Lectură de 4 minute

09 Aug 2021 - Interviuri și Analize

Valentin Budeș, CFO Sphera: Ne dorim să colaborăm cât mai mult cu producătorii locali. 70% din alimentele și ingredientele KFC, Taco Bell și Pizza Hut provin din România

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Grupul Sphera a deschis anul acesta, în România, două restaurante KFC și unul Taco Bell și vrea să inaugureze șase noi unități KFC, trei spații Pizza Hut Delivery și trei locații Taco Bell până la finalul lui 2021. Circa 70% din alimentele și ingredientele celor trei mari lanțuri provin din România, iar compania vrea să colaboreze cu cât mai mulți producători locali. Despre evoluția vânzărilor și estimările financiare pentru acest an a vorbit, într-un interviu pentru Retail.ro, Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group.

Vânzările obținute din livrări prin intermediul platformelor de comenzi online sau prin propriile canale - aplicația de mobile Pizza Hut Delivery și site-urile Pizza Hut și KFC Delivery - au rămas la același nivel ca în ultimele trei luni din 2020, 30% din totalul comenzilor pe toate cele trei piețe de activitate fiind livrate de către platforme sau folosind capacitatea de livrare proprie a grupului.

„Acest lucru este o consecință firească a transformărilor obiceiurilor de consum: anul trecut, pe fondul pandemiei, ca urmare a activităților care s-au desfășurat preponderent în proximitatea locuințelor, am asistat la o schimbare majoră în ceea ce privește obiceiurile de consum ale clienților noștri: unele dintre ele s-au diminuat semnificativ, altele au crescut și vor rămâne pe un trend ascendent - take-away/ click & collect, delivery - inclusiv până la finalul acestui an”, a explicat Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group, într-un interviu pentru Retail.ro.

Vânzările prin livrări, realizate fie prin colaborarea cu platformele de livrare, fie prin canalele proprii de livrare ale KFC și Pizza Hut Delivery, au recuperat din vânzările pierdute ca urmare a închiderii restaurantelor.

Livrările au compensat închiderile de magazine

Parteneriatele cu platformele de comenzi online, activitățile de marketing și redeschiderea temporară a restaurantelor din zonele de food court ale centrelor comerciale, precum și „dezghețarea” generală a economiei au contribuit ulterior la o îmbunătățire a brandurilor deținute de Sphera în România, care s-a observat la nivel de vânzări offline.

În primul trimestru din 2020, cele trei companii înregistrau 11% din vânzări pe zona de livrare și 89% în restaurante, iar în perioada aprilie-iunie, 53% din vânzări veneau din livrare și 47% din restaurante. În al treilea trimestru din 2020, 24% din totalul comenzilor au fost livrări, în timp ce 76% au fost vânzări în restaurant.

În 2021 observăm o stabilitate pe zona de livrare, dar, așa cum se poate vedea și în cifre, spre finalul lui 2020, balanța s-a înclinat din nou pentru vânzările în restaurante. Este clar că s-au creat obiceiuri de consum prin serviciul de livrare, însă procentul va fi clar determinat de evoluția contextului socio-sanitar și a posibilelor restricții”, a explicat reprezentantul Sphera.

În primul trimestru din acest an, grupul Sphera, ale cărui branduri activau deja în zona de delivery încă dinainte de anul 2020, a înregistrat 31% vânzări din livrare și 69% din restaurante.

Citeste si:
Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de magazine Mega Image, lansează o aplicație unificată pentru toate magazinele europene
Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de magazine Mega Image, lansează o aplicație unificată pentru toate magazinele europene

KFC, Taco Bell și Pizza Hut vor venituri mai mari cu 63%

Anul acesta, Sphera a deschis două restaurante KFC, unul la Sfântu Gheorghe în luna martie și unul la Brăila, în luna mai și un restaurant Taco Bell, la Iași, în aprilie. Până la finalul anului sunt planificate încă șase deschideri de restaurante KFC, trei noi unități Pizza Hut Delivery și trei restaurante Taco Bell.

Noile restaurante vor fi deschise atât în orașe unde brandurile sunt deja prezente, cât și în altele noi, fiind pe listă: București, Constanța, Târgu Mureș, Bacău și Timișoara. Cele mai multe vor fi deschise în ultimul trimestru al anului.

„În anul 2021, ne-am propus o creștere a veniturilor cu 62,8% față de anul precedent, ajungând la aproximativ 1,15 miliarde de lei, precum și o creștere a profitabilității în termeni de EBITDA cu 51 de milioane de lei, atât din îmbunătățirea activității restaurantelor deja existente, cât și din deschiderea unor noi restaurante”, a declarat Budeș.

70% din alimentele și ingredientele KFC, Taco Bell și Pizza Hut provin din România

Cele trei lanțuri de fast-food lucrează cu mai mulți furnizori pentru carnea de pui, dar băuturile nealcoolice sunt furnizate aproape exclusiv de un singur furnizor, deoarece piața este dominată de doi mari jucători.

Peste 70% din alimentele și ingredientele Grupului provin de pe piața din România, inclusiv categorii importante precum carne, brânză și legume. Unele produse, din care câteva sunt critice pentru identitatea produselor brandului (precum condimente, pasta de tomate, făina pentru pizza) sunt obținute prin intermediul contractelor de aprovizionare ale Yum! Brands Inc. Ca linii generale, ne dorim să colaborăm cât mai mult cu producătorii locali, în măsura în care aceștia respectă standardele și cerințele de audit impuse de francizorul nostru Yum!”, a explicat Budeș.

Sphera Franchise Group, care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, a încheiat primul trimestru din 2021 cu vânzări în restaurante de 211,4 milioane de lei, în creștere cu 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar comenzile înregistrate din livrare s-au menținut la nivelul ultimelor trei luni din 2020.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Valentin Budeș, CFO Sphera: Ne dorim să colaborăm cât mai mult cu producătorii locali. 70% din alimentele și ingredientele KFC, Taco Bell și Pizza Hut provin din România