Lectură de 2 minute

23 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Un brand japonez a devansat Zara și H&M, devenind cel mai valoros retailer de fashion din lume

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Valoarea acțiunilor Fast Retailing, compania ce deține brandul de fashion Uniqlo, a depășit valoarea Inditex, grupul care operează Zara și alte branduri. Compania japoneză de modă se află acum în fruntea industriei mondiale de modă în ceea ce privește capitalizarea pieței.

Prețul acțiunilor Fast Retailing a crescut constant încă din luna august a anului trecut, scrie Retail Detail. La începutul acestei săptămâni, valoarea la bursă a Fast Retailing se ridica la aproximativ 85 miliarde de euro. Investitorii pun rezultatele pe seama concentrării Fast Retailing asupra Asiei și, în special, asupra Chinei, unde economia s-a recuperat rapid după criza generată de Covid. În plus, producătorul de ținute vestimentare casual este bine poziționat pentru că valorifica obiceiurile consumatorilor, care tind să se îmbrace mai „neglijent” pe măsură ce lucrul de acasă a devenit din ce în ce mai popular.

Fast Retailing operează în jur de 2.300 de magazine Uniqlo în întreaga lume. În piața sa de origine, Japonia, brandul deține 815 magazine, China fiind a doua piață ca mărime cu 791 de locații. 60% dintre toate magazinele se află în Asia, cu excepția Japoniei. Situația este complet diferită de cea în care se află Zara, parte a grupului Inditex: 70% din magazinele sale se află în Europa și Statele Unite, piețe care au fost puternic afectate de perioadele succesive de lockdown din timpul pandemiei, în timp ce doar 20% din magazinele Zara se află în Asia.

Totodată, Fast Retailing a făcut, de asemenea, progrese mari în zona digitală. Compania japoneză lucrează cu Google și alți parteneri externi pentru a dezvolta o infrastructură de producție alimentată de inteligență artificială.

În ceea ce privește vânzările online, Fast Retailing și Inditex nu sunt chiar diferite. În anul financiar trecut, Fast Retailing și-a crescut cota online din vânzările totale de la 11,3% la 15,6%. La rândul său, Inditex a obținut 14% din veniturile sale din 2019 din comerțul electronic, însă compania își propune să crească cota la 25% până anul viitor.

În privința vânzărilor, Fast Retailing se află încă pe locul trei în industria modei, cu 15,6 miliarde de euro, după Inditex (28,2 miliarde de euro) și H&M (18,5 miliarde de euro). De asemenea, gigantul spaniol de îmbrăcăminte continuă să obțină un profit semnificativ mai mare decât rivalul său japonez.

Totuși, analiștii financiari consideră că Fast Retailing este mai bine pregătită pentru a crește în viitor, în special datorită rețelei sale extinse de magazine din Asia. Inditex are “doar” 467 de magazine în China.

În octombrie anul trecut, Zara și-a deschis cel mai mare punct asiatic la Beijing, cu o suprafață de peste 3.000 de metri pătrați.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Un brand japonez a devansat Zara și H&M, devenind cel mai valoros retailer de fashion din lume