Lectură de 2 minute

20 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Vânzările producătorului de vin Purcari au crescut cu 7% în primele trei luni din an, în România

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Producătorul de vin Purcari a înregistrat vânzări în ascensiune cu 7% în primul trimestru din 2022, în România, brandul Purcari înregistrând o creștere de două cifre, inclusiv o performanță puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa, ajungând la vânzări de circa 100.000 de sticle. Coniacul Bardar și-a dublat vânzările față de anul trecut.

În Moldova, vânzările au crescut cu 36%, accelerând pe toate canalele de distribuție. În Polonia, vânzările au fost în scădere, cu 1% față de anul precedent. Compania a planificat majorări selective ale prețurilor începând cu trimestrul al doilea, pentru a compensa creșterea costurilor, se arată în raportul financiar publicat de Bursa de Valori.

În Asia, veniturile au crescut cu 20%, Purcari și Bardar având cel mai mare ritm de creștere. Unele livrări au fost amânate pentru trimestrul al doilea, în condiția transferării logistice din portul Odessa la Constanța și a deficitului de containere maritime. În Cehia și Slovacia au crescut prețurile produselor Purcari de la 1 aprilie, în lanțurile de magazine Tesco.

În Ucraina, vânzările sunt în scădere cu 48% față de anul precedent. Distribuția a fost reluată la jumătatea lunii aprilie în vestul Ucrainei, unele livrări fiind așteptate la sfârșitul trimestrului al doilea.

Veniturile Purcari au crescut cu 13% în primul trimestru al anului 2022 față de primul trimestru al anului trecut, ajungând la 56,2 milioane de lei. Marjele EBITDA și a profitului net au ajuns la 36%, respectiv 21%.

Veniturile producătorului de vin Purcari s-au majorat cu 22% în 2021 la 248,1 milioane de lei, cea mai mare contribuție având-o piața din România, care a crescut cu 18%, reprezentând 52% din vânzările de produse.

Vinurile de Purcari, companie cu sediul în Republica Moldova, se exportă în peste 25 de ţări ale lumii, printre care SUA, Canada, Marea Britanie, Norvegia, Cehia, China, Polonia și Țările Baltice. În 2018, Grupul Purcari s-a listat la Bursa de Valori din București.

Citeste si:
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările producătorului de vin Purcari au crescut cu 7% în primele trei luni din an, în România