Lectură de 3 minute

08 Mai 2023 - Interviuri și Analize

Ce ar putea să le pună bețe-n roate olandezilor de la FrieslandCampina, în România, în 2023? Răspunsul lui Ferenc Szecskó, CEO-ul companiei

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Deși s-a ”mai domolit”, inflația rămâne o provocare pentru mediul de business din România, și nu numai. Într-o discuție cu Ferenc Szecskó, CEO FrieslandCampina România, am aflat care este cea mai mare bătaie de cap pentru deținătorul brandului Napolact, în 2023, totul pornind de la inflație. 

Sursa foto: FrieslandCampina România

Szecskó a precizat că Friesland a pus pe masă mai multe scenarii pentru acest an, direct proporționale cu mișcările din piață.

”Situația de la nivelul țării rămâne principala provocare pentru anul în curs. Dorința oamenilor de a cumpăra, dar și veniturile acestora s-au diminuat, motiv pentru care și volumele au scăzut. Ca să menținem totul pe linia de plutire, probabil vom amâna anumite investiții destinate campaniilor de marketing. Cu toții vrem să vedem prețuri mai mici, dar, în același timp, trebuie să ne protejăm în fața costurilor ridicate”, a declarat CEO-ul companiei.

Investiții FrieslandCampina pentru următorii doi ani

Deși nu a putut oferi prea multe detalii, Szecskó a precizat că FrieslandCampina va investi în mai multe domenii cheie, în următorii doi ani, precum:

  • sustenabilitate,

”Așa cum bănuiesc că știți deja, toate produsele noatre de băut se află în PET-uri reciclabile”, a adăugat CEO-ul companiei.

  • automatizarea și inovația în cele două fabrici din România (Târgu Mureș și Baciu, Cluj),

”Anul trecut, am investit în modernizarea liniei de producție a untului Napolact. Și să nu uităm de cea mai nouă linie de producție, mai exact, cea a cașcavalului”, a continuat acesta.

  • investiții în energia regenerabilă pentru eficientizarea costurilor.

De asemenea, Szecskó a adăugat că telemeaua, dar și sana și chefirul rămân principalele produse Napolact când vine vorba de gusturile românilor.

Totodată, CEO-ul FrieslandCampina România a menționat că obiectivul companiei de a atinge 100 de milioane venituri în 2022 a fost îndeplinit.

Citeste si:
Două dintr-o lovitură: rețeaua locală Magazine DIANA se extinde cu două magazine
Două dintr-o lovitură: rețeaua locală Magazine DIANA se extinde cu două magazine

„2021 a fost un an dificil din punct de vedere financiar, foarte complex, pentru că a fost foarte diferit în cele două jumătăți de an. Prima jumătate de an a continuat creșterea din anul anterior, chiar a accelerat ceea ce am început anii anteriori, dar din iulie a fost diferit, în mare parte din cauza costurilor energiei și a presiunilor inflaționiste care au afectat businessul. Aceste presiuni au accelerat în al patrulea trimestru de anul trecut și au afectat costurile materialelor, ale ambalajelor și a laptelui crud”, declara Ferenc Szecskó, în 2022.

În plus, pe 4 mai, FrieslandCampina România a inaugurat un nou centru logistic în Târgu Mureș. De altfel, FrieslandCampina a fost primul asociat în proiectul Mureș City Logistics, dezvoltat de Global Vision în parteneriat cu Globalworth, beneficiind de un sfert din clădirea nou construită. În cei 4500 mp a fost implementată o soluție de tip „Built-to-Suit”.

Spațiul face parte dintr-un proiect de dezvoltare de tip single roof, cu o suprafață totală de 18.000 mp. Proiectul de tip city logistics este situat într-o zonă strategică, în apropierea orașului Târgu Mureș, oferind conectivitate foarte bună din punct de vedere logistic.

FrieslandCampina România este parte a companiei olandeze Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume. FrieslandCampina este prezentă pe piața românească cu mărcile Napolact, Campina și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Ce ar putea să le pună bețe-n roate olandezilor de la FrieslandCampina, în România, în 2023? Răspunsul lui Ferenc Szecskó, CEO-ul companiei