Lectură de 8 minute

09 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Cum își pot crește brandurile afacerile în 2021: strategii de digital marketing și trenduri în Commerce

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Mediul digital s-a dezvoltat constant în ultimii ani, astfel că în prezent este o componentă indispensabilă în strategia de marketing a oricărui business care dorește să își întâlnească publicul acolo unde acesta își petrece timpul și să crească astfel performanțele comerciale ale afacerii. Dezvoltarea rapidă a tehnologiei face ca marketingul online să fie într-o continuă schimbare, iar orice business ar trebui nu doar să țină pasul cu schimbarea, ci chiar să încerce să o anticipeze, pentru a putea să își mențină un avantaj competitiv atunci când ce era stabilit ieri, mâine nu mai este valabil.

Trendurile de evoluție a marketingului digital sunt în continuă schimbare. Concepte care până de curând păreau imposibile acum sunt o realitate prezentă în viața cotidiană a clienților și reprezintă o necesitate imperativă pentru brandurile care vor să le atragă atenția și loialitatea în 2021.

„Conform unui studiu la nivel mondial, bugetele de marketing în sectorul eCommerce au crescut cu 24% în Q4 2020, fiind aproape duble față de Q1. Ne așteptăm la aceeași creștere accelerată a comerțului online și în anul 2021, iar abordarea unei strategii omnichannel a brandurilor și folosirea machine learning în campaniile de performance markerting este ceea ce va susține această creștere” spune Robert Dumitru, Head of Digital MTH Digital.

Trenduri în Marketing Online de implementat în 2021

  • Folosește strategii de licitare inteligentă în Google Ads

Vremurile în care eforturile de marketing se concentrau în jurul unor concluzii semi-empirice și presupuneau alocarea unor resurse de timp uriașe pentru a ajunge la rezultate au apus, iar asta nu poate fi decât un semn bun pentru orice business care vrea să evolueze. Asta datorită dezvoltării unor soft-uri inteligente de către Google Ads, prin care machine learning-ul folosește agregarea la o scară largă a datelor pentru a face predicții și a genera tranzacții din reclamele PPC (Pay-Per-Click). Așa că orice business poate că ar trebui să implementeze și strategiile de licitare automatizate pentru a-și maximiza astfel rezultatele.

  • Include conținut video în strategia de promovare

Beneficiile conținutului video sunt multe, dar poate cel mai important este faptul că acest conținut este evergreen, iar trendul video se anunță dominant chiar și pentru următorii 5-10 ani. Pentru branduri poate fi un tool esențial pentru promovare, fiind versatil și putând fi adaptat aproape oricărei strategii de promovare, fie că vorbim despre ramura comercială, educativă sau de entertainment. Pentru public, formatul video reprezintă un mod ușor și la îndemână de a interacționa și a afla despre brand, iar potențialul de redistribuire și chiar de viralizare adaugă încă o bulină albă care îl face greu de ignorat.

  • Experiență omnichannel pentru utilizatori

Un alt trend, nu neapărat unul nou, este experiența omnichannel pentru utilizatori, care va continua să fie relevant pentru modul în care utilizatorii interacționează cu brandurile și în 2021. Acest concept face referire la construirea unei prezențe unitare și consistente a unui brand pe mai multe canale de comunicare, astfel încât să se poată conecta cu utilizatorii în diverse momente și puncte cheie și să genereze completarea unor acțiuni dorite din partea acestora atunci când utilizatorul se află în etapa și locul potrivite. În mod corect, business-ul trebuie să păstreze o prezență unitară din punct de vedere branding și stil de comunicare, iar fiecare canal să fie parte din strategia generală a afacerii.

  • Creează conținut mai interactiv pentru audiența ta

Este un lucru deja cunoscut faptul că un conținut bun și relevant pentru audiență poate ajuta la creșterea business-ului, însă, în curând, s-ar putea să nu mai fie de ajuns. Așa că evoluția tehnologiei crește așteptările publicului, care cere acum inovație, originalitate. Așadar, se impune crearea de conținut mai interactiv pentru audiență: o simplă poză sau un articol s-ar putea să nu aibă același impact pentru obiectivele de marketing, așa că soluția este să se adopte noi forme de content. Aici sunt incluse conținut tip Quiz, poll-uri sau conținut foto și video 360, prin care se poate obține un engagement cu o durată și o frecvență mai mari.

  • Creează articole de cel puțin 3.000 de cuvinte

“Content is king”, iar asta nu se va schimba prea curând, însă preferințele publicului, cât și algoritmii de funcționare a platformelor digitale, fac deja trecerea către favorizarea unui conținut de tip long form. Un alt trend este crearea de articole de cel puțin 3.000 de cuvinte - deși pare mult, adevărul este că un astfel de conținut va ajuta la relevanța pentru cuvintele cheie urmărite. Acest lucru se traduce în creșterea traficului organic generat, creșterea timpului petrecut de vizitatori pe pagină, scăderea bounce rate-ului, dar și indexarea mai bună în rezultatele de căutări online.

