaceri de două miliarde de lei și un profit de 27,8 milioane de lei. Columbus Operational, care operează tot Carrefour Market și Express, înregistrează în 2021 afaceri de 1 miliard de lei și un profit de 5,7 milioane de lei. Lanțul de discount Supeco, cu afaceri de 620 de milioane de lei, are în 2021 o pierdere de 14,1 milioane de lei. Rezultatele grupului Carrefour România indică creșterea cifrei de afaceri până la 13,1 miliarde de lei.

Clasamentul retailerilor din 2021. Sursa date: MFP

Compania

Cifră de afaceri 2021

Cifră de afaceri 2020

Diferență

Profit 2021

Profit 2020

Angajați 2021

Angajați 2020

Lidl

14.876.981.747

12.862.968.920

15%

737.412.992

756.370.224

9.092

8.779

Kaufland

13.967.228.520

12.835.836.082

8,8%

887.003.357

970.385.564

13.512

13.108

Grupul Carrefour

13.103.799.704

12.694.866.598

3,2%

-

-

16.114

16.874

Profi

9.523.454.500

8.837.068.812

7,7%

-130.770.307

-124.327.406

15.980

17.979

Mega Image

7.467.352.321

7.226.923.561

2%

107.709.448

159.498.456

10.663

10.964

Metro

7.282.864.241

6.120.185.856

18,9%

65.281.305

77.446.779

3.619

3.523

Auchan

6.332.744.367

5.553.283.727

14%

85.275.770

101.018.257

7.911

8.270

Penny

5.395.014.100

4.731.202.178

14%

123.067.863

85.009.624

5.317

5.213

Selgros

3.984.185.596

3.869.921.964

2,9%

66.318.483

62.343.299

4.625

4.617

cora

1.548.860.689

1.626.046.795

-4,7%

-42.929.019

4.796.201

2.584

2.904

În 2021, Profi înregistrează un salt al vânzărilor de 8%, până la 9,5 miliarde de lei, datorită avansului vânzărilor magazinelor deschise și remodelate pe noul format, care au înregistrat o creștere Like-for-Like de 16%, peste media companiei. Retailerul susține că pierderea de 130 de milioane de lei nu este relevantă, pentru că „dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare”. 

Clasamentului rămâne similar celui din 2020, cu Mega Image, urmat de Metro, Auchan, Penny și Selgros. Afacerile retailerului olandezo-belgian Mega Image au crescut ușor, cu puțin peste 2%, iar profitul a scăzut cu mai bine de 32%, în 2021, anul în care a deschis 56 de magazine și a trecut de 900 de unități în țară.

Metro raportează cea mai mare creștere a cifrei de afaceri dintre toți retailerii, de aproape 19%, în 2021, ceea ce înseamnă că al doilea an al pandemiei, în care restricțiile s-au mai relaxat, iar vaccinurile au apărut pe piață, a fost unul bun pentru Metro, care colaborează cu mulți operatori din HoReCa.

Retailerul francez Auchan, care are 238 de magazine în țară, sub diferite formate, și-a majorat cifra de afaceri cu 14% și a trecut de pragul de 6 miliarde de lei, dar profitul a scăzut cu 15%, în 2021. Acesta este al doilea an în care compania raportează angajați în scădere, cu 359 mai puțini. În total, compania are 7.911, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Penny România trece de pragul de 1 miliard de euro și raportează cea mai mare creștere din grupul german REWE. Penny România crește numărul magazinelor deschise anul acesta și vrea să pună pe hartă 30 de noi unități, urmând să angajeze 500 de persoane, după ce afacerile s-au majorat cu 14% în 2021.

Selgros și-a păstrat constant numărul angajaților, în 2021, anul în care vânzările au crescut ușor, cu aproape 3%, apropiindu-se de pragul de 4 miliarde de lei.

Lanțul de hipermarketuri cora și magazinele de proximitate cora Urban au ieșit pe pierdere anul trecut, raportând aproape 43 de milioane de lei, cu minus, în timp ce afacerile au scăzut cu aproape 5% în 2021, anul în care au deschis mai multe formate de proximitate. La final de an, compania avea cu 320 de angajați mai puțin. cora motivează rezultatele înregistrate prin investițiile realizate și contextul pandemic, care a impus restricții magazinelor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Topul retailerilor alimentari: Lidl rămâne lider, urmat de Kaufland și Carrefour