Lectură de 3 minute

06 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Tranzacție pe piața ciocolatei: Mondelez preia Hu, brand premium de gustări sănătoase

Angela Alexandru

Grupul american Mondelez, unul dintre liderii mondiali ai industriei alimentare, a anunțat că va prelua Hu Master Holdings, producător premium de gustări sănătoase și ciocolată din ingrediente naturale. Decizia vine ca urmare a cererii crescute pentru produsele naturale de la izbucnirea pandemiei, de când consumatorii au început să petreacă tot mai mult timp acasă. 

Mondelez, gigantul american al industriei snack-urilor, a preluat o participație minoritară de acțiuni a companiei Hu în 2019, într-un efort de a-și dubla portofoliul de gustări, notează Reuters. Astfel, investiția i-a acordat companiei dreptul de a face o primă ofertă de a achiziționa în totalitate Hu.

După o ofertă competitivă, Mondelez și-a finalizat achiziția cu 100%, după ce s-a ajuns la o înțelegere. Hu este estimat la o valoare de 250 milioane de dolari, conform specialiștilor din domeniu, dar momentan nu au fost comunicate detaliile și valoarea tranzacției.

Mondelez deține branduri globale și locale emblematice, precum biscuiții OREO, belVita, TUC și LU, ciocolatele Ritz, Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident, Halls și altele. Decizia de a achiziționa Hu vine ca răspuns la cererea crescută pentru gustările sănătoase din partea consumatorilor, care au început să nu mai arate interes pentru mâncarea procesată. 

Un alt nume important din industrie, producătorul de dulciuri Mars Inc. a anunțat spre finalul lui 2020 că va cumpăra compania Kind LLC, specializată în producerea de batoane energizante și proteice din cereale și granola.

Citeste si:
Tranzacție finalizată pe piața de lux: LVMH a cumpărat Tiffany pentru o sumă mai mici decât cea stabilită inițial

Concret, conform unui raport publicat de Mondelez International, aproape 9 din 10 adulți la nivel global (88%) spun că au consumat mai multe gustări (46%) sau la fel (42%) în timpul pandemiei față de perioada anterioară, generația millenials și cei care lucrează de acasă fiind mai înclinați să spună că preferă gustările în defavoarea meselor (70% și 67%, respectiv). În plus, consumul global de gustări este în creștere, la fel ca interesul pentru alimentele sănătoase - peste jumătate dintre adulți la nivel global s-au bazat pe gustări pentru alimentația din timpul pandemiei (54%), confirmând că gustările le-au hrănit corpul, mintea și sufletul în aceste timpuri atipice (64%).

Compania Hu a fost fondată în 2021 și a început prin a fi o afacere modestă dar cu un concept îndrăzneț, care a crescut apoi prin deschiderea unui locații în New York și a unei bucătării proprii. A urmat apoi distribuirea locală a produselor de inspirație paleo, adică bazate pe ingredientele utilizate în paleolitic. Fondatorii au extins ulterior oferta cu produse vegane de ciocolată, dezvoltând un portofoliu de gustări axate pe sănătate. Cele mai cunoscute produse sunt batoanele vegane de ciocolată, fără soia și zahăr rafinat, iar cele mai recente sunt biscuiții fără cereale.

Afacerea este condusă de directorul executiv Mark Ramadan, care anterior a cofondat marca de condimente Sir Kensington, deținută acum de Unilever. Se preconizează că Hu va opera separat de divizia Mondelez, așa cum s-a întâmplat și cu Tate’s Bake Shop și Perfect Snacks, alte achiziții recente ale Mondelez, producătoare de deserturi de patiserie, respectiv batoane nutritive.

Mondelez International este prezent în 150 de țări din întreaga lume. În România, Mondelez este fosta companie Kraft Foods, care a intrat pe piața locală în 1994, când a cumpărat fabrica Poiana Produse Zaharoase, din Brașov. În portofoliul acesteia se numără mărci de cafele, dulciuri și snack-uri: Jacobs, Milka, Poiana, Africana, LU Pepito, LU Pim's, Barni, Oreo, Tuc, belVita, Tassimo.

Citeste si:
MerchantPRO: Decembrie 2020, record în eCommerce. Cea mai mare comandă, de peste 40.000 de euro

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tranzacție pe piața ciocolatei: Mondelez preia Hu, brand premium de gustări sănătoase