Cu toate acestea, cifra sa de afaceri brută a scăzut cu 2,4%, la 3,2 miliarde de euro. Acest lucru a însemnat o scădere a veniturilor de 3,2%, la 2,3 miliarde de euro). Compania dă vina pe mediul macroeconomic dificil, pe încrederea scăzută a consumatorilor și pe o scădere a vânzărilor online, notează Pinkermoda.es.
Zalando: accent pe storytelling, logistică și tehnologie
Pentru a depăși criza - anunțată de ceva vreme - și pentru a asigura creșterea viitoare, Zalando a propus două noutăți:
- Introducerea unui spațiu de tip boutique de lux în magazinul său de modă.
- Creșterea ofertei logistice a companiei.
În septembrie, compania a lansat marca B2B ZEOS (prescurtare de la Zalando E-commerce Operating System), care permite mărcilor de modă și comercianților cu amănuntul să își gestioneze afacerile pe mai multe canale de pe o singură platformă.
Privind în perspectivă, Zalando și-a confirmat previziunile pentru întregul an, cu un EBIT ajustat așteptat să se situeze între 300 și 350 de milioane de euro. Se așteaptă ca vânzările brute să fie între -2% și 1%, iar veniturile între -3% și -0,5%, comparativ cu anul fiscal 2022.
Zalando este una dintre principalele platforme de fashion și lifestyle online din Europa. Fondată la Berlin în 2008, compania oferă o gamă largă de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și beauty, la peste 51 de milioane de clienți activi din 25 de țări. Selecția de branduri internaționale include atât nume cunoscute la nivel global, cât și mărci locale.