Lectură de 4 minute

06 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Fondatorii rețelei Pronto au lansat AuGust, magazinul pentru cumpărături on the go, și vor să ajungă la 100 de unități în București

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

AuGust, lanțul de magazine care funcționează pe modelul on the go, se bazează pe comerțul de proximitate, iar primele locații ale retailerului au fost deja inaugurate în București, ajungând la un număr de 10 magazine deschise, iar încă două sunt în curs. Gabriel Sandu și Valeriu Mișurnov, cei doi fondatori ai AuGust și foști proprietari ai rețelei Pronto, vândută către Profi, vin cu un nou concept de retail, centrat pe cumpărăturile în trei minute.

,,Echipa pe care o aveam (n.red. echipa Pronto) era o echipă puternică, o echipă cu experiență în retail și un activ care era păcat să se piardă. Este foarte greu să creezi o echipă care să fie competitivă zilele acestea pentru că este și competiție puternică. Și, având toate resursele, inclusiv acest brand AuGust despre care vorbeam de vreo șapte ani, era momentul să implementăm ideile pe care le aveam în portofoliu'', spune Gabriel Sandu, unul dintre fondatorii lanțului de magazine AuGust.

Fondatorii retailerului își propun să ajungă la un număr de 100 de magazine AuGust deschise în Capitală, în circa cinci ani. Pentru deschiderea unui magazin AuGust, investiția medie s-a ridicat la suma de 40.000 de euro, având în vedere background-ul pe care îl aveau deja în retail și echipamentele folosite de la magazinele Pronto.

Conceptul AuGust se învârte în jurul unui nucleu de 800 de produse, dar, în funcție de particularitățile fiecărui magazin, fondatorii au fost nevoiți să mărească gama și să treacă de 800 de produse.

,,Avem produse cu gust pentru că magazinul se numește AuGust, am eliminat din portofoliul nostru de produse și pe cele care aveau o rotație foarte mică și care nu aveau gust. Deci detergenții, cosmeticele și produsele de acest fel aveau o rotație foarte mică, ocupau și o suprafață foarte mare de vânzare și le-am eliminat din distribuție, dar nu total. Având în vedere că cererea a fost una mare, am fost nevoiți să mai lăsăm unele produse, ca de exemplu hârtia igienică și șervețelele, care chiar dacă nu au gust, ele sunt necesare'', explică Gabriel Sandu.

Primele locații au fost deschise anul acesta în zonele: Batiștei, Gara de Nord, Gheorghe Duca, Bulevardul Chișinău, Burebista, Lujerului, Foișorului, Chitilei, Orizont și Calea Moșilor.

AuGust, magazin în sistem de franciză

AuGust are la bază trei piloni de susținere: sistem de vânzare to go și cumpărăturile în trei minute; sistemul de fidelizare prin care oferă înapoi oamenilor până la 10% din valoarea cumpărăturilor, astfel, în funcție de cumpărăturile făcute într-o lună, clienții primesc cashback până la 10% și asigurarea de călătorie, prin care retailerul rambursează eventualele neplăceri în utilizarea transportului în comun.

Citeste si:
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi

Retailerul vrea să dezvolte și zona de patiserie, un corner cu cafea și unul cu salate în toate locațiile din București, care vor funcționa, ulterior, în sistem de franciză. Fondatorii AuGust își doresc o colaborare cu unul dintre furnizorii tradiționali, lucru care ar însemna externalizarea zonei de mâncare gata preparată, prin care, furnizorul asigură și produsele și cuptoarele de pregătire. Astfel, AuGust ar urma să primească din partea furnizorului respectiv suma de 5.000 de euro pentru fiecare locație.

,,Am dezvoltat categoriile existente, doar că nu au ajuns o viziune pe care să o avem în acest domeniu, în speță, spre exemplu, pentru patiserie ne dorim o zonă foarte bună pentru covridog, am testat în magazine mai multe soluții, mai multe rețete, doar că nu am ajuns încă la soluția perfectă în acest domeniu. Însă, suntem deja în fața clienților cu produse proaspete de patiserie care au o mare căutare. Ne așteptăm ca în scurt timp să avem formula perfectă pentru că ne dorim și să francizăm acea rețea de magazine și să le dăm soluția la cheie candidaților", menționează Gabriel Sandu.

Retailerul se așteaptă să încheie anul 2021 cu un nivel similar anului 2020, adică aproximativ zece milioane de euro. Însă, în ceea ce privește numărul de clienți, AuGust a scăzut de la 10.500 de clienți la 7.500 de clienți zilnici, iar valoarea medie a bonului de cumpărături se învârte în jurul sumei de 20-30 de lei pentru cumpărăturile rapide.

,,Până în luna iunie, cifra noastră de afaceri a fost ca anul trecut și, după care, în ultima perioadă, suntem ușor sub anul trecut, în contextul în care avem 10 magazine față de 15. Adică aveam practic vânzarea pe fiecare pătrat și vânzarea pe fiecare unitate de vânzare, pe fiecare magazin a crescut față de anul trecut'', menționează antreprenorul.

Fondatorii AuGust vor să păstreze focusul pe locațiile din Bucureși și nu au în plan deschiderea unor locații și în alte orașe, momentan. Focusul companiei este pe viteză, pe conceptul de cumpărături în trei minute.

Înscrie-te la conferința anuală retailArena: A Game of The Future și află cele mai noi informații din domeniu, soluții pentru digitalizarea afacerilor și trendurile industriei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Fondatorii rețelei Pronto au lansat AuGust, magazinul pentru cumpărături on the go, și vor să ajungă la 100 de unități în București