„Restaurantele ar vrea să folosească cartofi din România de aceeași calitate și constanță în aprovizionare, dar și carne autohtonă. Suntem avizi în a găsi producători locali care să ne asigure produse pe termen lung a căror calitate să fie constantă. La Caru' cu bere suntem consumatori de câteva zeci de tone de ciolan și nu găsim un producător român’’, spune Daniel Mischie, CEO City Grill, grup care deține mai multe locații și branduri printre care se numără și Caru' cu bere.
De fapt, spune acesta, problema ține, nu neapărat de faptul că românii nu ar produce marfă de calitate, ci mai degrabă că nu pot susține constanța de care au nevoie locațiile din sectorul HoReCa.
La nivelul grupului City Grill, de exemplu, este nevoie de o cantitate de 120 de tone de carne de pui pe an, 80 de tone de carne de porc, 50 tone de ciolan și 20 de tone de coaste. „Eu caut pe cineva în România care să le aducă la intrarea în București sau până la restaurante”, mărturisește managerul.
În același timp, Dan Mischie spune că se uită și către producătorii care sunt în stare să proceseze materii prime. Iar la fel procedează și alți jucători din piață.
„Nu mai suntem ca pe vremuri și noi ne schimbăm, nu mai cumpărăm carne în carcasă pe care să o prelucrăm în restaurant, noi achiziționăm piese, ceafă file etc.”, mai spune Mischie.
Există totuși și o excepție: „Putem să ne mândrim că avem numai vinuri românești”.
În industria HoReCa activează în jur 35.000 de restaurante, baruri și cafenele, însă dintre acestea doar în jur de 1.500 au o cifră de afaceri mai mare de peste un milion de euro, potrivit informațiilor oferite de Mischie.