Îmbunătățirea mixului de produse vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu marginalitate mai înaltă au condus la creșterea profitabilității, EBITDA a crescut cu 32% la 58,2 milioane de lei și profitul net cu 55% an de an, atingând 39,8 milioane de lei.
În trimestrul al treilea, Grupul Purcari a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor, în timp ce EBITDA și profitul net au crescut cu 45% și respectiv 94% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ultimul trimestru, Purcari a atins o marginalitate EBITDA record de 38%.
În România, vânzările au continuat creșterea de 24% față de primele nouă luni din 2020 și majorarea de 55% față de aceeași perioadă din 2019. Brandul Purcari rămâne motorul creșterii cu +29% an de an. Canalele de comerț modern și tradițional au continuat să evolueze puternic.
În Moldova, compania raportează o revenire puternică post-pandemică, vânzările fiind în scădere cu 4% față de nivelul din 2019. Brandurile Purcari și Bardar conduc creșterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu 48%.
În Polonia sunt raportate venituri în scădere, influențate de competiția puternică a prețurilor în piață. Brandurile premium, Purcari și Bardar, au crescut cu 13% și 51%, dar de la o bază de comparație mai mică.
În Asia, vânzările sunt în creștere cu 17% de la an la an, dar vânzările din trimestrul al treilea sunt influențate de restricțiile generate de pandemie și de unele amânări ale vânzărilor. În Cehia și Slovacia, vânzările au scăzut cu 3% an de an. Competiția intensă, efectele negative de la restructurarea TESCO și restricțiile pandemice prelungite au afectat rezultatele la 9 luni, susține compania. Brandul Purcari a înregistrat o creștere dublă, deși de la o bază de comparație mai mică.
În Ucraina, vânzările s-au concentrat pe canalul de comerț modern, prin creșterea distribuției numerice a brandului Purcari.