Lectură de 6 minute

20 Nov 2020 - Interviuri și Analize

Gustările, sursă de confort în pandemie. Cum au evoluat consumul, achizițiile online și interesul pentru alimente sănătoase

Andra Imbrea

Aproape 9 din 10 adulți la nivel global spun că au consumat mai multe gustări în timpul pandemiei față de perioada anterioară, generația millenials și cei care lucrează de acasă acum fiind mai înclinați să spună că preferă gustările în defavoarea meselor, arată raportul anual State of Snacking lansat de Mondelez International. 

Mondelēz International a lansat cel de-al doilea raport anual State of Snacking, un studiu global privind evoluția rolului gustărilor în viața consumatorilor din întreaga lume. Raportul de anul acesta prezintă informații bazate pe cercetare și date proprii, cu privire la comportamentele în schimbare ale consumatorilor, inclusiv obiceiuri alimentare, tendințe de cumpărare și importanța tot mai mare a consumului rațional de gustări pe timpul pandemiei de COVID-19.

Piața globală de snacking, estimată la un total de 1,2 trilioane de dolari, a suferit ceva modificări odată cu apariția COVID-19, care a dus la reconturarea comportamentului de consum.

Citește și: Dana Dobrescu, Mondelez: Consumatorii sunt tot mai atenți la ce mănâncă, cât mănâncă și la alimentele sustenabile

Cum a schimbat COVID rutina de mâncare 

Astfel, aproape 9 din 10 adulți la nivel global (88%) spun că au consumat mai multe gustări (46%) sau la fel (42%) în timpul pandemiei față de perioada anterioară, generația millenials și cei care lucrează de acasă acum fiind mai înclinați să spună că preferă gustările în defavoarea meselor (70% și 67%, respectiv).

Citeste si:
Glovo lansează serviciul Q-Commerce: livrare la cerere a cumpărăturilor în maxim jumătate de oră

Peste jumătate dintre respondenți spun că gustările au fost un “colac de salvare” în timpul pandemiei (52%), în special părinții care lucrează de acasă (69%). Gustările sunt un antidot pentru singurătate și o punte de conectare, deoarece 3 din 4 adulți la nivel global au stabilit o legătură cu ceilalți prin intermediul mâncării în ultimele 6 luni (77%), inclusiv prepararea unei gustări împreună (40%), oferirea unei gustări în dar (31%) sau mersul la cumpărături pentru cineva care nu a avut posibilitatea să meargă (29%).

De asemenea, consumatorii evidențiază în continuare importanța gustărilor care le permit să aibă un stil de viață mai sănătos și le crește starea de bine emoțională. Gustările consumate acasă le oferă consumatorilor mai multe oportunități de consum rațional, două treimi (66%) dintre respondenți constatând că au acum mai mult control asupra porțiilor și că sunt mai conștienți de gustările de care are nevoie organismul lor (64%).

În plus, gustările le hrănesc “corpul, mintea și sufletul în aceste timpuri atipice” (64%), gustările care cresc imunitatea fiind în special în prim-plan (56%), în timp ce aproape două treimi dintre respondenți au constatat că gustările le-au oferit “momentele atât de necesare” pentru ei înșiși (65%).

Consumul global de gustări, în creștere 

Consumul de gustări în întreaga lume, un comportament care înregistra deja o creștere rapidă, a accelerat și mai mult pe măsură ce consumatorii petrec mai mult timp acasă. În același timp, majoritatea respondenților consideră gustările o parte tot mai importantă în viața lor de zi cu zi, în viitor.

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

În cele din urmă, două treimi consideră că actuala pandemie va avea impact pe termen lung asupra modului în care consumăm gustări ca societate (65%). Aproape două treimi dintre adulți la nivel global spun că intenționează să consume în continuare gustări sănătoase pe parcursul zilei, în comparație cu mai puține mese consistente (64%).

Te-ar putea interesa și: VIDEO retailTalks: Ce se întâmplă cu proiectele de sustenabilitate în perioada pandemiei

Gustările, sursă de confort în pandemie 

Consumătorii consideră gustările o sursă importantă de confort, conectare și apartenență la comunitate, în special în ultimul an. Confortul reprezintă principalul factor care determină consumul de gustări în acest an, peste jumătate dintre adulți la nivel global cumpărând branduri nostalgice din copilărie (53%) și gustări care le aduc în memorie amintiri frumoase (59%) în timpul pandemiei.

Două treimi spun că momentul gustării este unul dintre puținele momente de liniște (64%) și serenitate în timpul zilei (63%), inclusiv trei sferturi dintre părinții care lucrează de acasă (76% și 75%, respectiv). Gustările oferă și mici momente de satisfacție și liniște, majoritatea respondenților constatând că i-au ajutat să le distragă atenția de la un an dificil.

66% au indicat faptul că “Gustările reprezintă una dintre puținele surse de recompensare și satisfacție în timpul zilei,” în timp ce 65% consideră că gustările le-au oferit momentele atât de necesare pentru ei înșiși, în ultimele câteva luni.

Modul în care consumatorii cumpără gustări se schimbă rapid. Achiziția virtuală de gustări a atins un punct critic, aproape jumătate dintre respondenți cumpărând online.

Interesul pentru alimente sănătoase, în creștere 

Proporțional cu creșterea consumului de gustări, crește și atenția acordată produselor și ingredientelor sănătoase. Peste jumătate dintre adulți la nivel global s-au bazat pe gustări pentru alimentația din timpul pandemiei (54%), confirmând că gustările le-au hrănit corpul, mintea și sufletul în aceste timpuri atipice (64%).

Majoritatea sunt mai conștienți de gustările pe care le consumă acasă, spunând că sunt mai atenți la ce mănâncă acum (57%) și că au mai mult control asupra porțiilor pentru că iau gustările acasă mai des (66%).

Jumătate dintre adulți la nivel global spun că au început să cumpere gustări online mai des decât o făceau în magazin sau offline (47%), 7 din 10 intenționând să cumpere în continuare online după ce pandemia va fi luat sfârșit (69%).

Majoritatea spun că pandemia le-a deschis ochii asupra mult mai multor modalități de a obține gustări față de ceea ce știau că exista înainte (57%), inclusiv 3 din 10 care au descoperit idei de gustări pe rețelele de socializare (28%).

Mondelēz International este prezent în 150 de țări din întreaga lume. Cu venituri de aproximativ 26 de miliarde de dolari în 2019, MDLZ trasează viitorul snacking-ului, cu branduri globale și locale emblematice, precum biscuiții OREO, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Gustările, sursă de confort în pandemie. Cum au evoluat consumul, achizițiile online și interesul pentru alimente sănătoase