Lectură de 4 minute

01 Dec 2023 - Interviuri și Analize

Afaceri românești cu tradiție| 25 de ani de FAN Courier în România: ”Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie de o idee îndrăzneață, curaj și puțină inconștiență”

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Ce-ar fi viața noastră fără curieri?! De la mâncare, la cadouri, la obiecte necesare în casele noastre, cum ar fi electrocasnicele, toate sunt aduse de către curieri. Unul dintre exemplele notabile din România în materie de curierat este binecunoscuta companie FAN Courier, existentă pe piață de 25 de ani. ”Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie de o idee îndrăzneață, curaj și puțină inconștiență”, au declarat fondatorii FAN Courier. 

Sursa foto: FAN Courier

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai.

”FAN Courier a trecut prin mai multe momente dificile, dar fiecare dintre ele a reprezentat o oportunitate să învățăm, să nu mai facem aceeași greșeală a doua oară și, astfel, să fim mai buni. Prima lecție pe care am învățat-o în toți acești ani a fost să nu renunțăm. Indiferent de cât de complicate ar fi fost lucrurile, noi ne-am așezat întotdeauna la masă, am discutat până târziu în noapte și nu ne-am ridicat de acolo până nu am găsit soluția”, au declarat fondatorii companiei, pentru retail.ro.

Aceștia au precizat că dezvoltarea în business și reziliența sunt susținute de investițiile continue și de obligația antreprenorilor de a nu renunța.

”După experiența din 2007 când am amânat o investiție, iar efectele au fost foarte dure, am decis că investim constant și organic. Ne luăm timp pentru a finaliza investițiile și ne dăm credit că ceea ce ne propunem va reuși. Și am reușit de fiecare dată. Pentru HUB-ul din Cluj, de exemplu, a durat mai bine de doi ani până am primit autorizația de construcție însă această întârziere nu ne-a descurajat. Am inaugurat HUB-ul în 2022, în pandemie”, au explicat aceștia.

Succesul, între teamă și încredere

Deși au trecut trei ani de la momentul izbucnirii pandemiei, iar acum aceasta nu mai reprezintă o amenințare, momentul COVID-19 rămâne unul de referință în industrii. Antreprenorii recunosc momentele de panică, de nesiguranță, combinate cu încrederea și ”determinarea să facem lucrurile cum trebuie cum rar ne-a fost dat să vedem”.

”Concluzia, după 25 de ani, este că drumul către succes este unul pe care trebuie să mergi fără întrerupere, iar în cazul FAN Courier acest drum înseamnă un sfert de veac de ambiție, de încredere, de strategie, de inovație, de dezvoltare permanentă și de investiții constante”, au adăugat fondatorii companiei.

Citeste si:
Analiză Glovo: Ce deserturi comandă românii de Paște, în afară de pască și cozonaci
Analiză Glovo: Ce deserturi comandă românii de Paște, în afară de pască și cozonaci

Portret de antreprenor, în România

Fiecare țară are specificul său în ceea ce privește mediul de business. Un sfert de veac pe piața din România l-a învățat pe FAN Courier că încrederea este unul din aspectele care lipsește antreprenoriatului local.

”Acesta este mesajul nostru pentru români, de ziua lor: să aibă încredere! În ei și în ceea ce fac. Pentru că, de multe ori, ne lipsește asta. România s-a schimbat extraordinar de mult în ultimii 25 de ani și doar cine nu vrea nu vede asta. România de astăzi oferă mult mai multe oportunități pentru antreprenori decât ne-a oferit nouă acum un sfert de secol. Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie doar de o idee îndrăzneață, curaj și, poate, puțină inconștiență. Și încrederea că și în România se pot face lucruri mărețe. Iar FAN Courier este doar un exemplu, dintre multele companii care au pornit de la zero, s-au ridicat prin forțe proprii și au crescut frumos în ultimele decenii, ajungând nume sonore, care reprezintă ceva în mediul antreprenorial din România”, au declarat cei trei antreprenori.

”Coletul” cu investiții FAN Courier pentru 2024

Cu un hub internațional inaugurat recent și cu un pachet de scumpiri generat de noile măsuri fiscale, FAN Courier nu renunță la investiții nici în 2024.

”Schimbările fiscale de până acum au generat o creștere a costurilor cu până la 25%, însă am decis să preluăm o parte din impact astfel că nu am modificat tarifele noastre corespunzător, ci cu mai puțin. La momentul actual, în opinia noastră, principalele provocări pentru tot mediul antreprenorial, nu doar pentru noi, sunt legate de taxele și impozitele care pot crește și mai mult presiunea pe costuri, situația geopolitică, inflația care ia din puterea de cumpărare a clientului final și, nu în ultimul rând, deficitul de forță de muncă specializată cu care se confruntă economia românească. În industria noastră, criza de personal nu poate fi suplinită în toate sectoarele cu muncitori din străinătate așa cum se întâmplă în alte domenii, astfel că este o permanentă provocare recrutarea pe sectorul nostru de activitate. Lipsa unei infrastructuri adecvate ne impactează de asemenea negativ pentru că orice creștere de productivitate realizată cu ajutorul investițiilor în automatizare este diminuată de timpul pe care îl consumă colegii noștri în trafic pentru a duce la destinație expedițiile”, au conchis fondatorii FAN Courier.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Afaceri românești cu tradiție| 25 de ani de FAN Courier în România: ”Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie de o idee îndrăzneață, curaj și puțină inconștiență”