Lectură de 5 minute

14 Jan 2021 - Interviuri și Analize

Românii vor în continuare să-și renoveze casele. Ce urmează în piața home&deco

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

După ce în 2020 românii și-au redirecționat atenția și bugetul către propriile locuințe și au demarat lucrări de renovare, trendul pare să se păstreze și în 2021. În următoarele luni, jumătate dintre români au în plan să achiziționeze obiecte pentru casă, iar 44% vor achiziționa lucrări de renovare sau îmbunătățire a locuinței, potrivit unui studiu iSense Solutions. 

Ce planifică să achiziționeze românii din mediul urban în următoarele 3 luni? Un studiu iSense Solutions, demarat la începutul lunii decembrie, a arătat că jumătate dintre românii au în plan să achiziționeze obiecte pentru locuință (mobilier, covoare, corpuri de iluminat), în timp ce 44% declară că vor achiziționa lucrări de renovare sau îmbunătățiri ale locuinței.

Același studiu arată că 42% dintre români au declarat că vor cumpăra bunuri de folosință îndelungată precum TV, aspirator, frigider, mașină de spălat, 40% vor cumpăra gadget-uri și aparatură IT, bărbații fiind semnificativ mai interesați de achiziția acestor produse decât femeile. De asemenea, sub 20% dintre românii din mediul urban au în plan să achiziționeze un autoturism sau o locuință.

Pandemia a dus la creșterea home&deco

Obligați să ȋși petreacă majoritatea timpului acasă, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, ȋn 2020, românii au investit mai mult ȋn amenajarea locuințelor. Ȋn același timp, numărul celor care au apelat la ajutorul designerilor de interior pentru a eficientiza acest proces s-a majorat cu 20% față de anul trecut. Ȋn consecință, magazinele de profil anunță vânzări peste așteptări.

Platforma NeaKaisa a reușit să-și dubleze valoarea vânzărilor de anul trecut. ,,Am observat anumite modificări și ȋn comportamentul clienților noștri. Au mers mai mult către produse cu un cost peste medie, au acordat o atenție sporită calității și mulți dintre ei au apelat la ajutor de specialitate. Din estimările noastre, anul acesta numărul celor care au lucrat cu un architect sau designer de interior pentru a eficientiza procesul de amenajare s-a majorat cu 20%”, spune Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.

Irina Calcenco, business development Manager BIANO.ro, motor de căutare online pe zona home&deco, spune că pandemia a dus la o triplare a veniturilor generate de BIANO pentru parteneri. "Am crescut rapid în perioada pandemiei, întregul e-commerce a primit un an de creștere suplimentară în această perioadă. Chiar dacă cifrele din 2020 demonstrează că produsele home&deco pot fi achiziționate online, majoritatea românilor preferă în continuare experiența fizică de cumpărare. Deși, de exemplu, produsele electronice sau produsele cosmetice sunt ușor de comparat pur și simplu după nume sau numărul articolului, cu produsele de mobilier e mai dificil. Majoritatea nu au niciun sistem de etichetare uniform", spun reprezentanții motorului de căutare care folosește inteligența artificială în acest sens.

În cazul Bonami, magazin online din Cehia ce comercializează home&deco pe piața locală, clienții au fost interesați de segmentul textil și cel al accesoriilor pentru casă, care au înregistrat creșteri importante. Mobilierul pentru exterior este o altă categorie care a adus rezultate îmbucurătoare. Pe de altă parte, mobilierul a avut o evoluție mai lentă. Cu toate acestea, retailerul a bifat afaceri de 10 milioane de euro pe piața locală, iar pentru 2021 vizează vânzări de 13 milioane de euro, după cum spune Pavel Vopařil, CEO Bonami.

Restricțiile impuse de pandemie a făcut ca o bună parte din bugetele alocate de români pentru călătorii sau alte planuri să fie redirecționate și către achiziția de electrocasnice. „2020 a fost diferit în ceea ce privește cererea pentru electrocasnice. Obligativitatea de a stă mai mult acasă, de a găti și restricțiile privind călătoriile au dus la dorința multor români și nu numai, de a-și schimba aparatura electrocasnică, fie pentru că își doreau ceva nou sau ceva mult mai performant. Considerăm că, per total, produsele premium au înregistrat o creștere, multe dintre bugetele alocate călătoriilor și entertainmentului în general au fost direcționate într-o mare măsură spre produse electrocasnice", declara Loredana Butnaru, general manager Miele România, într-un interviu pentru retail.ro.

Citeste si:
MAMBricolaj Ghencea generează aproape o cincime din vânzările rețelei: care sunt cele mai căutate produse
MAMBricolaj Ghencea generează aproape o cincime din vânzările rețelei: care sunt cele mai căutate produse

Ce urmează în piața home&deco

Magazinele de home&deco estimează că actualul trend din piață se va menține și ȋn 2021 și au ȋn plan adăugarea de produse noi ȋn ofertă, dar și mărirea echipelor. „Nu avem motive să credem că situația actuală legată de pandemie se va schimba cu mult, cel puțin ȋn prima parte a lui 2021. Ȋn plus, volumul construcțiilor rezidențiale a evoluat, iar multe locuințe noi sunt aproape finalizate și urmează a fi puse ȋn vânzare. Astfel, estimăm o continuă creștere a vânzărilor pe nișa noastră", ȋncheie Laura Sardescu.

"Pandemia actuală influențează tendințele consumatorilor către un stil de viață sustenabil, va crește popularitatea mobilei eco-friendly, iar amenajarea căminelor se va combina cu stilul de viață și personalitatea noastră", spune și Irina Calcenco.

Pe de altă parte, reprezentanții Bonami, ca și BIANO, mizează pe strategia omnichannel ca modalitate și spațiu efectiv pentru consumatori pentru a-și ridica produsele, pentru a le returna sau schimba, dar și pentru a primi consultanță necesară. Retailer online la origine, Bonami a făcut o mișcare surprinzătoare anul trecut când a deschis primul magazin fizic, în Cehia. În a doua jumătate a acestui an, Bonami vrea să deschidă două showroom-uri și în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Românii vor în continuare să-și renoveze casele. Ce urmează în piața home&deco