Lectură de 4 minute

07 Mar 2024 - Interviuri și Analize

Polonezii de la LPP vor investi peste 200 de milioane în rețeaua de magazine, în 2024: care sunt planurile pentru România

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Polonezii de la LPP au planuri mari pentru anul în curs, urmând să deschidă circa 300 de magazine Sinsay în Europa, dintre care 50 în România. De asemenea, Grupul precizează că intenționează să investească peste 200 de milioane de euro în rețeaua de magazine, acesta fiind pilonul principal pentru creșterea vânzărilor. 

Sursa foto: LPP

În ciuda unui an dificil și a faptului că efectele pandemiei încă se văd, grupul LPP este optimist pentru 2024, bugetând investiții de până la 200 de milioane de euro. În plus, polonezii se bazează mult pe investiția în centrul logistic inaugurat în 2023, în ciuda incertitudinilor din piață.

”Depozitul servește 450 de magazine și, mulțumită automatizării, acesta va putea susține până la 6 milioane de articole vestimentare pe săptămână. A fost destul de dificil să localizăm exact centrul logistic din România, unde avem al doilea cel mai mare spațiu de vânzare după Polonia și peste 530 de magazine ale tuturor brandurilor noastre. În plus, depozitul va servi pentru aprovizionarea magazinelor din Bulgaria, Ungaria, Croația, Macedonia, Serbia și Grecia”, a declarat Przemysław Lutkiewicz, CFO of LPP, pentru retail.ro.

Totodată, pe lângă cele 50 de magazine pe care le va deschide în România, LPP „atacă” și alte piețe, axându-se pe cele în care a intrat recent.

”În 2023, am făcut primii pași în Grecia, o piață care a fost foarte deschisă brandului Sinsay, prin urmare plănuim noi inaugurări în Atena, dar și în alte orașe. În paralel, ne pregătim pentru debutul Mohito în Italia, dar și pentru inaugurarea încă unui magazin Reserved în Milano. În februarie 2024, am deschis două birouri în Istanbul și în Barcelona”, a mai spus Lutkiewicz.

În același timp, LPP continuă investițiile în comerțul online, pregătind aplicații mobile pentru House și Cropp.

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare

Ce cumpără românii de la Grupul LPP, adică din magazinele Sinsay, Mohito, House, Cropp și Reserved

Lutkiewicz precizează că nu e ușor să adaptezi colecțiile a cinci branduri în cele 40 de țări în care LPP este prezent, însă pot fi observate câteva direcții.

Mai cu seamă, cele mai cumpărate accesorii sunt articolele destinate copiilor. Bineînțeles, sezonalitatea își spune cuvântul, iar iarna este dominată de cumpărăturile specifice Crăciunului și sărbătorilor de final de an.

„Nu putem să omitem faptul că oamenii au devenit mult mai conștiincioși în ceea ce privește cheltuielile pe care le au. În același timp, încercăm să păstrăm viu interesul prin oferte sau aplicații atractive, cu funcții AI. Unul dintre exemple este dat de suportul online oferit clienților, prin chatbot, care poate înțelege orice limbă, iar 50% din solicitări sunt rezolvate în timp real. Pe viitor, vrem ca magazinele noastre online să aibă și un asistent virtual care să recomande ținute în funcție de eveniment. De asemena, vom introduce o funcție prin care clienții români să aibă acces la colecțiile din Paris, spre exemplu”, a explicat CFO-ul LPP.

LPP Logistics este un operator logistic care gestionează rețeaua de aprovizionare și distribuție a Grupului LPP, care cuprinde centre de distribuție și centre de aprovizionare cu o suprafață totală de aproape 0,5 milioane de metri pătrați. Acesta operează pe trei continente, oferind o gamă completă de servicii logistice - de la transportul maritim, feroviar și rutier, prin operarea propriei agenții vamale, până la logistica avansată a depozitelor, folosind sisteme moderne precum WMS, automatizarea depozitelor sau soluții Warehouse Intelligence bazate pe algoritmi de inteligență artificială.

LPP este o afacere de familie poloneză, fiind una dintre cele mai dinamice companii din industria de îmbrăcăminte din regiunea Europei Centrale. De 30 de ani activează cu succes în Polonia și în străinătate, vânzând colecții în capitale prestigioase precum Londra, Helsinki și Tel Aviv. LPP gestionează 5 branduri de modă: Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay, a căror ofertă este disponibilă în prezent în vânzări tradiționale și online pe aproape 40 de piețe din întreaga lume. Compania dispune de o rețea de peste 2.000 de magazine cu o suprafață totală de 1,9 milioane de metri pătrați și distribuie anual îmbrăcăminte și accesorii pe 3 continente. LPP joacă, de asemenea, un rol important, oferind locuri de muncă pentru aproape 30.000 de persoane în birourile și structurile de vânzări din Polonia, țări din Europa, Asia și Africa. Compania este listată la Bursa de Valori din Varșovia ca parte a indicelui WIG20 și face parte din prestigiosul indice MSCI Poland.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Polonezii de la LPP vor investi peste 200 de milioane în rețeaua de magazine, în 2024: care sunt planurile pentru România