  • Automatizează și folosește-te de machine learning

Supremația inteligenței artificiale este poate cel mai important trend din digital, dar și din societate. Tot mai multe task-uri sunt rezolvate cu ajutorul acestei tehnologii, de la o simplă căutare pe Google, până la joburi preluate în totalitate de AI. Firesc, această tendință nu s-ar fi putut întâmpla fără entuziasmul cu care societatea îl adoptă, ceea ce lasă loc brandurilor să îl includă în strategiile lor de marketing eficiente și cu impact pozitiv pentru public. Astfel, funcții precum chatbots, customer management automatizat, interacțiuni personalizate cu brandul sau chiar analize exhaustive ale comportamentului online al utilizatorilor nu ar trebui să lipsească din planul de marketing pentru anul 2021.

Citeste si:
Innobyte a înregistrat afaceri de peste 12 milioane de lei în 2023 și caută noi colegi
Innobyte a înregistrat afaceri de peste 12 milioane de lei în 2023 și caută noi colegi
  • Căutările vocale, noul instrument de a întâlni cererea cu oferta

Tool-urile de asistență smart, precum Google Home sau Alexa, sunt tot mai prezente în casele oamenilor și își revendică un rol esențial în activitățile de zi cu zi, inclusiv în obiceiurile de informare și de cumpărare. Noul instrument de a întâlni cererea cu oferta este reprezentat de căutările vocale, iar interesul în creștere pentru acesta a făcut ca brandurile să înțeleagă nevoia de a-și adapta conținutul pentru aceste tehnologii, adaptând diverse funcționalități, servicii, informații furnizate sau chiar funnel-uri de vânzări la modul în care acestea sunt redate ca răspunsuri prin intermediul căutărilor vocale.

Care sunt trendurile în Graphic Design în 2021

Pentru a-și stabiliza poziția în piață și a deveni un brand de referință în domeniul în care activează, orice business are nevoie de o identitate vizuală puternică și potrivită specificului, misiunii și viziunii brandului.

„Se spune că cele mai bune execuții sunt cele ce rezistă în timp și într-adevăr, așa este. Trendurile sunt funcționale atâta timp cât deservesc scopului și obiectivului tău. Soluția nu trebuie generată plecând de la trend, dar dacă acesta se regăsește printre ele, e perfect. Anul acesta trendurile sunt despre curaj, despre apropierea față de umanitate alături de ce ține de organic, despre a comunica diferit și a crea efectul de WOW. Despre a transforma artificialul în organic, complexitatea în simplitate și așteptatul în neașteptat” spune Ștefan Hobjilă, Head of Graphic Design MTH Digital.

Iată care sunt trendurile care se anunță predominante în anul 2021 în materie de graphic design:

Stilul Bright Geo este caracterizat de prezența formelor și a siluetelor puternic geometrizate, de regulă abstracte, care sunt puse împreună pentru a construi forma finală. În general sunt folosite palete simple de culori (roșu, albastru, portocaliu, verde), iar un exemplu al acestui stil grafic sunt noile icon-uri dezvoltate pentru programele Google.

Des întâlnit în industriile creative și inovative, în special în domeniul tehnologiei și al realității virtuale, stilul 3D redă un efect inedit de hyper-realitate. Este o modalitate excelentă de a exprima disruptivitate și deseori acest efect este creat prin alăturarea elementelor 3D cu cele 2D, având astfel un impact vizual puternic și atrăgând atenția privitorilor.

Organic Design, un stil grafic centrat pe elemente și simboluri inspirate din natură, făcând o punte între digital și natural. Tonurile folosite sunt în general pământii, cu pattern-uri inspirate din formele plantelor, iar contururile sunt delicate, curbate. Popularitatea acestui gen de design are la bază orientarea societății spre sustenabilitate și grijă pentru mediu, astfel că este o alegere perfectă pentru brandurile din această nișă.

În general, stilul abstract de design este unul îndrăzneț pentru a fi încorporat în imaginea unui brand și, dacă se potrivește cu specificul afacerii, cu siguranță o va face să iasă în evidență. Asta datorită formelor și asocierilor neobișnuite, deseori mizânu-se pe exagerarea formelor, dar și datorită culorilor vii care se folosesc de obicei în redarea acestui stil. Aceste caracteristici îl fac perfect pentru mediul online, având un impact puternic atunci când este afișat pe un ecran digital și pot scoate din anonimat un brand.

Se pare că, în materie de fonturi, anul 2021 va fi guvernat de o revenire la stiluri consacrate și clasice. Printre acestea se remarcă Serif, un font des întâlnit în cărți, reviste și alte materiale printate și care are astfel avantajul că publicul este deja familiarizat cu acesta. Printre altele, fontul Serif evocă nostalgie și eleganță, inspiră încredere, dar este și ușor de parcurs, atribute care cu siguranță îl vor face vedeta anului 2021.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum își pot crește brandurile afacerile în 2021: strategii de digital marketing și trenduri în Commerce