Lectură de 3 minute

03 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Andreșoiu, Ursus: Suntem o piață matură, dar vom vedea o contracție până la sfârșitul anului. Nu se anunță ușor pentru consumatori

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Presiunea inflației și costurile ridicate ale materiilor prime au efect și în industria berii, iar anul acesta va fi unul dificil atât pentru producători, cât și pentru consumatori, care resimt prețurile în creștere la majoritatea categoriilor de produse, a declarat, pentru Retail.ro, Iulia Andreșoiu, vicepreședinta de marketing a Ursus Breweries.

„Anul trecut a fost un an bun și extrem de bun în contextul economic al anului. (...) Anul acesta a fost un roller-coaster. Este greu să întrebi un berar cum a fost anul în luna mai, pentru că sezonul abia începe și sezonul ne dă rezultatul. Până acum suntem bine, dar bineînțeles că suntem îngrijorați: inflație mare pe costuri, ca în restul industriilor, cu presiune mare pe prețuri, care deja se vede în piață. Din ce văd, toată lumea este în situația asta.

Având în vedere că avem brandurile numărul unu, doi și trei și altele destul de puternice, rezistăm destul de bine, în condițiile în care piața se contractă ușor. Sperăm ca această contracție să nu mai crească, să o ținem sub control, dar totul depinde de cum ieșim din sezon. Piața noastră este influențată și de vreme. Una peste alta, a fost un început de an dificil din punctul de vedere al costurilor, nu neapărat din punctul de vedere al consumatorului, dar inflația pune o presiune și pe consumator”, a explicat Andreșoiu.

În 2021, volumul pieței berii s-a menținut la nivelul anului anterior, definit de restricțiile și stările de urgență și de alertă, potrivit datelor de la Asociația Berarii României, care se așteaptă la provocări mai mari anul acesta în special din cauza situației macroeconomice la nivel local și global, a inflației record cu care ne confruntăm, dar și a războiului din Ucraina. 

Rata anuală a inflaţiei a urcat la 13,8% în luna aprilie a acestui an, de la 10,2% în luna martie, conform Institutului Național de Statistică (INS). Banca Națională a României (BNR) se așteaptă ca rata anuală a inflației să crească până în iunie, inclusiv, și să descrească gradual în următoarele patru trimestre și abia din 2023 să fie inflație de doar cifre. Astfel, pe consumatori îi așteaptă prețuri mai mari.

„Personal, cred că vom asista la o contracție pe marea majoritate a industriilor. Noi suntem o piață matură, dar cred că vom vedea o contracție până la sfârșitul anului. Din câte înțeleg, inflația este aici ca să stea pentru următorii ani și ne vom mișca într-un mediu inflaționist. Va trebui să ne reinventăm cumva. Știm că românii sunt optimiști, în general, dar anul nu se anunță ușor pentru consumatori, mă refer la presiunea pe care inflația o va pune pe coșul gospodăriilor, dar singurul lucru pe care îl putem face este să ne întărim brandurile, ofertele, propunerile și produsele și, în condițiile în care piața nu mai crește, să luăm mai mult de la competiție”, a mai spus reprezentanta Ursus.

Ursus, parte din grupul Asahi Breweries Europe, este cel mai mare producător de bere din România, înregistrând o cifră de afaceri de două miliarde de lei în 2020, în creștere cu 1,6% față de anul anterior, dar profitul a fost în scădere. Compania este urmată în clasament de Heineken și Bergenbier.

Ursus Breweries este unul dintre producătorii de bere din România. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry, alături de marca de cidru Kingswood. În prezent, Ursus Breweries deține 3 fabrici de bere: în Brașov, Buzău și Timișoara și o mini-facilitate de producție în Cluj-Napoca. Ursus Breweries face parte din Asahi Europe & International.

Citeste si:
Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România, comparativ cu Spania și Italia 
Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România, comparativ cu Spania și Italia 

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Andreșoiu, Ursus: Suntem o piață matură, dar vom vedea o contracție până la sfârșitul anului. Nu se anunță ușor pentru consumatori