Lectură de 2 minute

30 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Vânzările Nike au crescut cu 96% în perioada martie-mai: colecția Jordan a avut cel mai bun rezultat

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

În lunile martie, aprilie și mai, vânzările Nike au crescut cu 96% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, din timpul pandemiei de COVID-19, scrie Retail Detail.

Pentru întregul an financiar vânzările au ajuns până la 44,5 miliarde de dolari (37,3 miliarde de euro).

„Exercițiul financiar 2021 a fost un an esențial pentru Nike, pe măsură ce ne-am lansat strategia de accelerare directă pentru consumatori. Stimulați de elanul nostru, continuăm să investim în inovație și în leadershipul nostru digital pentru a pune bazele creșterii Nike pe termen lung'', a declarat CEO-ul John Donahoe.

Colecția Jordan a înregistrat cele mai multe vânzări

Veniturile pentru marca Nike au fost de 42,3 miliarde de dolari (35,4 miliarde de euro), în creștere cu 17% pe o bază neutră din punct de vedere valutar.

Converse a înregistrat o creștere similară și a avut vânzări de 2,2 miliarde de dolari (1,8 miliarde de euro). În întregul grup, colecția Jordan a avut cel mai bun rezultat, cu o creștere a vânzărilor de 31%.

Vânzările din magazinele proprii ale companiei, inclusiv cele online, au crescut cu 32% până la 16,4 miliarde de dolari (13,7 miliarde de euro), datorită unei creșteri abrupte a vânzărilor online.

În ceea ce privește zona de e-commerce, John Donahoe a ținut să precizeze că, în prezent, aceasta reprezintă peste 20% din vânzările totale ale grupului.

Anul trecut, Nike își anunțase intenția de a se concentra mai mult pe comerțul online, după ce vânzările deja erau cu 80% mai mari în pandemie. Compania a renunțat la colaborarea cu mai multe lanțuri de retail, inițial nouă la număr, iar apoi la alte șapte, în ideea fidelizării consumatorului și pentru a se axa exclusiv pe magazinele proprii.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

În ciuda închiderii temporare a magazinelor în perioada pandemiei, vânzările comparabile ale magazinelor au crescut încă cu 4%. Pe parcursul întregului an financiar, Nike a realizat un profit net de 5,7 miliarde de dolari (4,8 miliarde de euro), o creștere de cel puțin 126%.

Compania americană a achiziționat mai multe firme de încălțăminte și îmbrăcăminte de-a lungul istoriei sale, inclusiv Converse, Cole Haan, Starter, Bauer Hockey, Umbro și Hurley International. În prezent sponsorizează mai mulți sportivi profesioniști de renume precum Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal, Lebron James și Rory Mcllroy și realizează uniforme pentru diverse echipe sportive, inclusiv Barcelona, Chelsea și Paris Saint-Germain.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările Nike au crescut cu 96% în perioada martie-mai: colecția Jordan a avut cel mai bun rezultat