Cele mai frecvente mituri care vizează puiul de la KFC:
-
puiul vine din Kentucky (orașul din America în care a început povestea Colonelului Sanders, fondatorul KFC);
-
tehnologia a ajuns atât de departe încât sunt folosite imprimante 3D pentru a “găti” pui, iar la KFC nu există bucătari;
-
uleiul de la KFC nu se schimbă niciodată;
-
puiul este congelat.
KFC a realizat un studiu despre existența miturilor de brand în mediul online și nu numai, realizat de agenția de cercetare Kantar Insights Romania, pe un eșantion de 499 de respondenți – femei și bărbați, cu vârste între 18-59 ani, din mediul urban mediu și mare, cunoscători ai brandului.
O primă concluzie este că miturile s-au dovedit a fi credibile într-o măsură mai mare în rândul consumatorilor ocazionali/non-consumatorii, comparativ cu cei care aleg KFC cel puțin o dată pe lună, și că acestea funcționează, cel mai probabil, ca bariere împotriva alegerii brandului:
-
8 din 10 români consideră că puiul din restaurantele KFC este congelat (80%);
Citeste si:Indexul locurilor de muncă OLX: Producția și logistica, domeniile cu cele mai multe joburi disponibile, în 2023
-
5 din 10 români consideră că la KFC mâncarea este gătită de mașinării, nu de bucătari (50%);
-
7 din 10 români consideră că puiul de la KFC este importat din alte țări (70%);
-
5 din 10 români consideră că uleiul folosit de KFC este vechi – în special tinerii (50%).
Campania KFC pentru a demonta miturile
Având în vedere aceste rezultate, precum și alte informații false din mediul online, brandul lansează noua campanie - KFC Freshly Prepared - prin care își propune să demonteze miturile care circulă pe internet. Acest demers de business este realizat printr-o producție-experiment, un nou conținut de brand, de tip mockumentary, care aduce în atenția consumatorilor adevărul despre KFC:
-
Zilnic, restaurantele KFC sunt aprovizionate cu pui proaspăt, furnizat de producători locali;
-
Fiecare locație KFC are bucătari proprii, cu atribuții diferite pentru fiecare etapă: marinare, asezonare cu mixul de făină și condimente, respectiv gătire;
-
Peste 75% din puiul folosit la KFC provine de la producători locali. Calibrarea produselor este importantă, astfel că se lucrează cu mai mulți furnizori pentru a asigura cantitățile necesare în permanență. Principalii furnizori de carne de pui sunt: Agrisol Internațional RO, Agricola International, Safir, Aaylex Prod și Bona Avis;
-
Uleiul folosit în restaurantele KFC respectă toate standardele de calitate și este trecut printr-un sistem de filtrare automat, în concordanță cu procedurile reglementate la nivel de industrie;
-
Puiul proaspăt este gătit zilnic de bucătarii KFC, în fiecare restaurant.
Producția-experiment de tip mockumentary prezintă un fost intern la KFC care încearcă să deschidă un nou restaurant în București – AltKFC. El pune în aplicare toate miturile care circulă pe internet despre brand, în totală contradicție cu realitatea universului KFC. Acest conținut va fi disponibil pe canalul de YouTube KFC România, începând cu 19 august, ora 18.00, iar ulterior noi episoade vor fi redate către public, în fiecare joi după-amiază, timp de o lună de zile.
KFC România deschide o locație tip muzeu
În plus, pentru a susține demersul transparent și creativ al campaniei, KFC România deschide în perioada 19-22 august, în intervalul orar 11:00 – 23:00, o locație tip muzeu (KFC pop-up store) în care consumatorii se vor bucura de o experiență de brand și vor avea ocazia să vadă această producție-experiment în avanpremieră. Cei interesați să afle mai multe despre AltKFC și universul #pebune KFC sunt așteptați la pop-up store-ul situat pe Strada General Eremia Grigorescu 10, București(referință – POINT).
Primul KFC din România a fost deschis în 1997 și, de atunci până în prezent. Sphera Franchise Group S.A. este un grup din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brand-urile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell. De asemenea, la nivel internațional, Grupul operează restaurante la Chişinău, Republica Moldova și în Italia.