Lectură de 6 minute

08 Nov 2023 - Interviuri și Analize

Ce beneficii oferă Klarna retailerilor români? Interviu cu Łukasz Dwulit, Head of Klarna în Europa Centrală și de Est

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Klarna este o rețea globală de plăți și asistent de cumpărături bazat pe inteligență artificială. Compania există de peste 18 ani și a fost fondată de Sebastian Siemiatkowski, pe vremea când acesta era student. Într-un interviu pentru retail.ro, Łukasz Dwulit, responsabil pentru dezvoltarea piețelor din Europa Centrală și de Est, a explicat ce avantaje oferă Klarna retailerilor români, dar și clienților, prin serviciul Buy Now Pay Later (BNPL). 

 

Sursa foto: Klarna

La baza ideii co-fondatorului Klarna, Sebastian Siemiatkowski, a fost nevoia de a distrage atenția de la modelul clasic de plăți și de la ecosistemul bancar cu o soluție de plată mai prietenoasă cu consumatorii. Astfel, a reușit să lanseze pe piață un servicu care oferă o metodă de plată simplă, care nu percepe comisioane ascunse și, mai ales, care nu este un produs de creditare.

Timp de peste 18 ani, Klarna a reușit să ajungă la 150 de milioane de consumatori din întreaga lume, cu peste 500.000 de magazine la nivel global. De asemenea, compania este susținută de firme de capital de risc și de investiții precum Sequoia Capital.

Unul dintre primii clienți ai companiei a fost H&M și cred că aceasta a fost una dintre cele mai strategice cooperări pe care le-am avut în trecut. Privind în ansamblu, în momentul de față avem un număr uriaș de comercianți care colaborează cu noi, cum ar fi About You, Zoot, Footshop, Reserved sau Sinsay. De asemenea, începând de anul acesta, am inițiat o colaborare cu Airbnb. Prin urmare, în acest moment, așa cum am spus, avem peste 500.000 de parteneri. În prezent, colaborăm cu majoritatea marilor retaileri care există în Europa.

Łukasz Dwulit, Head of Klarna în Europa Centrală și de Est

Łukasz Dwulit și-a petrecut o mare parte din carieră lucrând pentru o cunoscută companie de comerț electronic transfrontalier, acumulând experiență în dezvoltarea afacerilor în Asia, SUA și Europa. A lucrat la AliBaba Group în calitate de consilier principal în cadrul departamentului de expansiune, deținând în același timp și funcția de șef al departamentului de expansiune globală și plăți în EMEA + MENA. Anterior, a colaborat și cu alte companii, precum Credit Suisse sau JollyChic.

„Nu am o experiență tipică în domeniul plăților, aș spune că specialitatea mea este mai degrabă comerțul electronic. Așadar, când eram acolo, (n.r. Alibaba) ne concentram mai mult pe achiziția de noi utilizatori sau pe extindere și căutam mereu diferite companii sau parteneri strategici. Iar acum, învățând din experiențele mele anterioare, sunt în măsură să vin la comercianți cu o altă abordare și să înțeleg afacerea lor în profunzime, să înțeleg ce obstacole au, deoarece am fost de partea cealaltă. Klarna îmi oferă posibilitatea de a lucra mai mult cu retailerii, pentru a le vedea afacerea din exterior și a le putea oferi instrumentele și produsele care îi vor ajuta să-și îmbunătățească și să-și crească afacerea”, a explicat acesta.

Citeste si:
Parteneriat între Mokka și ESD: la ce servicii și produse în rate au acces acum clienții
Parteneriat între Mokka și ESD: la ce servicii și produse în rate au acces acum clienții

Łukasz Dwulit: Plata ramburs la livrare nu mai este ceva necesar

În opinia sa, Klarna, ca produs, are capacitatea de a revoluționa sistemul, oferind valoare în special pentru piața Europei Centrale de Est sau pentru piețele care au o cotă foarte mare de numerar la livrare.

În special, în România, unde încă nu există acea încredere a consumatorilor de a plăti în avans înainte de a primi coletul. Așadar, un avantaj major este faptul că plata ramburs la livrare nu mai este ceva necesar. Clienții pot comanda produsul și pot plăti decalat, în rate gratuite.

Cum vede Klarna piața de e-commerce din România

În prezent, România este considerată a fi unul din jucătorii cheie din Europa Centrală de Est, în principal datorită faptului că piața de e-commerce din România se află în plină expansiune.

Când ne uităm la creșterea cu două cifre, în ceea ce privește comerțul electronic românesc, este pur și simplu uluitor să știi că în Germania sau Scandinavia creșterea lor este fie neregulată, fie chiar negativă. De asemenea, cred că societatea românească și consumatorii încep să vadă beneficiile comerțului electronic și sunt dispuși să folosească mai multe soluții digitale și să achiziționeze produse online”, a mai spus Dwulit.

Se poate extinde retailul românesc la nivel global prin Klarna?

Prin intermediul colaborării cu Klarna, retailerii pot vinde pe orice piață internațională în care compania își desfășoară activitatea. Mai mult, Dwulit a explicat și care sunt cele trei mari avantaje pe care le au retailerii:

  • fidelizarea clienților dincolo de granițe,
  • plata prin intermediul Buy Now Pay Later,
  • un feed de cumpărături optimizat cu ajutorul AI.

„Încercăm să fim și o echipă locală care ajută antreprenorii să-și dezvolte brandul. Marele avantaj constă în faptul că antreprenorii români își pot comercializa marfa peste tot în Europa, ceea ce, implicit le aduce o creștere a coșului de cumpărături cu circa 40%. Totodată, suntem primii care au folosit inteligența artificială în Europa, de la instrumente de analiză la marketing și interacțiuni cu clienții. De exemplu, o soluție lansată recent în cadrul serviciilor pentru clienți a eficientizat rezolvarea litigiilor comerciale pentru clienți, economisind peste 60 000 de ore anual. Acesta este un aspect care ne diferențiază de alți jucători care nu folosesc încă astfel de tehnologii", a conchis Łukasz Dwulit.

Cum poți plăti în rate fără dobândă?

În altă ordine de idei, cu soluția de plată „Pay in 3”, consumatorii care aleg Klarna își pot împărți plățile în trei rate fără dobândă, care trebuie plătite o dată la 30 de zile, începând cu data achiziției.

În felul acesta, consumatorii pot împărți în 3 rate egale costul unui produs și îl pot primi înainte de achitarea totală a sumei. Apoi, plățile lunare sunt pur și simplu debitate de pe cardul de debit obișnuit al consumatorului. În mod similar, românii pot accesa „Pay in 3” în cadrul partenerilor de retail integrați în aplicația Klarna.

Cu peste 27 de milioane de utilizatori activi pe lună, aplicația mobilă Klarna aduce în același loc o gamă variată de opțiuni care fac ca experiența de cumpărare să fie mult mai ușoară și, în același timp, cumpărătorii sunt direcționați spre partenerii de retaill ai Klarna. Klarna este disponibilă pe 24 de piețe, în ultimii ani compania extinzându-se în Polonia, Grecia, Cehia, Romania și, recent, Ungaria, cu peste 500.000 de business-uri integrate și mai mult de 150 de milioane de consumatori la nivel global.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Ce beneficii oferă Klarna retailerilor români? Interviu cu Łukasz Dwulit, Head of Klarna în Europa Centrală și de Est