Lectură de un minut

14 Dec 2023 - Știri și Noutăți

Valoarea produselor Gillette, rasă de Procter&Gamble

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Procter & Gamble face o restructurare la Gillette, după ce compania a fost nevoită să recunoască faptul că producătorul de lame de ras pare să valoreze cu 1,3 miliarde de dolari mai puțin decât valoarea sa estimată atunci când a fost achiziționat de P&G în 2005.

Sursa foto: Unsplash

P&G depreciază subsidiara Gillette înainte de sfârșitul acestui trimestru, anulând un miliard de euro (înainte de impozitare) din activele sale necorporale. Valoarea estimată a scăzut din cauza unei rate de actualizare mai mari, a precizat P&G, noteaza retaildetail.eu.

Nu este prima dată când Gillette este devalorizată: în urmă cu doar patru ani, P&G a înregistrat deja o depreciere de peste șapte miliarde de euro din cauza fluctuațiilor cursului de schimb. Acum, din nou, dolarul mai puternic este cel care împiedică foarte mult compania să creeze valoare pe piețele slabe din punct de vedere economic.


Renunțarea la Argentina

P&G se va restructura și în Argentina și Nigeria. În Nigeria, vor rămâne doar importurile, în timp ce grupul vrea să renunțe complet la afacerile sale din domeniul textilelor și al îngrijirii casei din Argentina. Reorganizarea va genera încă 0,9 până la 1,4 miliarde de euro în costuri suplimentare după impozitare.

P&G va repartiza costul total al acestor devalorizări și dezinvestiții pe următorii doi ani financiari. P&G a cumpărat The Gillette Company pentru 57 de miliarde de dolari (peste cincizeci de miliarde de euro). Compania mizează pe o creștere viitoare de 5 %, dar nu exclude posibile deprecieri viitoare.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Valoarea produselor Gillette, rasă de Procter&Gamble