Idei pentru un mic-dejun gustos si sanatos

Publicat pe 26 August 2016 in Recomandari

Tu stii cat de importanta este prima masa a zilei? Poate te-ai obisnuit sa sari peste micul-dejun, dar nu este tocmai sanatos sa amani prima gustare pana la pranz, mai ales ca ai nevoie de energie pentru a rezista unei zile pline de activitati si sarcini la munca sau la scoala.

Care este primul lucru pe care il faci cand te trezesti? Cel mai probabil incepi sa iti prepari cafeaua de dimineata si te pregatesti sa pleci, de cele mai multe ori iesind din casa pe fuga, fara sa iei vreo gustare pana la pranz, cand iei o pauza de doar cateva minute. Insa iti ignori sanatatea, iar un lucru foarte important la primele ore ar trebui sa fie chiar micul-dejun. Aceasta masa nu este doar un pretext pentru a recupera discutiile de seara cu familia, ci pentru a da startul unei zile pline de energie. Asadar, ar trebui sa iti faci un ritual zilnic pentru a-ti pregati o masa copioasa inca de la primele ore. Daca nu ai inspiratie, ai mai jos cateva idei despre ce inseamna un mic-dejun sanatos si gustos:

Primul sfat este sa planifici de seara masa de dimineata. Si nu ceda in fata santajurilor celor mici – le plac mezelurile (carnati, crenvursti) dar asta nu inseamna ca sunt si sanatoase. Poti apela la o alternativa si sa cumperi produse vegetariene, mezelurile din soia neavand grasimi saturate.

Ideal pentru micul-dejun este sa consumi paine neagra cu cerale, oua, cereale integrale si produse lactate sau fructe. Oualele le poti fierbe sau face omleta, cerealele se pot amesteca cu un iaurt natural si putine fructe. O alta varianta rapida de mic-dejun este sa prepari rapid cateva legume pe gratar (ciuperci cu rosii, vinete, dovlecei).

Poti gusta niste paine toast cu cate o felie de branza si sunca, intr-un sandvis apetisant prin care mai strecori niste salata si rosii sau castraveti. Painea o poti praji si consuma cu unt. Eventul cu mango deasupra. Alte variante:

- o felie de sunca cu niste rosii

- branza de vaci fara grasime sau mozzarella cu seminte de in

- cateva linguri de unt de soia ornamentate cu felii de la o banana

- ton cu putina maioneza fara grasimi

Este foarte important sa nu uiti de lichide. Apa este cea mai la indemana, dar de ce sa nu te rasfeti cu bauturi naturale, cu sucuri necarbogazoase sau cu niste ceai? Ceaiul verde ofera mai multe beneficii, mai ales in arderea caloriilor si ajuta sistemul cardiovascular. Insa sucul de portocale ar trebui sa fie prima optiune – contine vitamina C.

Totusi, printre alimentele cele mai importante pentru micul-dejun sunt:

- ovazul care este sursa de fribre; se poate consuma cu iaurt sau lapte fara grasimi si fructe uscate

- iaurtul grecesc care ofera calciu si proteine

- painea integrala asigura nutrienti

- bananele pentru carbohidratii sanatosi; se poate consuma in salata de fructe

- untul de arahide sau de migdale: o sursa de grasimi monosaturate

- afinele sunt un pachet de antioxidanti si se pot consuma cu amestecuri de seminte

Surse foto: pixabay.com, pexels.com


Mai multe despre

Fructe, Lactate, Branza, Sucuri naturale, Paini, Paini integrale, Micul-dejun

Recomanda

Comentarii: Idei pentru un mic-dejun gustos si sanatos