Lectură de 3 minute

20 Feb 2024 - Interviuri și Analize

Rețeaua de retail local Magazine Diana vrea să deschidă 10 - 15 unități, în 2024. Primele inaugurări, programate pentru luna martie

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Rețeaua de retail local Magazine Diana vrea să deschidă 10 - 15 unități, în 2024, marcând anul trecut pragul de 78 de magazine. Primele trei inaugurări vor fi în luna martie, în județele Argeș și Dâmbovița, continuând tiparul consolidării brandului pe piețele unde acesta este cunoscut, paralel cu accesarea unor noi piețe.

Sursa foto: Magazine DIANA/ Facebook

Reprezentanții lanțului de retail local descriu 2023 ca fiind un an dinamic: au fost deschise șapte magazine noi, dintre care șase Magazine DIANA și unul Pescăria Magic, în județele Argeș, Gorj și Vâlcea. Concomitent cu extinderea prezenței, au fost finalizate trei proiecte de remodelare, în județele Vâlcea și Dâmbovița.

”Bineînțeles că am întâmpinat și provocări, de la ajustarea la cererea și nevoile de consum în continuă dinamică, la gestionarea cât mai eficientă a resurselor noastre în acest context economic nu tocmai favorabil, la adaptarea la noile tehnologii și cerințe de reglementare. În prezent, luând în calcul dimensiunile mai mari de format la care ne gândim, pentru a deschide o locație nouă, ne așteptăm la costuri pornind de la circa trei sute de mii de euro. Pentru a bifa obiectivele pentru 2024, este posibil să apelăm și la investiții externe pentru a ne susține proiectele”, au declarat reprezentanții Magazine Diana, pentru retail.ro.

Aceștia au precizat că dacă 2023 a fost un an cu focus pe standardizare și eficientizare, în 2024 va fi accelerat ritmul de deschideri.

Intenționăm să deschidem un număr de Magazine DIANA peste media anilor anteriori, concentrându-ne în principal pe zone cu potențial de dezvoltare care depășesc granițele județului Vâlcea. Pe lângă extinderea fizică, vom continua să investim în proiecte care să asigure clienților noștri acces la o varietate de produse și servicii potrivite necesităților comunității respective, la standardelele shoppingului modern”, a mai transmis echipa de management.

Ce cumpără românii din Magazinele Diana

În funcție de format și de localizarea geografică a magazinelor, componența coșului diferă, dar, în general, pe listele de cumpărături rămân produsele esențiale - carne proaspătă, produse din carne, alimentele de bază, produse nealimentare de necesitate zilnică, pentru îngrijirea casei și îngrijire personală.

De asemenea, reprezentanții rețelei de retail local se așteaptă la noi scumpiri.

”În contextul actual, am remarcat tendința către o reevaluare a obiceiurilor de consum, atitudinea prudentă față de cheltuieli și scăderea numărului mediu de produse per achiziție. Inflația și-a spus semnificativ cuvântul asupra costurilor operaționale, pentru bunuri și servicii, cu forța de muncă, presând marjele de profit, la fel și asupra consumului. Adăugând la evoluția ei incertă creșterile TVA la mai multe categorii de produse, creșterea accizelor la tutun, alcool, băuturi cu concentrație mai mare de zahăr, este de așteptat ca această creștere a inputurilor să se resimtă asupra prețurilor la raft”, au explicat aceștia.

Citeste si:
Retailul local se extinde: rețeaua Magazine Diana a inaugurat o nouă unitate
Retailul local se extinde: rețeaua Magazine Diana a inaugurat o nouă unitate

Pentru anul 2023, rețeaua de retail local Magazine Diana a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 410 milioane de lei, în creștere cu 25,5% față de anul anterior.

Compania DIANA a fost fondată la 30 aprilie 1991, pornind cu un magazin alimentar. În anul 1996 DIANA a inaugurat la Râmnicu Vâlcea o fabrică de produse din carne cu o capacitate mică de producţie, dar la un standard tehnologic aliniat pe deplin cu cele mai moderne linii de producţie din Europa. DIANA se află astăzi în topul abatoarelor din România, dar ocupă și un loc important în topul producătorilor de preparate din carne cu capital 100% românesc.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Rețeaua de retail local Magazine Diana vrea să deschidă 10 - 15 unități, în 2024. Primele inaugurări, programate pentru luna martie