Lectură de un minut

16 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Zalando strânge cureaua. Cât de mult au scăzut vânzările și ce strategie va adopta retailerul

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În prezentarea situațiilor financiare pentru al treilea trimestru din acest an, Zalando a anunțat un EBIT ajustat în trimestrul al treilea de 23,2 milioane de euro, în creștere cu 72% față de anul trecut, în principal datorită reducerilor de costuri.

Sursa foto: Zalando

Cu toate acestea, cifra sa de afaceri brută a scăzut cu 2,4%, la 3,2 miliarde de euro. Acest lucru a însemnat o scădere a veniturilor de 3,2%, la 2,3 miliarde de euro). Compania dă vina pe mediul macroeconomic dificil, pe încrederea scăzută a consumatorilor și pe o scădere a vânzărilor online, notează Pinkermoda.es.

Zalando: accent pe storytelling, logistică și tehnologie

Pentru a depăși criza - anunțată de ceva vreme - și pentru a asigura creșterea viitoare, Zalando a propus două noutăți:

  • Introducerea unui spațiu de tip boutique de lux în magazinul său de modă.
  • Creșterea ofertei logistice a companiei.

În septembrie, compania a lansat marca B2B ZEOS (prescurtare de la Zalando E-commerce Operating System), care permite mărcilor de modă și comercianților cu amănuntul să își gestioneze afacerile pe mai multe canale de pe o singură platformă.

Privind în perspectivă, Zalando și-a confirmat previziunile pentru întregul an, cu un EBIT ajustat așteptat să se situeze între 300 și 350 de milioane de euro. Se așteaptă ca vânzările brute să fie între -2% și 1%, iar veniturile între -3% și -0,5%, comparativ cu anul fiscal 2022.

Zalando este una dintre principalele platforme de fashion și lifestyle online din Europa. Fondată la Berlin în 2008, compania oferă o gamă largă de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și beauty, la peste 51 de milioane de clienți activi din 25 de țări. Selecția de branduri internaționale include atât nume cunoscute la nivel global, cât și mărci locale.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Zalando strânge cureaua. Cât de mult au scăzut vânzările și ce strategie va adopta retailerul