Lectură de 2 minute

07 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: 4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată

Anca Olteanu

În proporție de 51%, românii cred că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă și pot avea probleme de sănătate daca o beau nefiltratată, 4 din 10 români (40,8%) obișuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată, iar 17,5% apă îmbuteliată minerală carbogazoasă, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

România se afla pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce priveste consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW).

Apa îmbuteliată în detrimentul apei de la chiuvetă

Circa 52% din români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă, iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30,4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze, iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel.

Un procent de 18,6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.

Citeste si:
Studiu: Obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat „on the go” în rândul românilor: 40% mâncâncă covrigi, pateuri și snackuri la micul-dejun

Criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerala plata

• Calitatea produsului (45,4%).

• Prețul accesibil (41,5%).

• Sursă / proveniență (23,8%).

Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerală carbogazoasă?

Citeste si:
Studiu: Interesul pentru proiecte de investiții străine în Europa este în creștere

• Calitatea produsului (42,2%) – ca în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ.

• Prețul accesibil (37%) – factor determinant atât în achiziția apei minerale carbogazoase, cât și în achiziția apei minerale plate.

• Compoziția apei (24,6%).

Prețul și calitatea contează

Pretul accesibil și calitatea ridicată in top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate.

Studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36.7%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.010 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural. Studiul a fost realizat în perioada 23 aprilie – 04 mai 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.


 

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: 4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată