Lectură de 3 minute

16 Nov 2020 - Interviuri și Analize

Fără călătorii și festivaluri, românii și-au redirecționat bugetele către electrocasnice. Creștere de 25% pentru Miele în 2020 pandemic

Andra Imbrea

Pandemia și restricțiile de circulație care au venit la pachet odată cu izbucnirea crizei Covid a dus la o redirecționare a bugetelor, astfel că românii au investit în electrocasnice. Pentru Miele România, producător de echipamente premium, 2020 a fost un an cu vânzări în creștere, pe care îl va termina cu un plus de cel puțin 25% față de 2019, când bifa afaceri de 10 milioane euro. 

„2020 este pentru toți un an neașteptat, însă industria în care activăm a fost printre cele neafectate de pandemie. În cazul produselor premium aș putea spune chiar opusul, chiar dacă sună ciudat, am fost „ajutați” de pandemie, iar anul 2020 se va încheia cu cel puțin 25% peste 2019, dacă nu se întâmplă ceva total neașteptat in noiembrie – decembrie”, spune Loredana Butnaru, general manager Miele România. 

În primele 10 luni ale anului Miele a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor și a deschis un magazin în Iași, chiar înainte de începerea pandemiei. „Primele 10 luni au fost cu mult peste așteptări. A fost un an greu, diferit, cu multe provocări. Am reușit să ne schimbăm rapid strategia și să ne adaptăm noilor condiții și putem spune că, cel puțin până acum, am avut un an extraordinar. Urmează să mai deschidem un magazin în București până la sfârșitul anului”, a mai spus Loredana Butnaru.

Românii, mai chibzuiți sau mai cheltuitori?

Restricțiile impuse de pandemie a făcut ca o bună parte din bugetele alocate de români pentru călătorii sau alte planuri să fie redirecționate în achiziția de electrocasnice.

„Acest an a fost diferit în ceea ce privește cererea pentru electrocasnice. Obligativitatea de a stă mai mult acasă, de a găti și restricțiile privind călătoriile au dus la dorința multor români și nu numai, de a-și schimba aparatura electrocasnică, fie pentru că își doreau ceva nou sau ceva mult mai performant. Considerăm că, per total, produsele premium au înregistrat o creștere, multe dintre bugetele alocate călătoriilor și entertainmentului în general au fost direcționate într-o mare măsură spre produse electrocasnice”.

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

Cele mai vândute categorii de produse în acest an în cadrul Miele au fost echipamentele de bucătărie, precum: cuptoarele, plitele, hotele, espressoarele, dar și produsele de curățare și igienizare a acestor echipamente. Creșterea s-a văzut și la produsele de curățenie sau legate strict de igienă: aspiratoare, uscătoare de rufe, stații de călcat.

Vânzări de peste 3,5 milioane euro în doar 2 luni 

Anul acesta Black Friday la Miele are loc în perioada 13 - 30 noiembrie. Oferta propusă de Miele pentru această ediție a Black Friday este una care cuprinde produse din aproape toate categoriie.

Pentru perioada octombrie-noiembrie Miele estimează vânzări de peste 3,5 milioane de euro.Ediția din 2019 de Black Friday ne-a adus vânzări de 13 milioane de lei, adică aproximativ 26% din cifra totală de afaceri de anul trecut. În 2020 ne așteptăm ca evenimentul să genereze un aport cel puțin asemănător precum cel de anul trecut, dar credem că estimarea ne va fi depășită”, completează Loredana Butnaru.

Citeste si:
STUDIU Retailerii europeni intenționează să își extindă afacerea, în ciuda crizei Covid-19
Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Fără călătorii și festivaluri, românii și-au redirecționat bugetele către electrocasnice. Creștere de 25% pentru Miele în 2020 pandemic