Lectură de 3 minute

17 Jul 2020 - Interviuri și Analize

Lăptăria cu Caimac vrea să amplaseze tonomate de recuperare și refolosire a ambalajelor în supermarketuri și cartiere

Anca Olteanu

Lăptăria cu Caimac ar putea începe la toamnă investiția în sistemul de recuperare și refolosire a ambalajelor. Brandul de lactate vrea să amplaseze, inițial, automate pentru colectare în parcările supermarketurilor, urmând să ofere bonuri în valoare de 32 și 35 bani pe sticlă, care să fie folosite în magazinele partenere.

Lăptăria cu Caimac pregătește un sistem similar celor folosite în Germania, urmând să amplaseze în orașele unde distribuie produse, automate care vor oferi un bon valoric în schimbul ambalajelor. Acest bon va putea fi valorificat la magazinele partenere.

Investiția în sistemul de recuperare și refolosire a ambalajelor ar putea începe în această toamnă, printr-o emisiune de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro. Această emisiune de obligațiuni era programată pentru luna mai a acestui an, dar criza COVID-19 a amânat toate planurile și compania care se ocupă de listare obligațiunilor la Bursă a recomandat amânarea.

Automate de colectare în supermarketuri și cartiere

Principala destinație pentru amplasarea automatelor va fi parcarea unor supermarketuri. Însă, Lăptăria vrea ca unele dintre automate să fie aproape de consumatori, în cartiere, amplasate pe domeniul public, urmând să plătească toate taxele aferente.

Întrebat ce valoare vor avea bonurile emise de automate, Adrian Cocan, general manager la Lăptăria cu Caimac, estimează o sumă între 32 și 35 de bani pe sticlă.

Citeste si:
Un brand românesc lansează o colecție capsulă de accesorii din materiale reciclate

„Ca să calculăm valoarea precisă, trebuie să definitivăm investiția. Rareori planul de acasă se potrivește cu cel din targ. Estimăm între 32 și 35 bani pe sticlă”, explică Cocan.

Sticla, 15% din prețul produselor

În prezent, ambalajele reprezintă aproximativ 15% din prețul total al produselor și ajung la 17% dacă este socotit și costul extra al transportului.

Popularul brand de lactate nu poate folosi ambalaje de plastic, pentru că felul în care procesează produsele depinde 100% de ambalajul de sticlă. Dacă nu ar avea ambalajele de sticlă, produsele ar avea 6-7 zile termen de valabilitate și nu ar fi acceptate de supermarket.

„Sticla ajută să putem procesa foarte blând. Sticla este inertă și nu permite schimburi de oxigen, sticla are inerție termică substanțială și produsul rămâne rece și la 2 ore de la plecarea din magazin. Sticla poate fi refolosită de zeci sau chiar sute de ori și în final ne va ajuta să reducem impactul asupra mediului”, explică Adrian Cocan.

Citeste si:
FOTO Cum arată primul centru comercial pentru obiecte second hand

Lăptăria cu Caimac, producătorul de lactate românești, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro și o echipă de 53 de angajați. Pentru 2020, fabrica estimează vânzări de 11 milioane de euro, urmând să ajungă la 90 de angajați până la finalul anului și să investească într-un sistem de recuperare și refolosire a ambalajelor.

Lăptăria cu Caimac are propria fermă de producția a lactatelor. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Lăptăria cu Caimac vrea să amplaseze tonomate de recuperare și refolosire a ambalajelor în supermarketuri și cartiere