Lectură de 2 minute

20 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Peste 70% din antreprenorii locali nu își verifică partenerii de business constant

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Peste 70% din antreprenorii locali își verifică partenerii de business la șase luni sau chiar mai rar de atât, iar, atunci când o fac, cei mai mulți nu cunosc care sunt informațiile cheie prin care pot identifica din timp potențialele probleme, potrivit unui studiu KeysFin, unul din jucătorii de pe piața locală de business information.

Aceștia iau în considerare datele disponibile online, fără o analiză amănunțită, limitându-se de cele mai multe ori la o simplă căutare pe Google și la informații de bază (cum ar fi cifra de afaceri și evoluția ei, rezultatul net, numărul de angajați).

Antreprenorii români, mai atenți ca înainte de pandemie

Deși antreprenorii români nu își verifică constant partenerii de business, criza fluxurilor de numerar generată de pandemia COVID-19 i-a determinat pe tot mai mulți dintre aceștia să acorde o atenție mai mare comportamentului financiar al clienților și furnizorilor.

Dacă la începutul pandemiei putini antreprenori români făceau astfel de verificări, în special in situația încheierii unui nou parteneriat comercial, după un an plin de provocări, antreprenorii au devenit mai prudenți, astfel că 50% dintre aceștia verifică incidentele de plată, procesele sau statusul privind insolvența ale clienților lor, măcar o dată la două luni.

Impactul informațiilor neactualizate

Aproximativ 763.000 de companii nefinanciare și-au raportat rezultatele financiare la 2019, dintre care 704.000 erau microîntreprinderi. Chiar dacă numărul microîntreprinderilor nefinanciare a crescut față de 2018 când existau 676.000, ponderea acestora în total s-a menținut la 92% și aproape 25% dintre acestea (189.000) au avut cifra de afaceri din 2019 egală cu zero.

Microîntreprinderile reprezintă categoria de companii care înregistrează cele mai multe plăți restante, însumând 43% din total, în timp ce companiile mari și cele mici au avut fiecare câte 20% din total iar companiile medii au înregistrat doar 17% din totalul plăților restante în 2019, potrivit studiului anual KeysFin „Condițiile de business din România“.

KeysFin oferă servicii de informații de afaceri despre firmele din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 700 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Peste 70% din antreprenorii locali nu își verifică partenerii de business constant