Lectură de 5 minute

09 Jul 2024 - Știri și Noutăți

Topul mondial al celor 10 branduri sportive în 2024. Nike și Adidas își păstrează locul în clasament în ciuda vânzărilor slabe

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În primul rând, liderul incontestabil, americanul Nike, și în al doilea rând principalul său rival, germanul Adidas, au încheiat anul financiar 2023 cu rezultate dezamăgitoare. Gigantul din Oregon a rămas practic pe loc în ceea ce privește cifra de afaceri, cu cea mai mică creștere din ultimii zece ani și, ceea ce este mai rău, a avut un al patrulea trimestru în care vânzările sale au scăzut. La rândul său, Adidas a mers și mai jos, cu o scădere de 4,8% a vânzărilor.

 

 

Sursa foto: Pixabay

Și acestea nu sunt singurele semnale de alarmă: Decathlon a înregistrat o creștere de numai 1,3%, Intersport și-a înghețat evoluția, Puma a urcat cu numai 1,6%, iar Foot Locker, un simbol al adidașilor, a făcut chiar un pas înapoi, cu o scădere de 6,8% a cifrei sale de afaceri.

Cu toate acestea, clasamentul principalilor jucători din sector rămâne același, cu aceiași zece jucători și nicio schimbare în primele șase poziții. De aici, Lululemon câștigă două poziții și Anta câștigă una, în timp ce Puma (în scădere cu o poziție până pe locul opt) și Foot Locker (în scădere cu două poziții până pe locul zece) scad în clasament, scrie Modaes.com.

NIKE

Nike se oprește din alergat în plin proces de regândire a strategiei sale. Liderul mondial al modei sportive a încheiat în 2023 o perioadă de creștere de neoprit a cifrei de afaceri care începuse odată cu declanșarea pandemiei. Vânzările gigantului din Oregon au crescut cu doar 0,3% în 2023, după ce au scăzut în ultimul trimestru al anului față de anul precedent.

ADIDAS

An negru pentru Adidas. Compania de modă și echipamente sportive și-a micșorat cifra de afaceri și a înregistrat pierderi pentru prima dată în ultimii treizeci de ani. Compania germană intenționează să atenueze o parte din pagubele continue prin vânzarea stocurilor excedentare din parteneriatul Yeezy. Pentru 2024, Adidas rămâne prudentă, deși se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri, determinată de extinderea francizelor sale.

DECATHLON

Decathlon, încet, dar sigur. Anul pentru gigantul francez al distribuției de modă și echipamente sportive a fost marcat de o creștere moderată de 1,3%, în ciuda vânzării definitive a activității sale din Rusia. Decathlon a vândut un total de 1,19 miliarde de articole în întreaga lume. În aprilie, a ajuns la un acord cu sindicatele pentru creșterea salariilor cu 15%.

INTERSPORT

Intersport și-a menținut cifra de afaceri neschimbată în 2023. Centrala elvețiană de achiziții, care a pus-o pe Corinne Gensollen la conducerea activității sale globale în 2022, se caracterizează prin secretul său, astfel încât cifra sa de afaceri poate fi cu greu cunoscută. În Spania, postul de director general este încă vacant: în martie 2024, Ángel Solores a părăsit compania după mai puțin de un an în funcția de director general.

JD SPORTS

JD Sports Fashion salvează 2023 și rămâne a cincea cea mai mare companie de modă sportivă din lume. Grupul britanic a încheiat anul cu o creștere de 2,7% a cifrei de afaceri, la 10,5 miliarde de lire sterline, față de exercițiul financiar precedent, determinată de Asia. Achizițiile companiei britanice continuă: în martie, a adăugat brandul sportiv Hibbett în portofoliul său pentru 1,1 miliarde de dolari.


DICK'S

Dick's salvează anul datorită creșterii din trimestrul al patrulea. Retailerul american de echipamente sportive a încheiat anul financiar 2023 cu o creștere de 5% față de vânzările din anul precedent, dar cu un venit net semnificativ redus. În februarie, grupul și-a continuat achizițiile cu achiziționarea Moosejaw, un pure player specializat în sport și alpinism.

Citeste si:
Adidas lansează ULTRABOOST 5, o nouă pereche de încălțări destinată alergătorilor
Adidas lansează ULTRABOOST 5, o nouă pereche de încălțări destinată alergătorilor


LULULEMON

Lululemon a încheiat anul 2023 pe o notă înaltă, urcând puternic pe lista giganților din domeniul articolelor sportive. Grupul canadian de echipamente sportive, care a înregistrat o creștere a vânzărilor de 19% în 2023 (cea mai mare dintre titanii modei sportive), a avertizat cu privire la o încetinire a consumului în Statele Unite. Piețele internaționale ale companiei sunt în centrul creșterii sale, cu 56 de deschideri nete în ultimul an financiar.

PUMA

Puma, cu picioarele pe pământ înainte de 2024. Compania germană de modă sportivă a înregistrat o evoluție lentă în 2023, după ce a urcat cu 24% în anul precedent, dar a pierdut o poziție în clasamentul celor mai mari operatori mondiali din sector. Compania a indicat inflația drept principalul motiv al încetinirii sale. În Spania, compania și-a majorat vânzările în 2022 la 139 de milioane de euro.


ANTA

Anta a încheiat anul financiar 2023 pe o notă înaltă și a urcat o poziție în clasamentul global al modei sportive. Gigantul chinez și-a majorat cifra de afaceri cu 16,2% față de anul precedent (una dintre cele mai mari creșteri dintre titanii sectorului) și a înregistrat un profit de 11,277 milioane de yuani, în creștere cu 37%. Compania a reușit să mențină ritmul cu o creștere de 2,5% a numărului de angajați, până la 60.500.


FOOT LOCKER

Foot Locker își colorează cifrele în roșu. Compania americană a înregistrat pierderi în 2023, un an în care retailerul de adidași și modă sportivă și-a contractat vânzările pentru al doilea an la nivel global, cu o scădere de 6,8%. Cea mai slabă performanță a corespuns primei jumătăți a anului și pieței nord-americane, unde vânzările s-au prăbușit cu 8,7% pe parcursul anului.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Topul mondial al celor 10 branduri sportive în 2024. Nike și Adidas își păstrează locul în clasament în ciuda vânzărilor slabe