Lectură de 2 minute

15 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Producătorul de vin Purcari își dublează profitul în al treilea trimestru de anul acesta

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Purcari Wineries și-a majorat veniturile cu 20% în primele nouă luni din acest an, ajungând la 166,4 milioane de lei, în timp ce profitul net a crescut cu 94% în al treilea trimestru, potrivit raportului financiar publicat la Bursa de Valori.

Îmbunătățirea mixului de produse vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu marginalitate mai înaltă au condus la creșterea profitabilității, EBITDA a crescut cu 32% la 58,2 milioane de lei și profitul net cu 55% an de an, atingând 39,8 milioane de lei.

În trimestrul al treilea, Grupul Purcari a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor, în timp ce EBITDA și profitul net au crescut cu 45% și respectiv 94% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ultimul trimestru, Purcari a atins o marginalitate EBITDA record de 38%.

În România, vânzările au continuat creșterea de 24% față de primele nouă luni din 2020 și majorarea de 55% față de aceeași perioadă din 2019. Brandul Purcari rămâne motorul creșterii cu +29% an de an. Canalele de comerț modern și tradițional au continuat să evolueze puternic.

În Moldova, compania raportează o revenire puternică post-pandemică, vânzările fiind în scădere cu 4% față de nivelul din 2019. Brandurile Purcari și Bardar conduc creșterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu 48%.

În Polonia sunt raportate venituri în scădere, influențate de competiția puternică a prețurilor în piață. Brandurile premium, Purcari și Bardar, au crescut cu 13% și 51%, dar de la o bază de comparație mai mică.

În Asia, vânzările sunt în creștere cu 17% de la an la an, dar vânzările din trimestrul al treilea sunt influențate de restricțiile generate de pandemie și de unele amânări ale vânzărilor. În Cehia și Slovacia, vânzările au scăzut cu 3% an de an. Competiția intensă, efectele negative de la restructurarea TESCO și restricțiile pandemice prelungite au afectat rezultatele la 9 luni, susține compania. Brandul Purcari a înregistrat o creștere dublă, deși de la o bază de comparație mai mică.

În Ucraina, vânzările s-au concentrat pe canalul de comerț modern, prin creșterea distribuției numerice a brandului Purcari.

Citeste si:
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Producătorul de vin Purcari își dublează profitul în al treilea trimestru de anul acesta